התג הירוק מציג "בשר בקר טרי" – תג פרמיום לבשר בקר טרי

התג הירוק חונך סימן איכות למוצרי "בשר בקר ישראלי". התג מוענק לראשונה למוצרי "אדום אדום" של תנובה שיהיו הראשונים שיזכו בתג.

תשלובת בקר תנובה וסדרת מוצרי בשר הבקר הטרי "אדום אדום", קיבלה את תג "בשר בקר טרי"מטעם ארגון "התג הירוק".

תג "בשר בקר טרי" נחנך לאחרונה על ידי ארגון "התג הירוק", ומשמעותו אסמכתא המאשרת בשר טרי (לא קפוא, לא מופשר, לא מצונן), ועמידה בשורת קריטריונים וביקורות מצד ארגון התג הירוק, לרבות בקרה על הבשר במהלך כל שלבי הגידול שלו, פיקוח על המזון החיסונים, הטיפולים הרפואיים שניתנו לו ועוד.

"תשלובת בקר תנובה" קיבלה על עצמה את כל ההתחייבויות מעבר לנדרש בחוק, ולכן זכתה בתג.
על מנת לזכות בתג "בשר בקר טרי", על מפעל לעבור ביקורת בכל שלבי הייצור, החל מגידול העגלים ועד ייצור הבשר הטיפול בו והובלתו.

העגל מוזן במזון הנבחר בקפידה ומורכב מתערובות של חומרים טבעיים המשתנים בהתאם לסוגי הבשר הנדרשים ולמשקלם. המזון המשובח מקנה לבשר את הטעם והאיכות ברמה גבוהה. במקביל במשך כל תקופת הגידול קיים פיקוח הדוק על התרופות הווטרינריות הנדרשות לעגל.

בהמשך בשלב הייצור, מפעל ייצור בשר טרי עומד בתקני ISO HAACP, קרי ייצור בשר בטמפרטורה של 0-2 מעלות במשך כל שרשרת הקירור – כל שלבי העבודה משלב הפירוק, האריזה ועד למקרר הסניף עובדה המונעת התרבות חיידקים.

ארגון "התג הירוק" מייסודה של הסתדרות הרופאים הווטרינרים, החליט להעניק למפעל "אדום אדום" של תנובה את הסמל "בשר טרי ישראלי" לאחר שעמד בכל הבחינות והביקורות. לדברי ד"ר ישראל גלס, יו"ר הסתדרות הרופאים הווטרינרים ויו"ר "התג הירוק", יעשו ביקורות שגרתיות לבחון את עמידתו של המפעל בתקנים.

אודות ארגון התג הירוק:
"התג הירוק" הינו הארגון הווטרינרי לפיקוח וולונטרי בתחום המזון מהחי, הן בתהליכי היצור, והן בתהליכי ההובלה והשיווק. "התג הירוק" שם לו למטרה לשדרג את רמת איכות יצור המזון והובלתו, מעבר לכללים והתקנות המחייבות, שנקבעו ע"י משרדי הבריאות, החקלאות וגופים אחרים.
"התג הירוק" מוענק כיום לשורה של חברות ומפעלים שלקחו על עצמן פיקוח הדוק מטעם התג הירוק והסתדרות הרופאים הווטרינרים.
"התג הירוק" מורכב ממוסדות ניהול אדמיניסטרטיביים, ומוועדות מקצועיות, הקובעות את כללי הפיקוח והבקרה, וכמובן עוקבות אחר ההתפתחויות המקצועיות בתחומים אלה בארץ ובעולם.

הארגון מציע לציבור להתקשר לקו החם בכל מקרה של שאלה בנושאים הקשורים לטיב המזון מהחי, בטלפון 03-6049691. את רשימת החברות והיצרנים בעלי התג ניתן לראות גם באתר האינטרנט של "התג הירוק" בכתובת www.tagyarok.org.il.
העיקרון המרכזי ב"תג הירוק", הוא הסכמתם של כל המצטרפים, לקבל עליהם מרצון, את כללי הפיקוח המחמירים של ארגון "התג הירוק" ולהיות כפופים להנחיות המקצועיות של המומחים הווטרינרים מ"התג הירוק".



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר