התזונה לחיזוק ילדינו בחורף

עונת החורף מאתגרת את מערכת החיסון שלנו ושל ילדינו. הקור, השהחיה בחדרים סגורים ולא תמיד מאווררים כיאות, והנטייה של הילדים שלנו "לשכוח לשים יד לפה כשמשתעלים…" מגבירים את הצורך שלנו כהורים לשמור עליהם ולנסות לחזק אותם ככל האפשר.

מה ניתן לעשות?
1. תזונה – כמו כל מערכת בגוף, גם מערכת החיסון תלויה ברכיבי התזונה כדי להיות במיטבה. תזונה מאוזנת הכוללת מגוון של מזונות: דגנים, בשר, ירקות, פירות ומוצרי חלב, חשובה לקראת החורף יותר מתמיד.

2. מחסור בברזל מביא להחלשות מערכת החיסון של ילדינו. לכן כדאי לשים לב ולא לוותר על מנה בשרית ליום. הבשר עשיר בברזל, ומכיל גם את המינרל "אבץ" החשוב ביותר למערכת החיסון.

3. ויטמין C נחשב באופן מסורתי ל"ויטמין החורף", ואכן קיימות עדויות מחקריות רבות כי לוויטמין זה יכולת להשפיע לטובה על מערכת החיסון, אם כי המינון והתועלת המדויקת עדיין לא הוגדרו. מומלץ לנצל את פירות ההדר המגיעים אלינו בחורף, ומספקים לגוף ויטמינים שונים, ביניהם C.

4. חיידקים טובים – כ- 70% מתאי מערכת החיסון נמצאים במעי. המעי הוא אחד מאברי ההגנה החשובים ביותר של הגוף. חלק גדול מחיידקי ווירוסי החורף מדביקים אותנו דרך המעי. לכן, מומלץ לקראת החורף לחזק את המעי ב"חיידקים טובים", ולהוסיף לתפריט משקה יוגורט פרוביוטי אחד מדי יום.

5. מרק עוף של סבתא – כשהימים מתקררים, אין כמו מרק עוף עשיר בירקות שורש ועשבי תיבול לחיזוק הגוף. המינרלים שבירקות נמסים לתוך מי המרק, והופכים אותו לבריאותי במיוחד. מספר מדענים אף טוענים כי במרק העוף חומצה אמינית הדומה בפעילותה לתרופה נגד דלקת, והדגימו את הפעילות האנטי דלקתית של מרק העוף במעבדה רפואית.

6. שום זה לא שום דבר – השום מכיל מספר רכיבים הידועים בפעילות אנטי בקטריאלית, כלומר נוגדת חיידקים. הפעילות הגדולה ביותר של השום מושגת כאשר הוא טרי וכתוש. נסו להוסיף שן שום כתושה לקטשופ או לרוטב העגבניות.

7. מים – כשהימים מתקררים, תחושת הצימאון הטבעית נחלשת. צריכה מספקת של מים חשובה לשמירה על בריאות הגוף ואוורורו. שימו לב לצריכת הנוזלים של ילדיכם, והזכירו להם לשתות, כי הרבה פעמים הם שוכחים זאת.
בהזדמנות זו הזכירו גם לעצמכם לשתות, כי כדי לחזק את הילדים, ההורים צריכים להיות בריאים לא פחות.


יעל אברבוך היא דיאטנית ראשית של שטראוס מחלבות






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה