התענוגות של יינות בורדו

"התענוגות של יינות בורדו" הוא ספר חובה לכל חובב יין – גם אם שותה רק יינות ישראליים – כי חשוב להכיר את המקור להרבה ממה שקורה כאן, שם, ובכל כוסית יין בעולם

התענוגות של יינות בורדו
מאת אביטל ענבר
כתר הוצאה לאור
מחיר מומלץ: 84 ש"ח


"כל אימת שאני מתקרב לחבל היין של בורדו, התרגשות עזה אוחזת בי. ביקרתי בכל אזורי היין החשובים בצרפת. סיירתי באזורי יין רבים במדינות אחרות, ויינות טעמתי עד בלי די – ולבסוף, הגעתי לבורדו. ובבורדו אני נשאר, כי שם המיטב, ואני נוטה להסתפק בטוב ביותר."

כך כותב אביטל ענבר על גב ספרו החדש, שבא בעקבות ספרי אהבת צרפת הקודמים לו: התענוגות של צרפת, התענוגות של פאריס, התענוגות של פרובאנס, והתענוגות של דרום-מערב צרפת.

"התענוגות" מוקדשים הפעם ליינות בורדו ולסיור מפורט באזור.
המייחד את ספריו של ענבר, הוא שהקורא חי את הטיול הוירטואלי בצורה פרטנית ביותר.

ענבר אומר כי יינות בורדו הם הטובים ביותר בעולם, ולרוב בני תמותה אין כמעט סיכוי לטעום אותם בביתם, או במסעדה, מפאת מחיריהם המרתיעים, השערורייתיים אפילו. כדי לטעום, צריך לנסוע לחבל היינות של בורדו ולפקוד את היקבים – מן הסתם קביעה פסקנית לגבי המחירים, לפחות לגבי יינות הסף התחתון במשפחת בורדו העניפה, אבל כאשר בתשעה היקבים המובילים בבורדו נמכר בקבוק לסוחר ב- 100 יורו ומעלה, הרי יש דברים בגו.

בעזרת סיפורי היינות, החוויות, האנשים והיקבים שליקט במסעותיו לחבל בורדו, חולק אביטל ענבר עם הקוראים את אהבתו ליינות בורדו ואת התפעלותו מגאונותם, מעורר בהם סקרנות ושולח אותם למסע מענג ומאלף בחבל היין הנפלא הזה.
בספר חמישה שערים ו- 19 פרקים, המכסים את כל ההיבטים של יינות בורדו, הכרמים והגפנים, סוגי האפלסיון, מסלולי טיולים, מסעדות – בקיצור הכל.

"התענוגות של יינות בורדו" הוא ספר חובה לכל חובב יין – גם אם שותה רק יינות ישראליים – כי חשוב להכיר את המקור להרבה ממה שקורה כאן, שם, ובכל כוסית יין בעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר