התשיעייה של יקב צובה: 9 יינות חדשים מהסדרות השונות

באירוע מיוחד שהתקיים במסעדת הרברט סמואל של השף יונתן רושפלד, עם מבחר מנות איכותיות המותאמות ליינות, חנך יקב צובה הצעיר והסימפטי לא פחות מאשר תשעה יינות חדשים בסדרותיו השונות: לבנים, אדומים, ויינות קינוח

באירוע מיוחד שהתקיים במסעדת הרברט סמואל של השף יונתן רושפלד, עם מבחר מנות איכותיות המותאמות ליינות, חנך יקב צובה הצעיר והסימפטי לא פחות מאשר תשעה יינות חדשים בסדרותיו השונות: לבנים, אדומים, ויינות קינוח.

יקב צובה הוקם בשנת 2005 בניהולו של מוטי צמיר. בקיץ 2007 נכנסו ליקב איתן גרין כמנכ"ל ופול דאב כיינן. האהבה ליין של פול דאב, חבר קיבוץ צובה, צמחה איתו מילדותו. את היינות הראשונים ייצר עם אביו בדרום אפריקה. בשנת 1996, מונה לאחראי הכרם של קיבוץ צובה, נטע את חלקות הכרם המגוונות וליווה את הגידול והבצירים השונים. פול משלב ידע מעמיק בגידול הגפן עם ניסיון רב שנים בעשיית יין.

כרמי צובה ניטעו משנת 1996, מרלו, קברנה, שרדונה ופטיט ורדו ומניבים כבר משנת 2000. הכרמים משתרעים על שטח כולל של 255 דונם של אדמת טרה-רוסה, בין סלעים וטרסות עתיקות יומין. הגובה הרב (700 מטר מעל פני הים), הלחות הנמוכה והפרשי הטמפרטורות בין הלילה ליום, יוצרים תנאים מתאימים ביותר לגידול ענבי יין.

מסתבר כי אחדים מיקבי הבוטיק המובילים נהנים מאז שנת 2000 מהתוצרת של הכרמים בצובה. במטרה לייצר יינות משובחים, נטעו אנשי היקב זנים שונים לצורך בדיקת התאמתם לאזור ולאדמה. הזנים ביקב הם קברנה סוביניון, מרלו, שרדונה, סנג'ובזה, שיראז, גרנאש, ויונייה, סוביניון בלאן, סמיון, סירה, פינו נואר, נביולו, פטיט ורדו ומלבק.

יינות צובה מחולקים לארבע סדרות: סדרת הפרמיום "המצודה", סדרת האיכות "תל צובה" עם יינות שהתיישנו שנה לפחות בחביות עץ אלון, מהזנים קברנה סוביניון, מרלו, שירז, שרדונה וויוניה, "המעיין" – הסדרה היומיומית הכוללת את יינות הבלנד-בלמונט אדום ולבן-יינות נגישים קלילים ופירותיים, ויינות הקינוח – קינוח לבן וקינוח אדום בסגנון פורט.

בלמונט לבן 2007 מסדרת המעיין
יין לבן יבש, מיוצר מ-45% ענבי סמיון ו-55% סוביניון בלאן.
משלב בין הארומות הטרופיות של הסמיון לבין חומציות ועשבוניות של סוביניון בלאן, ומאופיין בצבע ירוק חיוור. היין המתקבל הנו רענן ומאוזן, עם רמזים לקרמבולה ואשכוליות, בעל סיומת נעימה וארוכה.
המחיר כ- 49 ₪.

שרדונה 2007 מסדרת תל צובה
יין לבן יבש, מיוצר מ-100% ענבי שרדונה.
היין יושן 4 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 70% חדשות ו- 30% משומשות, והוא מאופיין בצבע צהוב קש. היין מיוצר בסגנון מסורתי בורגונדי ע"י השרייה של השמרים.
ליין ניחוחות עשירים של קליפת לימון, חבית עץ בורגונדי, חמאתיות וקרמל עדינים. יין מלא, רענן ובעל סיומת ארוכה ומרשימה.
המחיר כ- 60 ₪. מומלץ אכול ושאטו.

בלמונט אדום 2006 מסדרת המעיין
יין אדום יבש, מיוצר מ-45% ענבי מרלו ו-55% פינו-נואר, מאופיין בצבע אדום קל.
היין יושן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 70% חדשות ו-30% משומשות. ליין ארומה חזקה ומורכבת של פירות אדומים, תבלינים, פלפל ירוק, עלי טבק ווניל. יין מלא, עגול, רך עם עפיצות עדינה ונעימה.
המחיר כ- 49 ₪. מומלץ אכול ושאטו למחיר/תמורה.

מרלו 2006 מסדרת תל צובה
יין אדום יבש, מיוצר מ-100% ענבי מרלו.
היין יושן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 70% חדשות ו-30% משומשות, ומאופיין בצבע אדום ארגמן.
ליין מגוון ניחוחות של פרי אדום בשל, תבלינים, פולי קפה, אדמה ועץ אלון קלוי. טעמו עשיר, מאוזן ואלגנטי. ליין סיומת עם רעננות מודגשת וטאנינים נעימים.
המחיר כ- 69 ₪ כולל מע"מ. מרלו מוצלח.

קברנה סוביניון 2006 מסדרת תל צובה
יין אדום יבש, מיוצר מ-100% ענבי קברנה סוביניון.
היין יושן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 70% חדשות ו-30% משומשות, ומאופיין בצבע אדום ארגמן.
בארומות היין עולים ניחוחות של פרי שחור, עץ אלון קלוי, פרחים כהים ותבלינים. יין מורכב ועוצמתי אשר ישתבח בשנים הקרובות.
המחיר כ- 69 ₪.

סנג'ובזה 2006 מסדרת תל צובה
יין אדום יבש, מיוצר מ-85% ענבי סנג'ובזה ו-15% נביולו.
היין יושן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 70% חדשות ו-30% משומשות, מאופיין בצבע אדום קל.
ליין גוף אלגנטי וארומה מיוחדת של תותי עץ, פרחי סתיו, קרמל ועץ אלון. יין רך, פירותי עם סיומת נעימה.
המחיר כ-49 ₪.

המצודה 2005 מסדרת המצודה
יין רזרב אדום יבש, שמיוצר מ-75% ענבי מרלו ו-25% קברנה-סוביניון.
היין יושן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות, ומאופיין בצבע אדום-בורדו מיושן.
ליין ארומה מורכבת של תבלינים, אדמה מינרלית, ליקריץ, עלי טבק ופולי קפה. היין קטיפתי, משובח והרמוני, עם שפע טעמים של פירות אדומים בשלים, שוקולד ועץ קלוי, בעל סיומת ארוכה. יין מורכב אשר ישתבח בשנים הקרובות, ועם זאת מוכן לשתייה.
המחיר כ- 95 ₪ כולל מע"מ. כדאי לשמור במקרר היינות למשך שנה-שנתיים.

קינוח לבן מסדרת יינות קינוח
מיוצר מ-100% ענבי שרדונה מבציר מאוחר (ייחודי בארץ בתחום יינות קינוח), ויושן לפחות 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
היין מאופיין בצבע זהבהב עם גוון כתום. בארומה מורגשים משמש מיובש, ליצ'י, דבש ופרחי סתיו, באווירה של עץ אלון מעושן, טעמו של היין עשיר ומורכב עם איזון טוב בין מתיקות, חומציות וכהל. בולטים טעמים של מלון בשל, צימוקים ודובדבן לבן.
המחיר כ- 49 ₪.

קינוח אדום בסגנון פורט מסדרת יינות קינוח
מיוצר מ-100% ענבי קברנה סוביניון, ויושן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. היין מאופיין בצבע אדום עמוק – בהחלט מרשים. לייצור יין זה נבחרו ענבים איכותיים מחלקות הפונות לשמש שנבצרו בבציר מאוחר. ריכוז הסוכרים המוגבר, הסחיטה העדינה, התסיסה והיישון המבוקר, הביאו ליין שמן ומדושן בריחות של פירות יבשים כמו שזיפים, תאנים, צימוקים ודובדבנים, המתובלים בעץ אלון קלוי.
המחיר כ-95 ₪. "פורט" מוצלח מאוד. הטוב בין שני יינות הקינוח של יקב צובה.


כל יינות יקב צובה כשרים למהדרין בהשגחת רבנות מטה יהודה וכשרות בינלאומית OK.
להשיג את היינות בחנויות היין המובחרות.



בתמונה: פול דאב, יינן יקב צובה. צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר