ה- PETIT UF 2017 של יקב סגל – יין שני צעיר שרצוי שיתיישן

עידו לוינסון היינן הראשי של ברקן סגל עם ה- Petit UF 2017 של יקב סגל. צילום דוד סילברמן dpsimages
יקבים בכל העולם נוהגים להציג את היין הראשון והיקר יותר שלהם ואז מוציאים יין שני שרוכב על שמו של היין הראשון ונהנה מהשם והקרבה אך הוא תמיד זול יותר ופחות מתוחכם

ראש השנה בפתח, כך לפחות על פי מספר ההזמנות לאירועים שאנו מקבלים מיקבים. אין יקב שמכבד את עצמו שלא מציג את מרכולתו, ולפעמים יוצאים לאוויר העולם גם יינות שאינם מוכנים. העיקר שהיקבים יזכו במעט מהבוננזה שחג ראש השנה מאפשר, כי מי לא שותה יין בחג? או לפחות קונה? מי שפתח את השקות היקבים לחג בשבוע האחרון, היה יקב סגל – המותג היותר מיוחד של יקב ברקן. הבלתי מסונן (UF – Unfiltered) של היקב מבציר 2017 הינו 'תווית שנייה' של סגל. יקבים מוכרים ומיוחדים בכל העולם נוהגים להציג את היין הראשון והיקר יותר שלהם – ואז מוציאים יין שני שרוכב על שמו של היין הראשון ונהנה מהשם והקרבה, אך הוא תמיד זול יותר ופחות מתוחכם. זו השנה השלישית שגם יקב סגל הצטרף לטרנד של תווית שנייה. אחרי שהיין הראשון שלו – קברנה סוביניון ללא סינון, זכה לאוהדים רבים עוד בזמנו של היינן הראשי הקודם אבי פלדשטיין, יש סיבה טובה להשיק יין שני ואייקוני בשאיפה אף הוא.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

ה PETIT UF -התיישן בחביות במשך 18 חודש, לאחר שנבצר ידנית מכרם פלטו בגליל העליון, בגובה 835 מ"ר עם אדמת טרה רוסה ובתנאי מזג אויר גלילי קריר, לא הרחק מדלתון. החביות בהן שהה היין היו בנפח 225 ו- 500 ליטר, כך שהשפעת העץ הייתה מינימלית. כאמור, היין מולא בבקבוקים ללא כל סינון או הצללה, וכך שמר על פירותיות טובה. מה שעושה את היין הזה לשונה מהיין הראשון של היקב זה גיל הגפנים. בעוד היין הראשון נעשה מענבים הבאים מכרמים בוגרים, היין השני נבצר מכרמים צעירים בני 4-5 שנים, שבעתיד צפויים אף הם לתת יין מובחר.

מדובר ביין בעל ארומות עוצמתיות, עם טעמי פרי בולטים ועגולים. היין עדיין קשה לשתייה, ולא הגיע לשיאו. לדעתי היין צעיר עדיין, ויש להמתין ולשתות אותו לאחר שימשיך להתיישן. אם תרצו לשתות אותו עכשיו, רצוי לפתוח אותו כמה שעות לפני השתייה ולחדרר אותו בדיקנטר. מחירו של היין 120 ₪ –  מחיר הוגן ליין מסוגו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר