ויתקין בבציר 2010: 80 טון ענבים, 60,000 בקבוקים

הבציר של ויתקין התחיל השנה מוקדם מהרגיל. בציר הענבים הלבנים החל ב- 26 ביולי, בעוד כרגיל מתחילים הויתקינאים לבצור בשבוע הראשון של אוגוסט; והסתיים ב- 17 באוגוסט

יום שישי הלוהט שלא היה חם כמוהו אי פעם/במאה השנים האחרונות/מימי נפוליאון – בחרו את המתאים ומחקו את המיותר. 10 בבוקר וביקב ויתקין כבר מנקים ושוטפים את הקראשר החדש שהגיע לבציר הנוכחי. היום הגיעו ענבי טמפרניו וסירה מהגליל העליון, לגבי הבציר מחר מתלבטים עקב החום הגדול והחשש לבריאותם של הבוצרים המתנדבים האמורים להגיע.

הבציר של ויתקין התחיל השנה מוקדם מהרגיל. בציר הענבים הלבנים החל ב- 26 ביולי, בעוד כרגיל מתחילים הויתקינאים לבצור בשבוע הראשון של אוגוסט; והסתיים ב- 17 באוגוסט. אנשי היקב מעידים כי הענבים הלבנים (ויונייה, גוורצטרמינר, פרנץ' קולומבר וריזלינג – שימו לב: ללא סוביניון בלאן ושרדונה) איכותיים וטובים. באדומים סיימו לקבל את הפינו נואר.

עד היום (20 באוגוסט) נקלטו ביקב 32 טון מתוך כ- 80 טון ענבים שייבצרו, ומהם יופקו 60,000 בקבוקים, שיא יכולת הייצור במשכנו הנוכחי, במה שהייתה רפת בכפר ויתקין. את הענבים העודפים מוכרים ליקבים אחרים.

אם חשבתם שהחום מאיץ את הבשלת הענבים, מסתבר שזה נכון לחלקם, אך חום קיצוני – וזה מה שיש לנו בימים אלה של השבוע שהחל במחצית אוגוסט, יכול להפסיק הבשלה באופן יזום ע"י הגפן, עם הצטמקות ענבים ועליית סוכר אבל ללא חומרי ארומה.
אסף פז, יינן היקב יחד עם גיסו דורון בלוגולובסקי, אומר: "בינתיים טעמי הענבים מאוד טובים, ויש הפתעות של יחסי חומציות/PH טובים מהציפיות".

מבחינת זנים אין חידושים ביקב ויתקין, אך מה שיש אלה ניסיונות לבלנדים ושילובים, שחלקם נמשכים 3-4 שנים.
לפני שנה החלו לבצור ענבים בכרם של ענבי ארגמן שנתן תוצאות מאוד טובות. הארגמן נכנס לבלנד מיוחד עבור מסעדת "הנמל 24" בחיפה. השנה עדיין לא יודעים לאן לחבר את הארגמן.

ענבי הטמפרניו מופנים לרוזה של ויתקין, והסירה לרוזה ולמסע אדום. "האיכויות שלנו מאוד טובות, אבל אנחנו עדיין רואים עצמנו בתהליך למידה, עם רצון לשפר", אומרת שרונה בלוגולובסקי, רעייתו של דורון, אחותו של אסף, ומי שמוכרת כשרת החוץ של יקב ויתקין.

ואי אפשר לסיים ביקור קצר זה ביקב ויתקין, ביום בו ממש אין לאף אחד זמן לנודניקים, בלי לשאול על הרחבת היקב והגדלת כושר הייצור שלו נוכח המחמאות הרבות שיינותיו מקבלים והביקוש הגובר. מסתבר שיש תוכניות ויש תהליכים. אם הכול יילך כשורה, הבציר הבא ייקלט כבר במשכנו החדש של יקב ויתקין במתחם המושב. יש למה לחכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר