זהירות: ניקוי דגים

ניקוי קרפיונים ודגי בריכות אחרים עלול להיות מסוכן, יכול להוביל לאשפוז ואף למוות. יש דרכים להתגונן מפני החיידק האלים שתוקף את המתכוננים להכין דגים

ניקוי קרפיונים ודגי בריכות אחרים עלול להיות מסוכן, יכול להוביל לאשפוז ואף למוות.
יש דרכים להתגונן מפני החיידק האלים שתוקף את המתכוננים להכין דגים.

ב-4 השנים האחרונות דווח על 84 מקרים של זיהום חמור ו-7 מקרי מוות כתוצאה מהחיידק ויבריו ולניפיקוס (Vibrio Vulnificus). כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו לאחרונה. החשיפה לחיידק מתרחשת בדרך כלל במהלך שלב ניקוי דגי בריכות. דקירה קלה מדגי בריכות ודגי ים חיים, עשויה להחדיר את החיידק למחזור הדם ולגרום לזיהום מסוכן.
חיידק הויבריו ולניפיקוס יכול להוביל לזיהומים חמורים בפצעים המאופיינים על ידי כאבים עזים, בצקות, דלקות תת עוריות, זיהום בדם שיכול להחמיר עד מוות. על כן, רופאים מזהירים כי במקרה של דקירה יש לגשת לטיפול בהקדם המיידי על מנת למנוע התפשטות החיידק.

כדי להימנע מהדבקות בחיידק האלים, הצעותי הן:
1. לקנות דגים מבעלי עסק מוכרים.
2. להעדיף דגים קפואים שעברו ניקוי על דגי בריכות חיים או דגים מדוכנים פתוחים.
3. להימנע ממגע ישיר עם הדג. במידה וכן מטפלים בדג בבית, יש להשתמש בכפפות חסינות דקירה.
4. להימנע מניקוי של דגים חיים או מצוננים. להקפיד על קבלת דגים שעברו ניקוי וקיצוץ סנפירים.
5. מומלץ כי אנשים החולים במחלות כרוניות והמערכת החיסונית שלהם חלשה, ימנעו מכל מגע עם הדגים כי חיידק הויבריו מעצים מחלות כרוניות קיימות.


ד"ר רונית בן אברהם עובדת במעבדת מילודע מתשלובת מילואות, המפעילה שלוש מעבדות לבקרת איכות: כימית, ביולוגית, וטרינרית, בתחומי מזון, מים, התקנים רפואיים, קוסמטיקה, וטרינריה וחקלאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר