זה זז במטבח לקראת ראש השנה תשע"ט 2018

המטבח הוא לב הבית. לו ולכם מגיעים כלים ואביזרים חדשים. איור pixabay
ראש השנה הוא חג של מטבח ובישולים. לקראת החג בדקנו מספר כלים ואביזרים האמורים לסייע במשימות, כדי לגלות האם הם עומדים במשימה ובאיזה מחיר

מחבת להכנת קרפ מסדרת Bio-Stone של ARCOSTEEL

צילום יוסי פונס
צילום יוסי פונס

השאלה הראשונה שעולה ביחס למוצר זה היא פשוטה – מי צריך מחבת ייעודית להכנת קרפ? וזה עניין עקרוני, כי זו מחבת שכל תכליתה הוא להכין קרפים. כלומר, הדפנות שלה נמוכות להפליא, באופן שמאפשר להשתמש במרדד העץ, ולוודאי כי הבלילה מפוזרת באופן אחיד ונמוך. כך מקבלים קרפים מדוייקים, יש לציין לטובת המוצר, ואפשר להשתמש במעט מאוד שמן הודות לאיכות הציפוי. אבל קחו בחשבון שהיא לא תתאים לשום מאכל אחר, למעט חביתה, כך שהיא מומלצת רק אם אתם אוהבים לאכול קרפים בבית, או אם אתם שייכים לאותם האנשים שצריכים כל כלי אפשרי במטבח שלהם לכל צורך שהוא. עוד כדאי לדעת: קוטר המחבת הוא 30 ס"מ, הידית שלה נוחה, והיא אינה מתחממת, היא מתאימה לכל סוגי הכיריים, ואפשר לנקות אותה במדיח הכלים. המחיר 159 שקלים. להשיג בארקוסטיל קיטצ'ן.

מחבת מסדרת Smokeless של נעמן

צילום שירה רז
צילום שירה רז

המחבת הזו מחייבת אתכם לשינוי מהותי – אם תקנו אותה, לא תוכלו ליהנות עוד מריח הטיגון של שניצלים או צ'יפס. יש כאלה שישמחו על האפשרות לטגן מבלי להשפיע על המטבח ושאר חלקי הבית עם הריחות הנלווים לתהליך, ויש כאלה שלא ישמחו על כך. אם אתם שייכים לאלו שרוצים להיפטר מריחות הטיגון, אז המחבת עשויה להתאים לכם. כיצד? היא בנויה כך שיש לה פתח מיוחד המוציא את העשן אל אזור הלהבה, בעוד שהמכסה שומר על סגירה הרמטית. בדרך זו הלהבה שורפת את העשן, והריח נמנע כמעט לחלוטין. הפטנט הזה עובד, אבל יש לו גם מחיר: בעוד שהעשן יוצא, אדי המים לא, והמחבת הופכת לסאונה. זה מצוין אם רוצים לאדות ירקות, אבל אם רוצים לטגן אותם, התוצאה תהיה רכה במקום פריכה. עוד כדאי לדעת: הידית מאפשרת תפעול נוח ויעיל, פיזור החום מצויין, והיא אינה מיועדת לכיריים מסוג אינדוקציה. יש אפשרות לבחור בין מחבת עמוקה חלקה, מחבת גריל עמוקה, ומחבת גריל אובלית, כולן בקוטר 28 ס"מ, לבין מחבת גריל כפולה בגודל 24X30 ס"מ. המחיר 299.9 שקלים למחבת, 359.9 שקלים למחבת הכפולה. להשיג בסניפי נעמן.

סיר מסדרת Magma Black של סולתם

צילום גל בן זאב
צילום גל בן זאב

סדרה זו כוללת מגוון רחב של כלים, החל מסירים בקוטר הנע בין 20 ל-32 ס"מ, סוטז'ים בקוטר 28 ו-32 ס"מ, מחבתות בקוטר 20, 24, 28 ו-32 ס"מ, ווק בקוטר 32 ס"מ ומחבת גריל בקוטר 28 ס"מ. כל הכלים מצופים בציפוי נון סטיק, ללא PFOA, קדמיום או עופרת. ניסינו את אחד הסירים, שהתגלה  כיעיל בכל מה שמצפים ממנו לעשות: יש צורך בכמות מינימלית של שמן, ואפשר גם לוותר כליל על שמן, אם אין לכם בעיה להתמודד עם ההבדל בטעם. פיזור החום שלו מספק, והידיות העשויות סיליקון אינן מתחממות, והן נוחות דיין לשימוש. גם המכסה נסגר היטב, ויש פתח קטן להוצאת אדים, כנדרש. בסך הכל אין חידוש ממשי בסיר שבדקנו, וגם אין טענות. המחיר 99-799 שקלים. להשיג בסולתם, בחנויות כלי בית ומטבח ובאתר.

סכין שף מסדרת Pro של ZWILLING

צילום ZWILLING
צילום ZWILLING

השקה זו נעשתה במסגרת שינוי בישראל, לאחר שמסלמני גרופ קיבלה את הזיכיון ליבוא ושיווק של מותגי הקבוצה הגרמנית. המותג, למי שאינו מכיר, מתמחה בייצור סכינים עוד מהמאה ה-18, בתהליך המבוסס על פטנטים שונים. סדרה זו של סכינים עוצבה על ידי מעצב המוצר האיטלקי מתיאו תאן, והתוצאה: סכינים שהן גם יפות וגם נוחות לשימוש, הודות לחלוקה נכונה של המשקל שלהן. סכין השף שניסינו, אחת מארבע בסדרה זו, היא כל מה שצריך למטבח הביתי. גם בלי להיות שפים, היא תעשה את כל מה שצריך, מחיתוך ירקות, דרך עשבי תיבול וכלה בבשר. המחיר 24-849 שקלים, לפני מבצעים. להשיג בלגעת באוכל ובחנויות מתמחות.

מחבת מסדרת Stone של LOCK&LOCK 

צילום אלון גנון
צילום אלון גנון

החברה, הידועה בעיקר בקופסאות האחסון שלה, השיקה סדרה נוספת של כלי בישול. זו כוללת סירים, מחבתות, קלחות ומחבתות ווק בגדלים שונים, כולם עשויים משש שכבות ושלושה ציפויים טבעיים של קרמיקה, אלומיניום ושיש. התוצאה היא ציפוי נון סטיק מהטובים שניסינו, שאינו דורש שימוש בשמן כלל כדי להכין את האוכל. בנוסף, המוצרים אינם כוללים PFOA, עופרת וקדמיום, והם מתאימים לכל סוגי הכיריים. המחבת אותה ניסינו מאופיינת במשקל כבד יחסית, מה שמקנה לה יציבות רבה על הכיריים, אך אם אתם אוהבים לערבב את המזון בעת ההכנה שלו בעזרת הנפת המחבת באוויר, תתקשו לעשות זאת עם המחבת הזו. עוד כדאי לדעת: פיזור החום שלה מצוין, הידית נוחה, והציפוי עמיד בפני שריטות, אלא אם מנסים לשרוט אותו בכוונה. המחיר 100-180 שקלים, להשיג בניו-פארם, סמארט-פארם, בחנויות כלי הבית ובאתר שופרסל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר