זכיות ליקבים ישראליים בעולם 2013: שמונה יינות של יקב פסגות זכו בכוכבי זהב בתחרות האתר degustations.com1001

בתחרות השנתית השתתפו עשרות יקבים מכל העולם, ביניהם ממעצמות יין כמו צרפת, איטליה, ספרד, גרמניה, ארגנטינה, ארה"ב, אוסטרליה ודרום אפריקה. ועדת השופטים כללה סומליירים, ייננים, אנולוגים ובעלי מסעדות

8 יינות של יקב פסגות זכו בכוכבי זהב בתחרות אתר היין degustations.com1001
18.12.13 – כל 8 יינות יקב פסגות שנשלחו לתחרות היינות השנתית שערך אתר degustations.com1001 זכו בכוכבי זהב. האתר הוקם על ידי ייננים צרפתיים במטרה להגדיל את החשיפה לתחום היין בעולם, ונכנסים אליו בממוצע למעלה מ- 2 מיליון גולשים ביום.
בתחרות השנתית השתתפו עשרות יקבים מכל העולם, ביניהם ממעצמות יין כמו צרפת, איטליה, ספרד, גרמניה, ארגנטינה, ארה"ב, אוסטרליה ודרום אפריקה. ועדת השופטים כללה סומליירים, ייננים, אנולוגים ובעלי מסעדות.
כל היינות של יקב פסגות שנשלחו לתחרות זכו לניקוד כוכבי הזהב, כאשר יינות אדום פרת והיראז זכו בשלושה כוכבי זהב ופרת ושיראז זכו בנוסף גם בפרס חביבי השופטים.
זו הפעם הראשונה בה כל יינות היקב שנשלחו לתחרות זכו באחד משלושת המקומות הראשונים. הציון ניתן לפי קריטריונים של צבע, ריח וטעם.
להלן רשימת היינות הזוכים בקטגוריות השונות:
Psagot – Prat – 2011 זכה בשלושה כוכבי זהב וציון חביב השופטים
Psagot – Cabernet Sauvignon Single Vineyard – 2011 זכה בכוכב אחד
Psagot – Shiraz – 2011 זכה בשלושה כוכבי זהב וציון חביב השופטים
Psagot – Chardonnay – 2012 זכה בכוכב אחד
Psagot – Merlot- 2011 זכה בכוכב זהב
Psagot – Edom – 2011 זכה בשלושה כוכבי זהב
Psagot – Cabernet Sauvignon – 2011 זכה בשני כוכבי זהב
Psagot – Cabernet Franc – 2011 זכה בשני כוכבי זהב
יעקב ברג, מנכ"ל יקב פסגות, אומר: "אנו שמחים להמשיך ולקבל תעודות הוקרה על העבודה שלנו בתחרויות ובאירועים חשובים. בארבע השנים האחרונות הכפלנו את מספר היינות אותם אנחנו מייצרים, וחדרנו לשווקים חדשים בעולם. נמשיך לשאוף להיות בשורה הראשונה של תעשיית היין העולמית, ולהביא גאווה לישראל בתחום בו ישנה תחרות קשה ומקצועיות ללא פשרות".

 

 

ג'נסיס רובינסון בביקורת מצוינת על יקבי כרמל ויתיר
10.11.13 – בביקורת האחרונה של ג'נסיס רובינסון, עיתונאית ועורכת ספרות בנושא היין, שספרי היין שלה הפכו להיות 'התנ"ך' של אוהבי יין, זכה יין כרמל לימיטד אדישן 2009 בביקורת מצוינת ובציון 16.5.
היא כתבה כי היין הנו בלנד בורדו עם 61% קברנה סוביניון. כינתה אותו "מאוד אטרקטיבי", ושיבחה את האיזון המצוין.
מספר חודשים קודם לכך זכה גם יתיר סירה 2009 בביקורת מצוינת ולציון זהה של 16.5 נקודות, וכתבה עליו:
 Savoury and racy. Cool and distinguished.
שיטת הדירוג של ג'נסיס רובינסון מבוססת על מדרג של 20 נקודות. דירוג של 16 נקודות מתוך 20 מקנה ליין ציון' Distinguished כלומר מכובד ומצטיין, ואילו ציון של 17 נקודות ניתן ליין מעולה במיוחד.

יינות אמפורה מקורה 2008 קיבלו אות הצטיינות משני סומלייה מובילים בעולם
3.11.13 – סדרת יינות אמפורה מקורה 2008 זכתה לציונים גבוהים ושבחים משנימישל רולאן (מימין) וארקדי פפיקיאן סומליירים מובילים בעולם – Andreas Larsson (אנדראס לרסן) ו- Markus Del Monego (מארקוס דל מונגו). סדרת יינות מקורה 2008 נעשתה בשיתוף פעולה מלא של מישל רולאן, יועץ היין המוערך ומומחה עולמי לטעמים, עם ד"ר ארקדי פפיקיאן, היינן הראשי של היקב. הסדרה הושקה לפני חודשים ספורים וכבר הספיקה לגרוף מחמאות ממבקרי יין מובילים.
מגזין TASTED HITS הצרפתי מוביל ברחבי העולם, פרסם בגיליון חודש נובמבר 2013 תוצאות מבחן טעימה עיוור שנערך על ידי שני סומליירים מובילים בעולם אלה. אנדראס לרסן הוכתר בשנת 2007 לסומליה הטוב בעולם, ומארקוס דל מונגו הוא הסומליה היחידי בגרמניה שזכה באליפות עולם וזכה בלונדון זכה בכינוי מאסטר היין.
להלן תוצאות טעימות וחוות דעת הסומליירים על יינות אמפורה מקורה 2008:
אמפורה מקורה קברנה סוביניון 2008- ציון 92 – "באף- מודרני עם עץ אלון חדש, וניל תבלינים, שזיפים שחורים, קסיס, דובדבן וטבק. אחיזה טובה מאוד על החך, ריכוז גבוה ומיצוי מאוזן היטב. ארוך, מתמשך וגימור מתובל חזק".
אמפורה מקורה מרלו ברברה 2008- ציון 90 – "באף- עדיין צעיר וחזק, בשלות גבוהה, עץ אלון חדש והמודרני, תבלינים וקסיס הכהים, פטל שחור, דובדבנים. מבנה טוב וטאני יציב, נפח מעודן ושפע של פירות כהים. תבלינים עדינים ופירות כהים נשארים בחך".
אמפורה מקורה בלנד 2008- ציון 92 – "באף- צעיר, מודרני ותוסס, עם רמזים של עץ אלון קלוי, וניל, הל, דובדבנים וקאסיס. אחיזה טובה בחך, דגש על פירות, אבל עם משקל וצפיפות טובים. חיך טרי ועסיסי באמצע, סיומת ארוכה, חזק מאוד".
צילום שי גלבוע

יקב רמת הגולן זכה שוב בפרס בחירת המבקרים של Wine Spectator
29.10.13 – יקב רמת הגולן נבחר לאחד מהיקבים שהשתתפו בתחרות פרס המבקרים של מגזין היין Wine Spectator.
יקב רמת הגולן הנו היקב הישראלי היחיד שזכה בפרס שנה שנייה ברציפות.
יקב רמת הגולן, בייצוגם של היינן הראשי ויקטור שונפלד ומנכ"לית היקב ענת לוי, השתתף לצד יקבים ותיקים, איכותיים והמפורסמים בתחומם, באירוע מיוחד בן יומיים שערך המגזין בניו יורק לכבוד הזוכים והמשתתפים, שכלל גם טעימה גדולה של היינות מהיקבים שזכו.
באירוע, שהכרטיסים עבורו נמכרו במחיר של כמעט 2000$ זכו המשתתפים לטעום את בחירתו של שונפלד – ירדן קברנה סובניון כרם אל רום מבציר 2008.
ענת לוי, מנכ"לית יקבי רמת הגולן, אמרה: "אנו שמחים להמשיך ולקבל הוקרה על העבודה שלנו בתחרויות והאירועים החשובים בתחומם, ועוד יותר שמחים להיות ראש החץ של תעשיית היין הישראלית הקוצרת הצלחות בעולם כולו".
צילום כפיר חרבי

ריחן 2010 מסדרת ASSEMBLAGE של ברקן נבחר לרשימת 100 המומלצים של המגזין WINE ENTHUSIAST
13.10.13 – במסגרת דירוג 100 היינות המומלצים לשנת 2013 שערך מגזין היין הבינלאומי הנחשב "WINE ENTHUSIAST", ויתפרסם בגיליון דצמבר, נכלל יין ריחן 2010 מסדרת ASSEMBLAGE של יקב ברקן, והנו היין הישראלי היחידי שנכנס לדירוג החשוב כשהוא זוכה לציון 92.
שמואל בוקסר, מנכ"ל יקבי ברקן, אומר: "אנו גאים בסדרת אסמבלאז' ובביקורות החיוביות להן היא זוכה בארץ וברחבי העולם. אין ספק שמדובר בהישג ליין ישראלי".
ASSEMBLAGE היא סדרת בלנדים הבוחנת את נושא האיזוריות. ריחן הוא בלנד של קברנה סוביניון, מרלו ושיראז מאיזור הגליל העליון. בסדרה ניתן למצוא גם את היינות איתן, צפית וריחן לבן.


מדליית זהב ליראון 2009 של יקב הרי גליל בתחרות מונדוס ויני 2013 בגרמניה
2.10.13 – יין הדגל של יקב הרי גליל, יראון מבציר 2009, זכה במדליית זהב בתחרות הבינלאומית "מונדוס ויני 2013" שנערכה בגרמניה. בתחרות התמודדו יותר מששת אלפים יינות של מאות יקבים מ- 45 מדינות. התחרות נערכה בחסות OIV (ארגון היין העולמי).
נימוקי השופטים לזכייה: הגוף המלא, טעמי עץ האלון הקלוי ופירות היער וההרמוניה ביניהם.
אורי טירולר, מנכ"ל יקב הרי גליל, אומר: "זכייה זו בתחרות, מבטאת יותר מכל את יכולתו של היקב לאורך השנים לשמור על עקביות באיכות יינותיו, לשקף את אזור הגידול הגלילי, ולזכות דרך קבע להכרה בינלאומית".
יקב הרי גליל – 04-6868740
צילום חגית גורן

שש מדליות ליקב רמת הגולן בתחרות בינלאומית בגרמניה
29.9.13 – יקב רמת הגולן זכה בהישגים מרשימים בתחרות מונדוס ויני – MUNDUS VINI הנערכת מ-2001 מדי שנה בגרמניה.
בתחרות זכה היקב בשלוש מדליות זהב עבור היינות: ירדן קברנה סוביניון בציר 2009, ירדן שרדונה מבציר 2011, וגמלא קברנה סוביניון מבציר 2009.
במדליות כסף זכו ירדן סוביניון בלאן 2012, הר חרמון לבן 2012 והר חרמון אדום 2012.
זו השנה הראשונה בה משתתף היקב בתחרות, בתחרות השתתפו כ-6,000 יינות מבצירים 2001-2012, ממאות יקבים ברחבי העולם. היינות נבחנו בטעימה עיוורת של צוות שופטים מקצועי.
ענת לוי, מנכ"לית יקב רמת הגולן, אומרת: "גרמניה מתברגת כשוק מרכזי וחשוב ההולך ותופס תאוצה הזכיות מצטרפות לרשימה מכובדת של תארים ופרסים אותם קטפנו לאחרונה בעולם".
צילום כפיר חרבי

יין הקינוח של יקבי בנימינה קיבל ציון 91 ממבקר היין רוברט פרקר
3.9.13 –  רוברט פרקר נחשב למבקר היין המשפיע ביותר בעולם. הוא נודע בשיפוט האובייקטיבי בו הוא נוקט, ובעיקר ב"חשיפת" יינות בינוניים המתומחרים יתר על המידה לטעמו. פרקר מדגיש לקוראיו, שאת היינות עליהם הוא כותב- הוא רוכש בכספו ומעריך בעצמו. 
ששון בן אהרון, יינן ראשי של יקבי בנימינה, אומר: "יקבי בנימינה גאים בציון המרשים (91) שניתן ליין הקינוח מסדרת הדגל בנימינה רזרב- בנימינה רזרב גוורצטרמינר בציר מאוחר אשכולות נבחרים 2010, ע"י רוברט פרקר.
היין עשוי 100% ענבי גוורצטרמינר, והוכן במסורת ייצור יינות הקינוח מאזורי יין מסורתיים כמו אלזס בצרפת והריין בגרמניה. על חלק מהאשכולות התבססה פטריית הבוטריטיס סינראה (Botrytis cinerea) האחראית לתופעת "הריקבון האציל", תופעה המזרזת את איבוד הנוזלים וריכוז מרכיבי ריח וטעם. בציר האשכולות הסלקטיבי הוביל לבחירת האשכולות הבשלים ביותר, ומכאן השם – "אשכולות נבחרים".
מרגע השקתו זכה היין בשבחים ומחמאות בפאנלים ובטעימות יין של עיתונאים ומביני יין בישראל ובעולם, וכן קיבל במדליית זהב בתחרות "טרהוינו 2012".
ביקבי בנימינה רואים בקבלת ציונים גבוהים ליינות היקב וכן בזכייה בפרסים בינלאומיים, מחמאה גדולה וכלי שיווקי המסייע בחשיפת פירות העבודה הקשה המושקעת בייצור יין איכותי. בשנים האחרונות זוכים יינות רבים של יקבי בנימינה לחשיפה בינלאומית וממתגים את היקב כאחד המובילים בישראל הן בהיקף ייצור היין והן באיכותו ובמגוון המוצע לצרכן.
קבלת בשורות אלה בפרוס השנה החדשה, מעוררת בצוות יקבי בנימינה מוטיבציה אדירה להמשיך ולפעול בצורה הרמונית ומושקעת, מהכורמים ועד לצוות המפעל, לשמירה ופיתוח של איכויות היינות הנושאים בגאווה את תוויות יקבי בנימינה".

90 נקודות לכרמל ריזלינג כרם קאיומי 2011 מרוברט פרקר
1.9.13 – כרמל ריזלינג, כרם קאיומי 2011 זכה ב-90 נקודות בפרסום ציוני טעימה במגזין היין היוקרתי Wine Advocate של מבקר היין המוערך והמשפיע ביותר בעולם, רוברט פרקר. זאת בהמשך לזכיותיו של היין בתחרות 'אשכול הזהב 2013'.
בכרמל אומרים כי דברי ההלל על היין חשובים וראויים מאוד, לנוכח העובדה שמדובר ביין לבן חצי יבש או עונה להגדרה Off Dry, בעוד מרבית היינות הישראליים עם הציונים הטובים ביותר הם יינות אדומים או יינות קינוח. לפי היקב, דירוג זה מחזק את מעמדו של היין כאחד היינות הלבנים הטובים בישראל וכריזלינג הישראלי הטוב ביותר.
כרמל ריזלינג כרם קאיומי הנו היין הלבן הראשון בסדרת Single Vineyard , ויוצר לראשונה בשנת 2010. בימים אלה משיק היקב את כרמל ריזלינג כרם קאיומי 2012.

צל"ש לסדרת אסמבלאז' של יקבי ברקן מהמגזין WINE ENTHUSIAST
9.7.13 – במסגרת דירוג יינות, שיתפרסם בספטמבר הקרוב שערך מגזין יין הבינלאומי WINE ENTHUSIAST , קיבלה סדרת אסמבלאז' של יקבי ברקן, ציון גבוה במספר קטגוריות, בינהין "בחירת העורך".
ריחן בציר 2010, זכה בקטגוריית בחירת העורך (editor's choice) ובציון הגבוה 92.
איתן בציר 2010, זכה בקטגוריית ה- "cellar collection", המציינת יינות המיועדים לאספנות, ולציון 91.
שמואל בוקסר, מנכ"ל יקבי ברקן, אומר: "אנו גאים בסדרת אסמבלאז' ובביקורות החיוביות להן היא זוכה בארץ וברחבי העולם".
את יינות סדרת אסמבלאז' ניתן להשיג בחנויות היין ובמסעדות נבחרות.

מדליית זהב לגופנה קברנה סוביניון רזרב 2010 של יקב גבעות ב- Sauvignon Forum 2013
8.7.13 – בתחרות היין הבינלאומית "Sauvignon Forum 2013" שנערכה בסוף יוני 2013 בפראג בצ'כיה, זכה יין "גופנה קברנה סוביניון רזרב 2010 " של יקב גבעות, במדליית זהב.
התחרות נערכה בחסות ה- OIV – ארגון היין הבינ"ל. בתחרות השתתפו כ- 600 יינות מרחבי העולם בקטגוריות השונות.
זכייה זו מצטרפת להישגים של היין בתחרויות נוספות בעולם: Vinus 2012 – מדליית זהב (ארגנטינה); Finger Lakes 2013 – מדליית כסף (ארה"ב).
גופנה קברנה רזרב 2010 יוצר מ- 95% ענבי קברנה סוביניון שמקורם בכרם "הכתף" המובחר הסמוך ליקב, ו-5% פטי ורדו מכרם הנטוע בעמק שילה, להעשרת הארומות והטעמים והוספת מורכבות.

יקב רמת הגולן זכה ב-3 מדליות לסדרת ירדן בתחרות Les Citadelles Du Vin
13.6.13 – יקב רמת הגולן זכה בתחרות 2013 Les Citadelles du Vin, שנערכה בבורדו שבצרפת, בשלוש מדליות ליינות סדרת ירדן של היקב:
• מדליית זהב לירדן הייטסווין 2011
• מדליית כסף לירדן קברנה סובניון 2009
• מדליית כסף נוספת לירדן סירה כרם מורדות אביטל 2008
בתחרות הקודמת לפני כשנתיים, זכו במדליות זהב היינות ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2010 וירדן הייטסוויין 2009.
'יקב הרי גליל' – יקב הבן של יקב רמת הגולן, זכה אף הוא במדליות זהב, ליינות מירון ויראון, שניהם מבציר 2009.
ארנון הראל, מנהל השיווק של היקב, אומר: "מחמם את הלב לראות שהיין הישראלי, בכלל והיינות של יקב רמת הגולן, בפרט, ממשיכים לזכות להכרה והוקרה בינלאומיים. פרס זה הוא בעיקר נחלתם של אנשי היין של היקב: הייננים, הכורמים וכל האנשים שאהבת היין מתבטאת בכל פועלם ואני מבטיח, שכיקב ישראלי מוביל, נמשיך לייצג את ענף היין הישראלי בכבוד, פעם אחר פעם ויתרה מזו, נמשיך להוביל ולשאת את נס עידוד ומינוף תרבות היין המקומית, בארץ ובעולם".

מדליית זהב ליראון 2009 וגליל אלון 2010 של יקב הרי גליל בתחרות יין בינלאומית בקנדה
12.6.13 – יינות יקב הרי גליל, יראון 2009 וגליל אלון 2010 זכו במדליית זהב בתחרות הבינלאומית Sélections Mondiales des Vins Canada שהתקיימה במלון בקוויבק סיטי, קנדה.
תחרות זו מתקיימת לצד קונגרס עולמי בו משתתפים מידי שנה נציגי 34 מדינות בעולם, בעלי יקבים, טועמי יין, מעל 600 מנהלי שיווק בינלאומיים ליין, כתבים, מומחי יין ועוד. בקונגרס מקיימים דיונים לגבי עתיד ענף היין בעולם, נושאי שיווק וכן מתקיימות טעימות יין מקצועיות ותחרות בינלאומית יוקרתית.
בתחרות נבחנו על ידי מיטב מומחי היין 1722 יינות מ-513 יקבים מובילים מ- 34 מדינות בעולם. התחרות נחשבת לאחת היוקרתיות והוותיקות בתחום ענף היין הבינלאומי. מתוך אלפי היינות שנטעמו הוענקו מדליות זהב ל- 342 יינות נבחרים וכן 195 מדליות כסף.
אורי טירולר, מנכ"ל יקב הרי גליל אומר: "יינות יקב הרי גליל ממשיכים לזכות בפרסים יוקרתיים בתחרויות חשובות בארץ ובעולם, המחזקות את מעמדו של היקב כאיכותי ובעל הכרה בינלאומית. "אנו גאים בהצלחת היינות שלנו. זו זכיה נוספת בשרשרת הזכיות מתחילת שנת 2013 ומתנה לכל העושים במלאכה ביקב, החל מהכורמים הנפלאים שלנו, הבוצרים, אנשי הייצור, וכמובן הייננים".
צילום חגית גורן

סירה רזרב של יקב טוליפ זכה בציון הגבוה ביותר בטעימה שקיים המגזין הצ'כי Vino & Styl – ציון 93 לסירה רזרב 2009
4.6.13 – סירה רזרב של יקב טוליפ זכה בציון הגבוה ביותר בטעימה שקיים מגזין יין מוביל בצ'כיה.
במסגרת הטעימה בה השתתפו גם יינות של יקבים ישראלים נוספים – קיבל הסירה רזרב 2009 של יקב טוליפ את הציון 93, והג'אסט קברנה סוביניון 2011 קיבל את הציון 90. מישראל השתתפו בטעימה: יקבי רמת הגולן, בנימינה וסגל.
"אני שמח להוסיף לרשימת ההישגים של הסירה רזרב הישג נוסף. קבלת הציון הגבוה ביותר בטעימה של מגזין מוביל בתחום בצ'כיה מחזקת אותנו בהמשך העשייה ובבחירת הדרך, תורמת רבות לקידום תעשיית היין הישראלי – בכלל, ושל יקב טוליפ, שמשווק שם את יינותיו בהצלחה – בפרט", אומר רועי יצחקי, בעלים ומנכ"ל יקב טוליפ.
יקב טוליפ 

שיראז רזרב 2010 של יקב דלתון זכה במדליית זהב בתחרות היין Syrah Du Monde בצרפת
29.5.13 – שיראז רזרב 2010 של יקב דלתון, זכה במדליית זהב בתחרות היין 2013 Syrah Du Monde. תחרות זו בודקת וטועמת יינות שיראז וסירה בלבד מכל העולם.
בתחרות השתתפו 423 יינות מ-28 מדינות בעולם. 31 יינות זכו במדליית זהב ו- 110 יינות זכו במדליית כסף. יין השיראז של יקב דלתון, הינו היין הבלעדי והיחיד שזכה מישראל.
זו לא הפעם הראשונה בה זוכה השיראז רזרב של היקב במדליית זהב. לפני כשנה זכה שיראז רזרב 2009 במדליית זהב בתחרות היין Challenge International Du Vin 2012 שנערכה בבורדו שבצרפת. כמו כן, בתחרות אשכול הזהב 2012 זכה יין השיראז 2009 במדליית זהב.
אתר היקב, דף הפייסבוק

כבוד אדיר בלונדון
26.5.13 – מגזין היין Decanter הכריז על יין a 2010 של יקב אדיר, כיין האדום הטוב ביותר באזור המזרח התיכון, המזרח הרחוק ואסיה (EMEA). זאת לאחר שבשנה שעברה זכה בתואר שיראז 2010 של היקב.
לדברי היקב, לראשונה זוכה יקב ישראלי פעמיים ברציפות בתואר "היין הטוב ביותר באזור המזרח התיכון, המזרח הרחוק ואסיה" מטעם דקאנטר.
וכך כתב אלון גונן על היין בינואר השנה: בלנד ענבי שיראז, קברנה סוביניון, קברנה פרנק. 14.5% אלכוהול. 19 חודשי חבית (חלקן צרפתיות וחלקן אמריקאיות).
היין לא מוכן לשתייה, וזקוק לעוד שנה, ואני אסביר: צבע היין אדום סגלגל בוהק ומרשים, ובתוך הבקבוק יש שד; שד שיורק ריכוזים אדירים של ריחות פרי שחור מרוכז: דובדבנים בשלים מאוד וקונפיטורת שזיפים משובחת.
מה שאמורים להרגיש בקצוות ובאפטר טייסט, מגיע ישירות לקדמת הפה, ואני מדבר על החבית שהעניקה טבק וריחות מעושנים עם קקאו חזק.
המתיקות מינורית, והאלכוהול עוטף את הכול ושומר על ספקטרום הטעמים והריחות שעדיין לא באים לידי ביטוי. היין מאוד עצור ומאוד נושך ותוקף. עוד שנה. תנו לו עוד שנה בבקבוק, ואז העונג יהיה מושלם.
המחיר 120 ₪

צל"ש לקברנה סוביניון אלכסנדר הגדול 2009 בתחרות Decanter יורם שלום, יקב אלכסנדר
21.5.13 – יין אלכסנדר הגדול – קברנה סוביניון 2009 של יקב אלכסנדר, זכה בציון לשבח ב- DWWA, תחרות יין בינלאומית שנתית הנערכת ע"י מגזין היין הנחשב Decanter.
בתחרות שנערכה בלונדון ונחשבת לאחת היוקרתיות בענף, השתתפו 219 שופטים ביניהם, מומחים ליין וסומליירים, שטעמו 14,362 יינות מכל העולם.
יורם שלום, בעל היקב והיינן שלו, אומר כי אלכסנדר הגדול מופק מענבי קברנה סוביניון, פטי ורדו מורבדר ומרלו. הענבים נבצרים בבציר מיוחד, הנערך באישון לילה, באווירה חגיגית על ידי ידידי היקב. היין מתיישן במשך 36 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. מחירו: 290 ₪.
להשיג בחנויות היין וביקב, טל. 09-8822956 או באתר

מארק סקוויירס העניק ציון 90 לאבני החושן יהלום 2009 ולבנימינה רזרב גוורצטרמינר בציר מאוחר – אשכולות נבחרים 2010
19.5.13 – לפני כשבועיים פורסמו באתר של רוברט פארקר, תוצאות מבחן טעימת יינות ישראליים שערך מארק סקוויירס – האחראי לבחינת יינות ישראלים אצל פארקר. סקוויירס דירג לאחרונה 7 מיינות יקבי בנימינה, שזכו כולם לציונים שבין 86 ל- 90, כשאבני החושן יהלום 2009 ובנימינה רזרב גוורצטרמינר בציר מאוחר – אשכולות נבחרים 2010 , זכו בציון 90.
סקוויירס גם ציין בהערכה בפייסבוק האישי שלו, את הדרך שעשו ביקבי בנימינה בשנים האחרונות מבחינת איכויות היין: "יקבי בנימינה מייצרים בימים אלה כמה יינות אטרקטיביים במיוחד, עם מכנה משותף של אלגנטיות ונגישות".
בסקירה הקודמת שביצע מארק סקוואיירס, זכו שני יינות מסדרת אבני החושן של יקבי בנימינה לציונים גבוהים. בסך הכל נטעמו 39 יינות מ- 14 יקבים ברחבי ישראל, ותוצאותיו התפרסמו גם בביטאון The Wine Aוdvocate.
בנימינה רזרב גוורצטרמינר בציר מאוחר אשכולות נבחרים- ציון 90
אבני החושן יהלום 2009- ציון 90
אבני החושן תרשיש 2010- ציון 89
בנימינה רזרב שיראז 2010- ציון 87
צילום גבריאל בהרליה

מדליית כסף לרוזה של רקנאטי הזוכה הישראלי היחיד בתחרות שנערכה בצרפת
15.5.13 – בתחרות 'מונדיאל הרוזה 2013' שנערכה בסוף אפריל, העניק איגוד ינני צרפת ל'רוזה 2012' של רקנאטי מדליית כסף.
בתחרות שהתקיימה בעיר קאן נטעמו מעל אלף בקבוקי יין מ-28 מדינות ברחבי העולם על ידי 50 טועמים מומחים. הרוזה של רקנאטי הוא הזוכה הישראלי היחיד בתחרות.
תחרות מונדיאל הרוזה מתקיימת זו השנה העשירית והיא עוסקת ביינות המנצחים, במובנים של איכות ונוכחות, במגוון הצבעים והטעמים שהיינות הללו יכולים להפיק. לדברי המארגנים "עשיית יין רוזה מצוין היא מומחיות שצריך לשלוט בה, והיינות המצטיינים מקבלים את המדליות על יכולתם של הייננים לשלוט בתהליך הפקת היין המורכב הזה. המדליה על הבקבוק היא הבטחה לצרכן שרוכש את הבקבוק, לפי היין נבדק, נטעם, נשפט ועמד בכל הסטנדרטים הגבוהים ביותר של מומחי יין מכל העולם, ולכן הנאתו מובטחת".
נועם יעקובי, מנכ"ל יקבי רקנאטי, אומר: "ההכרה העולמית ליינות שלנו מוכיחה את ההחלטה לדבוק בכרמים הטובים ביותר בישראל, בדגש על הגליל העליון. מדליית הכסף לרוזה 2012 היא הבטחת איכות שלנו לצרכן הישראלי וגם לצרכן העולמי, וזאת במחיר שמהווה תמורה מצויינת לכסף".
צילום שלמה שוהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר