חברת החשמל מציעה בילוי לכל המשפחה במרכזי המבקרים בחנוכה וגם תערוכת גופי תאורה לחג האורים

בחג החנוכה, פותחים מרכזי המבקרים של חברת החשמל את שעריהם לביקורי משפחות ויחידים ומציעים משחקים, הפעלות וציונות – הכול בחינם

השנה החליטה חברת החשמל לציין את חג האורים, באמצעות העלאת תערוכה קבוצתית של גופי תאורה מעוצבים ואומנותיים בשם "ויהיה אור". היצירות תוצגנה במתחם החברה ברחוב החשמל 16 בתל אביב אשר זכה לכינויי "גלריית החשמל 16" בפי עובדי החברה. התערוכה תפתח באופן רשמי ביום חמישי ה- 18.12.08 בשעה 15:00 במעמד יו"ר ארגון העובדים של חברת החשמל, מר דוד צרפתי.

בנוסף, מרכזי המבקרים של חברת החשמל בחיפה, חדרה ואשקלון יהיו פתוחים במהלך ימי חג החנוכה (מיום שני, א' חנוכה, 22.12.08 עד יום שני, נר שמיני של חנוכה, 29.12.08 – לא כולל שבת) לציבור הרחב. המרכזים מציעים חוויה לכל המשפחה המאפשרת להתבונן מקרוב וללמוד באופן בלתי אמצעי כיצד נוצר החשמל ו"על הדרך" ללמוד על התפתחות המפעל הציוני בארץ ישראל, כמו גם כמה טיפים על שימוש נבון וזהיר וחסכון בחשמל. הביקור במרכזי המבקרים אינו כרוך בתשלום והוא מותנה בתיאום מראש.

בתחנת הכוח בחיפה – חוף שמן – מרכז המבקרים נמצא בלב אתר היסטורי – תחנת הכוח הקיטורית הראשונה שבנה פנחס רוטנברג (1935) המגלמת בתוכה את סיפור התפתחות היישוב העברי בארץ ישראל, את שימור המורשת הבנויה של חברת החשמל (התחנה ההיסטורית הינה אתר לשימור), ואת סיפורו הייחודי של פרויקט "פורשים כנף – אימוץ הנשרים והדורסים בישראל". מרכז המבקרים מפעיל תכנית חדשנית של משחקים והפעלות למבקרים.

אתר תחנות הכוח אורות רבין בחדרה – מרכז המבקרים נמצא באתר ייצור החשמל הגדול ביותר במדינת ישראל. הביקור באתר כולל סיור ברחבי התחנה, לרבות נסיעה לעבר מזח פריקת הפחם הייחודי בים הפתוח. במהלך הביקור אפשר להתרשם גם מעשייתה של החברה בנושאים מגוונים בתחום איכות הסביבה, המשקפים התמודדות עם דילמות של שימור מול פיתוח, ועם שימוש מוכל ובטיחותי בחשמל

מרכז המבקרים חוות חפצי-בה בחדרה – מרכז מבקרים המספר את סיפורה של החווה החקלאית של אגודת "נטעים" מראשית ההתיישבות בארץ ישראל (1906).

מרכז המבקרים באתר "רוטנברג" באשקלון – אתר ייצור החשמל הגדול ביותר בדרום הארץ, המשלב קידמה טכנולוגית בצד יכולת הנדסית שכולה "כחול לבן". תחנות-הכוח מצוידות במערכות מתקדמות לפיקוח ואיסוף נתונים לבקרה סביבתית. באתר ניתן ללמוד על הסולקנים, המהווים מפעל תעשייתי בפני עצמו, הדואג לסילוק תחמוצות גופרית מהגזים הנוצרים בתהליך שריפת הפחם ומסייע בהקטנת ריכוז המזהמים באוויר. בנוסף ניתן ללמוד כיצד "לוכדים" את אפר הפחם ועל השימושים הרבים שנעשים בו בתעשיות אחרות, בענף הבנייה ולצורך סלילת כבישים. בסיור תוכלו לראות את מאגר הפחם, לנסוע לצד הארובות הגבוהות ולנסוע על גשר המוביל למזח מיוחד לפריקת פחם בלב ים. הביקור באתר– למבוגרים מגיל 18 ומעלה

סיורים בכל מרכזי המבקרים ניתן לתאם בטלפון 03-5677777 או באתר www.israel-electric.co.il (בפארק מרכזי המבקרים). משך הפעילות כשעה וחצי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר