חגיגה באלונה 2016

אלונה הוא יקב בוטיק שממוקם במושב גבעת נילי, על כתף הכרמל באזור בנימינה, גבעת עדה ופרדס חנה-כרכור. היקב נקרא על שם בקעת אלונה בה מגדלות משפחות אזולאי ורבאו, בעלי היקב, את הענבים המשמשים לעשיית יינות היקב. השנה נערכה מסיבת ההשקה של יינות היקב מהבצירים 2015 – 2014

חודש חג שבועות, הוא חודש השקות של יינות ביקבי ישראל ברחבי המדינה.אחד מיקבי הבוטיק הישראליים ששלחו הזמנה לחגיגת השקה ליינות החדשים שלהם, הוא יקב אלונה.
אלונה הוא יקב בוטיק שממוקם במושב גבעת נילי, על כתף הכרמל באזור בנימינה, גבעת עדה ופרדס חנה-כרכור. היקב נקרא על שם בקעת אלונה בה מגדלות משפחות אזולאי ורבאו, בעלי היקב, את הענבים המשמשים לעשיית יינות היקב,

יקב אלונה הוקם בשנת 2001 ע"י אלי אזולאי, חקלאי וכורם דור שני בגבעת נילי, ומיכה רבאו, רופא מנתח, ובנות זוגם פאני אזולאי, אשתו ושותפתו לעבודה של אלי, ואילנה רבאו, רופאה.
שני הגברים (בתמונה) היו חברים מהצבא, שהחליטו להגשים חלום ולהקים יקב. אלי אזולאי ובני הזוג רבאו למדו במכללת תל חי במסלול לימודי גפן ויין, ובשנת 2001 הוקם יקב אלונה בחצר הבית של משפחת אזולאי במושב, כשהיינות עשויים כולם מענבי הכרמים שלהם בבקעת אלונה.

השנה נערכה מסיבת ההשקה של יינות היקב מהבצירים 2015 – 2014, בבית משפחת רבאו בהרצליה פיתוח. למרות החום הכבד ששרר בשבת, הגעתי לחגיגה ולא הצטערתי. היינות שטעמתי מלמדים עד כמה היקב מתפתח ואיכות היינות עולה בהתמדה.


אלונה רוזה 2015
עשוי 100% ענבי גרנאש. צבעו ורוד אפרסק בהיר. באף פרחים ופירות קיץ:אפרסק לבן, שזיף אדום, ובפה חמיצות ורעננות. ין רוזה קליל שמתאים לשתייה על המרפסת ביום חם, או עם אוכל לא מתובל מדי.
המחיר ביקב 60 ₪



אלונה קברנה סוביניון 2014
יין נעים, בעל גוף קל, עם חמיצות טובה וטעם שיורי קצר ונעים. מומלץ לשתייה עכשיו, ורצוי לקרר אותו לפני השתייה.
המחיר ביקב 70 ₪

אלונה קברנה פרנק 2014
90% קברנה פרנק ועוד 10% מרלו, לאחר שהייה בחביות עץ אלון צרפתיות.
זהו קברנה פרנק אופייני, עם ארומה של פלפל ירוק, פרי אדום ותבלינים (מעט קינמון וקצת ווניל). גם בפה מורגש הפלפל, וכן מרגישים חמיצות טובה עם מתיקות סבירה.
המחיר ביקב 70 ₪



אלונה שירז 2014
יין בגוון סגול כהה מאוד. ריחות של פרי אדום-שחור בשל ותבלינים (קינמון, אגוז מוסקט), ובפה מתיקות לא מופרזת וחמיצות סבירה. יין צעיר אבל בהחלט נעים לשתייה.
המחיר ביקב 70 ₪

 

 

אלונה תנינים 2014
אחד היינות האהובים של היקב. בלנד של קברנה סוביניון, מרלו ומעט שיראז. עשוי בשיטת אמרונה מענבים שעברו ייבוש חלקי, כך שמיץ הענבים מרוכז, והיין כבד ועם מתיקות על גבול ריבה. 
המחיר ביקב 90 ₪



אלונה מרלו רזרב 2011

היין התבגר בשנה מאז טעמתי אותו בפעם הקודמת, והזמן עשה לו רק טוב. ריח האלכוהול שהיה – נעלם כמעט לחלוטין, וגם העפיצות התרככה מאוד. גוף בינוני ותחושה נעימה ועגולה, וטעם שיורי בינוני-ארוך, נותנים תחושה של יין טוב עם כל דבר.
המחיר ביקב 90 ₪



אלונה קריניאן 2013

יין שנפתח לבקשתי. זה אחד מזני הענבים המתאימים ביותר לטרואר באזור במיוחד, ולישראל בכלל. 90% קריניאן ו- 10% מרלו נותנים יין עשיר בטעמים, חמיצות מעודנת, אף נעים, וטעם שיורי ארוך ונעים. 

המחיר ביקב 75 ₪ 
מכיוון שקריניאן 2014 לא היה זמין, אני לוקח על עצמי להגיע ליקב ולטעום אותו בהזדמנות הראשונה.

יקב אלונה, גבעת נילי, אלי 052-5030991; אילנה 052-2425657

[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר