חגיגה בעיניים עצומות במועדון יולו

המפגש ה- 60 של מועדון יולו (YOLO) צוין במונדיאל של מגוון יינות בינלאומיים ובטעימה עיוורת, למעט בקבוק גריינג' מרשים שנרכש מקופת המועדון ועל נוכחותו ידעו החברים

חגגנו את המפגש ה- 60 של מועדון יולו (YOLO) במונדיאל של מגוון יינות בינלאומיים ובטעימה עיוורת, למעט בקבוק גריינג' מרשים שנרכש מקופת המועדון ועל נוכחותו ידענו.
בטעימה לא עסקנו בזיהוי היין עצמו, אלא בהתייחסות למאפייניו ואיכותו בעיני הטועמים, וכמובן בהנאה ממנו לצד המנות הטעימות שהכינה המארחת.
כל היינות נרכשו בבית המשקאות של רוזנר בכפר סבא, למעט בקבוק הגריינג' שנרכש בחו"ל.

SANCERRE DOMAINE LES FONDETTES 1999
יין צרפתי בעל צבע דבש זהוב צלול יפהפה. אף עשיר, פירותי, משולב בריחות קש ודשא קצוץ. גוף טוב. שמנוניות. איזון מצוין וחמיצות טובה, משולבת במרירות נעימה ההולכת ומתפתחת עם הטעימה. סיומת ארוכה ומאוד נעימה. חגיגה לצד המנה הראשונה בדמות הסלמון הטוב שקיבלנו.
ציון 14.8, מחירו 120 ₪

ZAUBERMAN MERLOT 2007 SPECIAL EDITION
יין ישראלי של יקב זאוברמן. צבע אדום כהה עמוק. כצבע רימון בשל או שזיף. גוף טוב. חמאתי. עשיר ופירותי מאוד. משולב בטעמי אדמה, וניל ופלפל. העץ מורגש גם אם בעדינות. רמת אלכוהול גבוהה. חמיצות נעימה וטעם מעושן מעט. עוצמתי ועשיר בטעמי פירות בשלים הנותנים טעם מתקתק, שלחלקנו היה פחות נעים. איזון טוב. סיומת ארוכה ונעימה אך משאירה בסוף תחושת עפיצות מודגשת.
ציון 14.3, מחירו 240 ₪

CORTON GREVES GRAND CRU 2005
יין צרפתי. צבע קלאסי של בורגון איכותי; אדום בהיר וצלול. שמנוניות יפה. ארומה מאוד נעימה וייחודית, משולבת בריחות תבלין. ריח מאוד "טבעי". משתלב מצוין עם מנת בשר הראמסטיק המעולה שקיבלנו ולצדו "רושטי" (לביבת תפו"א שוויצרית). גוף טוב ואלגנטי. קליל קצת. סיומת ארוכה וטובה. במקרה זה בלט לנו מאוד ההבדל בין טעמו (הטוב) ללא אוכל, לבין איכותו הטובה יותר כאשר הוא מתחבר לאוכל.
ציון 15.4, מחירו 508 ₪

YARDEN ROM 2006
יין ישראלי מבית יקבי רמת הגולן בשת"פ עם הייננית האמריקאית זלמה לונג. מהיין הזה ייצרו 21 חביות בלבד. צבעו כהה, צלול, יפהפה. חלקנו שגינו והערכנו שמדובר ביין בורדו איכותי אך לא מוכר לנו. מדיף בוקה עשיר של פירות יער אדומים ושחורים, כמהין ותבלינים. בושמתי וקצת מתקתק מרוב עושר. גוף מאוד עוצמתי. איזון מצוין. טאנינים חזקים. סיומת ארוכה ועשירה המעלה מגוון טעמים לחך. חלק מאיתנו חשו קצת מרירות בסיומת.
ציון 15.7. מחירו 360 ₪

GAJA BRUNELLO DI MONTALCINO PIEVE S. RESTITUA, RENNINA 2000
יין איטלקי. צבע דם מעט עכור. חלקנו אכן זיהו אותו כיין איטלקי. ריחות פרי עשיר, פלפל אדום, פרחי סיגליות. ריח עור חזק. אלכוהולי. איזון יפה. מתיקות נעימה. גוף טוב ולא אגרסיבי. חמיצות נעימה. יין מאוד אלגנטי. סיומת ארוכה. מעט מרירות בסיומה. טאנינים חזקים.
ציון 15.4, מחירו 489 ₪

CIMS DE PORRERA CLASSIC PRIORAT 1999
יין ספרדי. צבעו היה עכור ולמעשה כבר חום, והעיד כי עבר את זמנו. גם ריחו העיד על בגרותו. ריבתי. ריחות תבלין חזקים. ניכר כי מדובר ביין איכותי במקור, שחיכה יותר מדי. בטעמו היה "מתכתי", חריף ועפיץ עם מעט מתיקות. מאוד מייבש את הפה. הסיומת דווקא ארוכה ומתוקה ונעימה יותר משאר המאפיינים שלו.
ציון 14.3, מחירו 360 ₪

PENFOLD'S GRANGE 1999
יין אוסטרלי. צבע שחור מדהים. יין פירותי ומאוד אלגנטי. ריחות שוקולד, קפה, עור. מאוד עשיר. יין מורכב ומאוזן היטב. סיומת מעולה ולא נגמרת. ללא חולשות.
ציון 17.8. מחירו 320 דולר בחו"ל

לסיום מצאתי לנכון דווקא לצטט מתוך הסיכום של מזכיר המועדון שלנו לגבי ערב זה (בתום כל מפגש מופץ סיכום כתוב קצר, ובו רשימת היינות וציוניהם): "לגבי דירוג היינות הישראלים – ירדן רום 2006 זכה לציון הגבוה של 15.66 נקודות, כאשר ארבעה מחברי המועדון מעניקים לו ציון 17. רק שלושה יינות ישראלים זכו לציון ממוצע גבוה יותר בעבר): יער יתיר 2003 (16.3), יער יתיר 2001 (16.2), ופלאם קברנה סוביניון רזרב 2003 (16.0). המעניין הוא שגם את יתיר 2003 ופלאם 2003 טעמנו בטעימה עיוורת".
אם להקל על עצמנו, אזי פעמיים ה "זאוברמן" נטעם במועדון בטעימה עיוורת וזכה לאותו ציון, אך ניכר כי יש לנו הטיה לרעת היינות הישראלים, שכן בטעימה עיוורת הם זוכים לעתים לציונים יותר גבוהים. בכל מקרה, האירוע מעיד על יתרונות הטעימה העיוורת באופן בולט.
מועדון יולו יוצא לפגרה שנתית, והמפגש הבא יתקיים בסוף אוגוסט.

You Only Live Once – YOLO
YOLO (יולו) הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו לפני יותר מ- 5 שנים. אנו 10 חברים המכירים מעל 20 שנה, כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. ב- 5 השנים התחלף עד כה חבר אחד. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה' האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תוכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים.
המארח קובע את תוכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום כ– 7-8 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד. כל מפגש מתועד, וכמו כן יוצא דו"ח שנתי המפרט את היינות וציוניהם.
המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע"י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות.
ראוי לציין כי אמנם אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחווייה הכוללת של שתית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר