חגיגה למקררי היין: 30 שנה ל"יורוקייב" בערב יין באווירה פריזאית

יורוקייב מציעה למכירה בישראל שלוש קבוצות בולטות של מקררי יין, או יותר נכון לומר ארונות יין, ויותר משבעה דגמים המספקים מענה לחובב היין הפרטי והמקצועי, ומאפשרים תנאים אידיאליים לשימור יין, בשילובן של שש אמות מידה חיוניות לשימור יין

חברת "יורוקייב ישראל סוכנויות והפצה", היבואנית של מקררי היין הידועים תחת מותג זה, קיימה ערב מיוחד לכבוד חגיגות ה- 30 שנה של אחת מחברות מקררי היין הוותיקות והידועות בעולם – EUROCAVE.

החברה מציעה למכירה בישראל שלוש קבוצות בולטות של מקררי יין, או יותר נכון לומר ארונות יין, ויותר משבעה דגמים המספקים מענה לחובב היין הפרטי והמקצועי, ומאפשרים תנאים אידיאליים לשימור יין, בשילובן של שש אמות מידה חיוניות לשימור יין, ואלו הן: טמפרטורה קבועה ואחידה; אוורור תמידי, איטי וטבעי; תצוגה נגישה ונוחה; הגנה מרעידות; בקרת לחות; וחשיכה מוחלטת.
פתרונות האחסון של החברה בדגמי הקלאסיק, הקומפקט והעלית, מציעים אפשרויות אחסון של מ-50 עד 500 בקבוקי יין, וזאת ברחבי 40 מדינות בעולם.

האירוע התקיים תחת קורת גג השמיים בגן בר- מסעדה "לה-בוהם" באווירה פריזאית, בתוך פארק הירקון בתל אביב.

מיכל ברון, הבעלים של "יורוקייב ישראל" אומרת כי יורוקייב ישראל היא הנציגה הבלעדית בישראל ובמזרח התיכון, לרבות הסכמים שנחתמו אך לאחרונה עם ירדן ומצרים של החברה העולמית.
"EUROCAVE החברה חוגגת 30 שנה, ולרגל האירוע היא משיקה מקרר יין מדגם חדיש ומיוחד, שנחשב למילה האחרונה בתחום וייקרא 30TH ANNIVERSARY – CABINET COLLECTOR", מספרת מיכל. "המקרר ייוצר במהדורה מוגבלת של 1,000 יחידות בלבד בכל העולם; 500 מתוכן יהיו בעלות דלת זכוכית, ו-500 יצוידו בדלת אטומה".

ההזמנות למקרר שעלה בערב האירוע 30,000 שקל, יתקבלו עד 31.12.2006, ובערב החגיגי ניתנה הנחה מיוחדת של 30 אחוז. אל תתפלאו איפא, שערב האירוע שהחל בשעה 17:00 כבר הביא עמו קונה ראשון למקרר החדש בשעה 17:40 למכירה לה הייתי עד.
המקרר החדש כולל עיצוב מיוחד וחדשני, עם תאורה פנימית, בקרת לחות וטמפרטורה אלקטרונית, התרעות מיוחדות המתקבלות במידה והדלת נותרת פתוחה, תקלות וכו'.

באי האירוע לא היו הקהל האופייני שאני רגיל לפגוש באירועי טעימת היין, כי אם קהל אחר, מבוגר יותר, מן הסתם מבוסס יותר. היו אלה בעיקר אנשים מרשימת הלקוחות ההולכת ומתארכת של חברת יורוקייב, שדאגה לשלוח הזמנה אישית לציבור לקוחותיה ומיכל מוסיפה ואומרת: "זה פרגון לציבור הלקוחות שלנו, ואנו מקבלים את זה באהבה בחזרה ממנו".

באירוע הנעימה את האווירה מוסיקת ג'ז, וטיפות גשם קלילות העניקו נופך נוסף ונעים של אוירה סתווית ולבבית כזו, שמתאים בה ללגום יין וטעום מיני כריכים של פוקאצ'ה ומתאבנים.

מספר יקבים ויבואני יין שעובדים בשוטף עם חברת יורוקייב הקיפו את החצר הפנימית של הגן בעמדות הטעמת יין: יקב "אמפורה" עם הקברנה סוביניון 2002, הרוזה 2005 והשרדונה 2005. אהבתי מאד את הקברנה סוביניון 2002 – יין עשיר עם צבע וטעם ועומק.
יקב "שאטו גולן" עם ה"אליעד 2003" הזכור לטוב ועם הפתעת הערב לדעתי: טרום-השקה של ה"קברנה סוביניון 2004" בטעימה ראשונה. מדובר ביין העשוי מ-85% קברנה סוביניון ו-15% קברנה פרנק, 12 חודש התיישנות בחביות 75% אלון צרפתי, 25% אלון אמריקאי, 14%-14.5% אלכוהול יין בעל צבע עמוק, גוף בינוני, טאנין בשל, שלל טעמים ברבדים שונים הנעים מריבת תות עד ירק, ואופייניים לקברנה סוביניון עם רמז של קברנה פרנק. זהו יין איכותי עשיר ואלגנטי עם פוטנציאל התיישנות ארוך.
יקב "מאסי" עם "קמפופיורין ריפאסו" (יבוא קבוצת צרפת ישראל ליינות איכותיים) – יין נעים לשתייה, אדום כהה, עם פירותיות טובה, ארומה מתובלת עם נימה של פרי יער ועור, ו מרירות קלה בסיומת. היין עשוי 65% ענבי קורבינה, 25% ענבי רונדינלה, 10%ענבי מולינרה.
"מאסי מאסיאנקו"("פינו גריג'יו דלה ונציה") עשוי 75% פינו גריג'יו, 25% ורדוצו. יין עם ניחוח מרוכז של תפוחים, פרחים, אגס ואננס. גוף בינוני וחומציות נעימה ולא משתלטת. הסיומת עדינה.
"מאסי פאסו דובלה" – 62% מלבק, 8% מרלו, 30% קורבינה. יין מפתיע בטעמיו, שרבים מהסובבים אותי התלהבו מטעמיו המשובחים.זהו יין בעל ניחוח מלא ועשיר רך בחיך, עם רמז לתבלינים ופרי עשיר. הטאנינים רכים ורמת האלכוהול גבוהה. היין שלגמתי היה מבציר 2004, ולו פוטנציאל התיישנות לשנים רבות. אטרקטיביות יין זה התבטאה במחיר מיוחד של 69 ש"ח במקום 88 ש"ח, וזו בהחלט תמורה נהדרת ליין נהדר.
"יקב רוזמונט" מאוסטרליה (אף הוא מיבוא קבוצת ישראל צרפת ליינות איכות) עם הקברנה מרלו מסדרת הבלנד, שיראז מסדרת היהלום, ולהפתעת ערב נוספת: ה-GSM גראנאש סירה מורבדר מסדרת הגורמה, שהנה הסדרה האיכותית של היקב. הענבים מגיעים מעמק מקלארן, עוברים תסיסה בנפרד, ומיושנים 18 חודש בחביות אלון אמריקאי חדשות ובנות שנה, שמעניקות ליין טעם פיקנטי ומעושן. ליין צבע ארגמני עמוק עם ניחוח תותי בר, תבלינים מעושנים. הטאנינים רכים ובשלים. טעמי פירות, קינמון וליקריץ. סיומת ארוכה ומושכת, ומעידה על איכות גבוהה של היין שנכונו לו שנים רבות של התיישנות.
טועמים לצדי, המחזיקים יין זה במקרר היינות, ידעו לספר כי בביתם יש בקבוקים מסדרה זו משנת 1998-1999 שעדיין לא נפתחו(הפוטנציאל מתיימר ל-10 שנים לפחות בתנאים נאותים). ושוב, גם היין המוצלח הזה היה הערב במחיר מפתה, שלדעתי מהווה מציאה של ממש: 139 ₪ במקום 181 ₪. בהחלט מחיר ראוי ליין ראוי עוד יותר.
יקב "ברינג'ר" מקליפורניה (אף הוא מיבוא קבוצת צרפת ישראל ליינות איכות) עם "סטון סלרס שיראז קברנה", "סטון סלרס מרלו".
יקב "ברבדו" הטעים את הקברנה סוביניון והמרלו 2004, בהחלט שני יינות ראויים ומשובחים, ואצל ברבדו מאמינים ש"סוס מנצח לא מחליפים".
יקב משפחתי בשם "יקב אלונה" של המשפחות אזולאי ורבאו ממושב גבעת נילי שנוסד בשנת 2001, הטעים קברנה ומרלו 2004 הנקראים "אלונה".
יקב "פלאם" הטעים את ה"פלאם קלאסיקו" המצוין, וכן יינות יבוא: "סגרמוסו וולפוליצ'לה סופירייר 2003" שהינו בלנד של "יקבי פסקוואה"; ו"שרטון לה פלר 2005" של יקבי "שרודר ושילר" העשוי 100% סוביניון בלאן; יקב "דה בורטולי" האוסטרלי עם ה"וילוגלן בלנד" העשוי 60% ענבי סמיון, 40% ענבי שרדונה, וה"וילוגלן שיראז קברנה".

חברת יורוקיייב הרימה ערב למופת.

EuroCave Israel
המעפילים 39 הרצליה פיתוח
טל : 09-9510444
פקס:09-9582888
[email protected]
www.eurocave.co.il


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר