חגיגות הבוז'ולה במסעדות וביקבים

מדי שנה בדיוק בחצות הלילה בין יום רביעי ליום חמישי השלישי של חודש נובמבר מצלצלים הפעמונים ונדלקים הזרקורים באלפי מסעדות, חנויות יין ובארים. יינות בוז'ולה צעירים נמזגים למיליוני כוסיות ברחבי העולם. בישראל ייחנך הבוז'ולה ב- 15 בנובמבר

מתחם השף ניר צוק חוגג בוז'ולה ישראלי
מדי שנה בדיוק בחצות הלילה בין יום רביעי ליום חמישי השלישי של חודש נובמבר מצלצלים הפעמונים ונדלקים הזרקורים באלפי מסעדות, חנויות יין ובארים יינות חדשים,צעירים, מושקים ונמזגים למיליוני כוסיות ברחבי העולם. בישראל יחגג הבוז'ולה בתאריך 15 בנובמבר.
כבר כ-50 שנה נחגג אירוע השקת יינות הבוז'ולה, יינות הביכורים של אותה שנה, בדקדקנות יסודית ובלתי נלאה. היינות פוזרו ברחבי העולם בעוד מועד, ונשמרו ב"הסגר" עד לרגע המיוחד של חצות הלילה, בו נחלצים הפקקים בקולות תרועה.
במתחם השף ניר צוק, יחלצו הפקקים בקולות תרועה ויין הביכורים הראשון שמיוצר בחוות צוק , ימזג כמו מים לכוסות האורחים , לרקע שנסונים צרפתיים ותפריטים מיוחדים.
על היין: היין עשוי מענבי מרלו, הגדלים על המדרונות התלולים, בחלקו המזרחי של עמק האלה, בפינה הידועה בצינתה העזה בלילה ובשמש הבוקר המלטפת. צבע סגול עז וטעמי פרי עזים.
בקורדליה יוצע הדגוסטסיון (ארוחת טעימות בת שבע מנות) ויין בוז'ולה ללא הגבלה ב220 שקל לאורח.
בנועה ביסטרו תוגש ארוחת פינוק ויין בוז'ולה ללא הגבלה ב 160 שקל לאורח.
בג'אפה בר נארח לתוך הלילה, עם ד' ג'י, בחגיגת בוז'ולה, לאורחי הג'אפה יוצע יין בוז'ולה ללא הגבלה ב– 60 שקל.
מתחם השף ניר צוק, יפו
03-5184668


ארוחה עם כוס בוזו'ולה ללא תחתית במסעדת מטרופוליס
השף-בעלים יונתן לירון יציין השנה את חגיגות הבוז'ולה בארוחה מיוחדת שתלווה בכוס בוז'ולה ללא תחתית.
בתפריט האירוע מנה ראשונה לבחירה, עיקרית לבחירה, תוספת חמה ויין בוז'ולה ללא הגבלה:
ראשונות לבחירה טרטר טונה- טונה אדומה, אבוקדו, בצל סגול, עגבניות וקרוסטיני, פטה כבד- מוגש על קנפיטורה של שרי וקינמון עם טוסטונים, סלמון כבוש- מוגש עם גבינת שמנת צלפים וטוסט, קלמארי מטוגן בציפוי פריך עם איולי צ'ילי, ועוד…
עיקרית לבחירה כבד מרסלה- כבד עוף מוקפץ עם בצל ופטריות ומרסלה, אנטריקוט- 300 ג', צלוי בגריל, פרגיות טריאקי- סטייק פרגית צלוי ברוטב טריאקי, קבב טלה- ארבעה קבבוני טלה בליווי בצל צרוב וטחינה, מטרו בורגר- 300 גרם של אנטריקוט קצוץ בלחמניה עם ירקות וצ'יפס, דג צלוי בגריל, ועוד…
תוספת לבחירה פירה תפו"א, אורז, צ'יפס מתובל, סלט ירוק
וכמובן- יין בוז'ולה ללא הגבלה.
89 שקל לסועד
מטרופוליס, יהודה מכבי 53, תל-אביב. 03-6057026 . א'-ש 08:00-אחרון הלקוחות.

חגיגות הבוז'ולה באינגריד רסטו בר
לכבוד חגיגות הבוז'ולה, השף אורי לוי, מהאינגריד רסטו בר, יציין את המאורע בארוחה מיוחדת לצד כוס בוז'ולה. בארוחה ניתן יהיה ליהנות ממנות ראשונות לבחירה, עיקריות לבחירה
וכמובן, כוס יין בוז'ולה.
ראשונות לבחירה קרפצ'יו בקר- בשר סינטה נא מתובל בשמן זית, חומץ בלסמי, עלי רוקט ופרמז'ן. טרין כבד עוף- מוגש עם מרקחות הבית ובליווי לחם קלוי. חציל בלאדי קלוי- מוגש עם יוגורט, שמן זית, גרגירי רימון וגבינת פטה. קלמרי מטוגן- מוגש על מצע מיונז חריף ושמן כוסברה.
עיקריות לבחירה נתח קצבים- בשר בקר עסיסי ומשובח צלוי בגריל על מצע פירה ומרמלאדת שום. חזה עוף בתפוזים- חזה עוף בגריל ברוטב תפוזים, סויה וג'ינג'ר על מצע בטטות מזוגגות. סטייק סינטה- עשוי בגריל, פרוס כמניפה על ירקות אדמה ברוטב יין אדום ובצלי שאלוט. קבבוני טלה- על מצע סלט בורגול מוגש עם רוטב עגבניות, גרגירי חומוס, מרגז וטחינה.
הארוחה תוגש לצד כוס יין בוז'ולה.
מחיר: 119 שקל לסועד
מומלץ להזמין מקום מראש.
אינגריד- בר-מסעדה- המסגר 9 תל-אביב. 03-6880022 א'-ש' 12:00 עד לקוח אחרון

כוסית בוז'ולה מול הים בבנג'מין סיגל
כמו כל מאפיונר, גם בנג'מין שלנו אוהב יינות. ביום רביעי בערב תציע המסעדה טעימות בוז'ולה (21 שקל לכוס, 89 שקל לבקבוק) לצד ארוחה של השף אלרן גולדשטיין.
בתפריט:
ראשונות כמו (38-42 ₪): סביצ'ה דג ים- לימון כבוש וזיתים סוריים עם סלט ראשד, אורוגולה ושומר, רביולי ריקוטה- על סלט סלק ואנדיב בתחמיץ היביסקוס וכוסברה, קלמרי פריכים- בקימצ'י הדרים, סלט עגבניות ואספרגוס- אספרגוס, רוקט ובצלים צלויים עם גבינת סטרנקינו ופרמז'ן בווינגרט בלסמי
ועוד…
עיקריות כמו (56-98 ₪): ריזוטו מולים שחורים- עם סלט בישבש, ביג פנה צ'יז- פסטה פנה עם שלושה סוגי צ'דר, אספרגוס, תרד, פטריות פורטובלו וכמהין, אנטריקוט- 300 ג' רוטב יין אדום ובצלי שאלוט, מוגש עם תוספת לבחירה, כתף עגל במרלו- פורט עם פירה, תרד ואפונה סינית מוגש עם מח עצם.
Benjamin Siegel ביסטרו ובר אקלקטי
אלנבי 1 ת"א, 03-5166224, 7 ימים בשבוע מ- 09:30 עד אחרון הלקוחות



חגיגה של דגים ויין במסעדת השקד
גם מעוז חובבי הדגים, מסעדת השקד, תציין השנה את חגיגות הבוז'ולה. השף-בעלים ואיש היין חיים שליו יציין את יום הבוז'ולה השנה בחגיגת חושים בדמות ארוחת דגים או בשרים מפוארת בשני מסלולים.
לפתיחה שולחן מאזטים: סלט עגבניות חריף, 4 סוגי מנות חצילים, פרחי כרובית מטוגנים, סלט קצוץ, טחינה, סלט ביצים, כבד קצוץ, איקרה, קישואים ביוגורט, לחמים טריים, ועוד (סה"כ כ- 20 סוגי מזטים) המוגשים ללא הגבלה.
מסלול דגים (80 שקל)- מטוגנים, צלויים ומעושנים :
פורל בעישון ביתי, מושט, בס ים, בורי, סלמון, סרדינים טריים, אנשובי טרי, קלמרי ועוד.
מסלול בשרים (65 ₪): טבעות פרגית, סטייק עוף, קבב הבית, כבד עוף, בשרים מעושנים ועוד, לצד תוספות חמות: תפו"א ואורז. וכמובן, כוס יין בוז'ולה.
מסעדת השקד חשמונאים 90, תל אביב, טלפון: 03-5610546. שעות פעילות: א'-ו'- 10:30-00:00, שבת 12:00-18:00


"אנוטקה": בוז'ולה נובו 2006 של אלבר בישו
דני קוטר, מנכ"ל חברת "אנוטקה" הודיע על הצגת יין הבוז'ולה 2006, של אלבר בישו, אשר ייפתח ויטעם כמיטב המסורת של הבוז'ולה בחצות שבין רביעי לחמישי 15.11.2006.
גם השנה מצטרפת חברת "אנוטקה" לחגיגה הכלל עולמית ומביאים לחובבי היין בישראל, בטיסה ישירה מצרפת, את יין הבוז'לה 2006 של "אלבר בישו".
על יין הבוז'ולה של אלבר בישו
אלבר בישו הוא מגדולי יצרני הבוז'ולה מבורגונדי ובנוסף אחד מהיצרנים הגדולים של יינות בורגון היוקרתיים. יין הבוז'ולה נובו המשתחרר כל שנה ביום החמישי בשבוע השלישי של חודש נובמבר (השנה יתקיימו החגיגות ביום רביעי, בלילה שבין ה-15 ל-16 לנובמבר), הוא למעשה היין הראשון מהבציר הנוכחי ויציאתו לשוק מלווה בחגיגות מסורתיות ברחבי צרפת ובעולם כולו באותו יום ובאותה השעה. בחצות בלילה בכל בירות העולם נחלצים מיליוני פקקים של בקבוקי בוז'ולה נובו.
הבוז'ולה נובו מגיע מאזור שבדרום אזור בורגון והוא עשוי על טהרת ענבי הגאמיי, ענב מקומי שייחודו ביין הקליל שהוא מפיק, במיוחד בגרסת הנובו שלו. היין מיוצר בשיטת ההשריה הקרבונית בה מותססים אשכולות שלמים בתוספת פחמן דו חמצני ורק לאחר מכן הם נסחטים כרגיל. צבעו אדום ארגמני, עמוק וטעמו פירותי ומרענן להפליא. היין נועד להילגם בחודשים הראשוניים למילואו והוא במיטבו כשהוא מצונן מעט.
את יין הבוז'ולה נובו של בישו ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות וכן במסעדות המובילות באירועי הבוז'ולה.


החברה הסקוטית נערכת לקראת חגיגות הבוז'ולה נובו 2006 של ז'וזף דרוהין
היינות יגיעו לישראל דרך האויר במשלוחים מיוחדים על פי חוקי הבוז'ולה, ושיווקם יחל בלילה שבין ה- 15 ל- 16 לנובמבר בחצות בדיוק, במקביל לכל השווקים ברחבי העולם.
בסה"כ מייבאת החברה הסקוטית מגוון רחב של 14 יינות ז'וזף דרוהין: שאבלי, בוז'ולה וילאז' (הרגיל, ניתן לשתייה למשך שנתיים שלוש), פומאר, נואי סן ז'ורז', לפורה אדום, בורגון, פינו נואר, פויי-פוויסה ועוד.
לפי דיווחים ראשונים שהגיעו מהיקב, שנת 2006 הוכרזה כאחת מהשנים הטובות בבורגונדי. צבע היין אינטנסיבי בגוון כחול אדמדם המאפיין את הבוז'ולה. לאחר טעימות ראשונות ביקב, לבוז'ולה ווילאז' נובו 2006 מבית ז'וזף דרוהין, צבע ומבנה מצוינים. ליין ארומות של דומדמניות שחורות, פטל ודומדמניות. יין צפוף במרקמו ועשיר עם טאנינים רכים.
מחירו יעמוד, בדומה למחירו בשנה הקודמת על כ-79 ₪. ניתן להשיג בכל חנויות היין המובחרות ובמרכז המכירות של "החברה הסקוטית", מגרשי התערוכה הישנים, סוף רחוב דיזנגוף, תל-אביב.


יקב בנימינה מציג: "בייבי 2006"
"יקבי בנימינה" מזמינים את קהל חובבי היין לחגוג באופן פרטי עם יין הביכורים של היקב, הלוא הוא "יין ה-B". יין ה-B, ה"בייבי" של "יקבי בנימינה", הושק לראשונה בנובמבר 2005, וכיאה למסורת גם השנה מעמיד היקב יין מבציר 2006, קליל ופירותי.
השנה זוהי חגיגת ביכורים כפולה ליקבי בנימינה, מאחר וזהו היין הראשון אותו מפיק אסף פז, היינן החדש של היקב: אסף הצטרף למשפחת בנימינה לפני כארבעה חודשים, וזהו יין הביכורים שלו תחת כנפי היקב.
השקת יין הביכורים של היקב באה בסמיכות לחגיגות הבוז'ולה העולמיות.
יין ה – B מתאים במיוחד למאכלי מטבח אוריינטאלי עם דגש על מנות דגים או מנות קלות בעלות אופי ים-תיכוני (שמן זית ועשבי תיבול). להנאה מושלמת מהיין יש לשתותו בצעירותו. את היין יש להגיש בטמפרטורה של כ-18 מעלות.
זן הענבים: 100% קריניאן. היין תסס עם הקליפות במשך כשבוע. לאחר שנסחט הוא עבר הצללה ובוקבק בשבוע השני של נובמבר.
היין בוקבק ב-25/10/2006. יבול הבציר – 7,500 בקבוקים.
להשיג את היין בחנויות המובחרות וברשתות השיווק.
מחיר מומלץ לצרכן: 25-28 שקלים.


רשת מסעדות קזנקי בתל אביב ובהרצליה פיתוח תציע חגיגת בוזו'לה קולינרית
צוות השפים של המסעדה, חן ויולי מזרחי יציעו תפריט זוגי חגיגי לחוגגים שכולל שלושה מזאטים ובקבוק יין ראשוני "גמאי נובו" מיקבי רמת הגולן
במחיר של 120 שקל לזוג.
המזטים כוללים: סלט עלי בייבי, שרימפס וענבים שחורים בוינגרט חרדל דבש, סביצ'ה דג ים עם צלפים, זרעי כוסברה ועשבי תיבול, מולים באקווה פאסה (צלפים, שום, יין לבן וכוסברה)
התפריט יוגש החל מיום רביעי 15/11/2006 בשעה 22:00 ולמשך שבוע.

בסניף המסעדה בהרצליה,בו ממוקם בוטיק היין של הרשת, תוקם תפאורה במרפסת בחסות יקבי רמת הגולן, D.J ינגן החל מ 22:00
קזנקי תל אביב – הארבעה 16 03-5610630
קזנקי הרצליה פיתוח – שנקר 2 פינת אבא אבן 09-9586688


פתיח בוזו'לה על חשבון הבית במסעדת "פאסיפיק"
השף רונן כהן ממסעדת "פאסיפיק" יפנק את הסועדים ארוחה מלאה במסעדה בפתיח על חשבון הבית בערב הבוז'ולה, אשר מבושל ביין בוז'ולה- שיפוד יקיטורי בניחוח ג'ינג'ר ברוטב בוז'ולה פירות יער.
פאסיפיק: הירקון 145 במלון קראון פלזה תל אביב 03-5201169


בוז'ולה באנג'י- בר בשר בנווה צדק
אנג'י בר בשר בנווה צדק יציעו 2 סוגים של בוז'ולה :
לואי ג'דו פרימיר – 140 ש"ח לבקבוק
בנימינה B – 60 ש"ח לבקבוק או 18 ש"ח לכוס
היין מצטרף למנות מיוחדות שיוגשו במחיר 90 שקלים והן :
גדי- בלימון, שמן זית ורוזמרין , ארנבת- במרינדה בליווי יין לבן, כוכבי אניס, שמנת וטרגון, יען- במרינדה בירה Newcastle Brown Ale וכורכום, אווז- חזה ברוטב קמברלנד (פורט, תפוזים ודומדמניות)
אנג'י בר בשר- אחד העם 6 נווה צדק תל אביב 03-5167888


פסטיבל בוזולה 2006 בביסטרו לה- סנטרל
ב-15 לחודש, יום רביעי בחצות בדיוק נפתחים מיליוני בקבוקי בוזולה ברחבי תבל- וגם בביסטרו לה סנטרל. תפריט שכולו על טהרת היין בוזולה.

בתפריט
כוס יין בוזולה
מנה ראשונה: סלמון צלוי על מצע ארטישוק ומעטפת קרם בוז'ולה.
מנה עיקרית: סינטה מיושנת ברוטב יין בוזולה ופטריות בר.
מחיר: 120 שקל

בביסטרו, ייערך קרנבל בוזו'לה ויינות צעירים וישראליים.

לה סנטרל
טלפון: 03-5667822
שד' רוטשילד 29, פינת אלנבי, תל אביב
שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-01:00, ו' 08:00-02:00 שבת
9:00-01:00



חגיגות הבוז'ולה בטמפטיישן
ב- 15 לחודש נובמבר, יציינו בטמפטיישן (אלנבי 35), את חגיגות הבוז'ולה ביין נובו בוז'ולה ביבוא ישיר מצרפת.
בתפריט הבוז'ולה:
יין בוז'ולה נובו של יקב אלבר בישו (Albert Bichot) שנוסד בשנת 1831. אלבר בישו הוא מגדולי יצרני וסוחרי היין בבורגנדי. בנוסף ליינות בורגון משובחים מייצר היקב גם יינות בוז'ולה, מענבי גאמי הגדלים בדרם אזור בורגון. ענבי הגאמי הם ענבים מקומיים שייחודם ביין הקליל שהם מפיקים. היין מיוצר בשיטת ההשריה הקרבונית בה מותססים אשכולות שלמים בתוספת פחמן דו חמצני ורק לאחר מכן הם נסחטים כרגיל. התוצאה: יין אדום ארגמני, עמוק, פירותי ומרענן להפליא. היין נועד להילגם בחודשיים הראשונים למילואו והוא במיטבו כשהוא מצונן מעט.
בחצות הליל, במקביל לחגיגות הבוזו'לה בצרפת ובעולם יחלצו את בטמפטיישן את הפקקים! כולם מוזמנים לחגיגה של יין לצד פינגר פוד צרפתי קלאסי כמו שרימפס בפרנו, נענע, שמנת ועגבניות שרי.
לבליינים יוצע היין במחירים: כוס יין בוז'ולה – 41 ₪. קוקטיילים על בסיס יין ב- 39 ₪.

TEMPTATION
אלנבי 35, ת"א. 03-6290875.
כל יום, 21:30- 05:00 (לפחות). מטבח עד 04:00



חגיגות בוז'ולה מסורתיות במסעדת "תהל"
מסעדת תהל הותיקה אשר קיימת 5 שנים במתחם נחלת בנימין הקטנה ומגישה תפריט טאפס בר- מסעדה בניחוחות ספרדיים מתכננת חגיגות בוזולה של שני ערבים (בערב הבוזולה ויום אחרי):
גביע בוז'ולה מקומי של יקבי רמת הגולן – גולן גאמיי נובו ומעליו לפי המסורת הספרדית טאפס ממגוון ספיישלים שיוכנו לכבוד חגיגות יינו ההילולים במחיר 25 ₪ (לגביע יין ומנת טאפס).
תהל , נחלת בנימין 30, תל אביב, טלפון: 057-6605151

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר