חגיגות הבוז'ולה נובו – כחול-לבן

מועד פתיחת בקבוקי יין הביכורים בסגנון בוז'ולה מחבל בורגונדי בצרפת, הנו בכל העולם הלילה שבין רביעי לחמישי השלישי שבחודש נובמבר, בדיוק בדקה לחצות הליל, וזאת על פי מיטב המסורת של השנים האחרונות שלקחה יין ביכורים צעיר והפכה אותו לWOW של טרנד עולמי ולעניין שיווקי של ממש

"אני אוסף את כל הרמזים מתוך הכוס שלי… בלגימות קטנות…זה הגשם שחיכיתי לו כל החיים…".
בחרתי לספר לכם על חנוכת היין החדש של יקבי רמת הגולן בחצאי משפט שלקחתי מתוך שיר קצר של המשורר חאתם הנו, אחד מתוך ארבעה משוררים ששיריהם הקצרים מעטרים כל כך יפה ובאופן כל כך מושך ומפתה, את בקבוקי הגולן גאמיי נובו 2006 על גבי תוויות בארבעה צבעים רעננים עזים ושונים, המחברים גם את הראשוניות של היין עם שירי הביכורים בסמליות יפה.

הקונספט המיוחד עליו אחראי משרד הפרסום ברוקנר–נטע, איפשר לחאתם הנו, בן 27, במקור מכפר מרר שבגליל ובוגר ACC (ביה"ס לקופירייטינג), שאליו חברו הדס ודמני, בת 30 מת"א, בוגרת משפטים ומנהל עסקים, מיכאל מור יוסף, בן 36 מת"א, העוסק בפרסום וכותב ספרי ילדים, ויעקב איילי מת"א, כותב תסריטים ומחזאי; כדי לחשוף לראשונה ומעל בימה מכובדת זו בגב בקבוק יין של יקב ממותג, את פרי כתיבתם – כתיבת ביכורים הנראית כשרבוט של טיוטא על נייר שורות תליש – עם יין הביכורים החדש של יקבי רמת הגולן לשנת 2006

יקבי רמת הגולן בחרו לחנוך את הגולן גאמיי נובו 2006 – היין האדום הראשון של בציר 2006, בקמפיין הכולל מארזים, מעמדים שולחניים למסעדות, פרסום אינטרנט, פוסטרים וחולצות, בהשקעה של 300 אלף ₪, כיאות ליקב הגדול והעשיר בישראל.

הערב החגיגי, בו התכנסו אנשי היקב, המשוררים, אנשי משרד הפרסום ועיתונאי יין, נהנו להאזין לזמרת חיננית המלווה בנגן גיטרה, מקריאת השירים מגב הבקבוקים, ובלאן דה בלאן 1999 וסושי כמתאבן ומגש עם מתוקים לסיום, יצרו ערב מרשים שהתקיים בחנות צומת ספרים בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, ואין מקום נכון מזה מאשר להקריא שירי משוררים.

הגאמיי נובו 2006 הנו יין צעיר ועכשווי, בלי הרבה יומרות, לשתייה עכשיו. היין יעניק לכם טעמים עזים של זגים (קליפות ענב) צעירים, עם טעם פירותי שופע וקל לשתייה, המזכיר יותר מכל אופי של יין לבן יותר מאשר יין אדום.
הענבים הם מזן גאמיי נואר שחורים, הגדלים בכרמים הנטועים על אדמה וולקנית באקלים קר, וברום רמת הגולן. הענבים נבצרים בסוף חודש אוגוסט מכרמים באודם ובתל פארס.
בסגנונו, היין מיוצר בתהליך קצר יחסית בשיטת השרייה קרבונית (התססה פחמתית), שהיא השיטה המסורתית לייצור יין הבוז'ולה. את היין עדיף לשתות חודשיים שלושה מיום שיווקו, שכן אין מדובר ביין בעל פוטנציאל התיישנות.
היה ותחפצו לשמור עליו עד שתחליטו לשתותו, השכיבו את היין במקום צונן קריר וחשוך. את היין מומלץ לקרר ולהגישו לשתייה כשהוא צונן בטמפרטורה של כ- 12 מעלות, ולפני ההגשה לחדרר ולאפשר לארומות שלו להתפשט, והוא יתאים לכם להגשה לכל סוגי המאכלים.
מועד פתיחת בקבוקי יין הביכורים בסגנון בוז'ולה מחבל בורגונדי בצרפת, הנו בכל העולם הלילה שבין רביעי לחמישי השלישי שבחודש נובמבר, בדיוק בדקה לחצות הליל, וזאת על פי מיטב המסורת של השנים האחרונות שלקחה יין ביכורים צעיר והפכה אותו לWOW של טרנד עולמי ולעניין שיווקי של ממש.

גם הגולן גאמיי נובו 2006 של יקבי רמת הגולן, מצטרף לחגיגה ומשווק לחנויות היין החל מ-15 לנובמבר.
אגב את יינות הבוז'ולה הצרפתיים החלו לשווק בתאריך זה, ה– 15 לנובמבר, שנקבע כמוקדם ביותר שבו ניתן היה לשווק את היין. בשנת 1985 התאריך שונה ללילה שבין רביעי לחמישי השלישי בחודש נובמבר.
כך, במקביל לתנופת השיווק העולמית של יינות הבוז'ולה והמוני חוגגים, יכוטלים חובבי יין מישראל לחוות עם חובבי היין בעולם כולו טעימת יין ביכורים, עם הגולן גאמיי נובו 2006 – יין בסגנון בוז'ולה ובגאווה מקומית של תוצרת כחול לבן, ובמחיר שווה לכל נפש של 33 ₪.
יופי.

בוז'ולה במרתף של רוזנר וב- Wine & More
כדי לחוות מהבוז'ולה נובו, השתתפתי בחגיגות שהתקיימו במרתף של רוזנר בכפר סבא, ואירחה אותי יפה רוזנר.

בכניסה הציגו את היין הצעיר שלהם מספר יקבים ישראליים, ביניהם תשבי וגולן, וכן פאר תוצרת צרפת- מולדת הבוז'ולה.
עשרות אנשים, בעיקר מהמין החזק, עברו עם כוס יין מרשימה מדלפק אחד למשנהו כדי לטעום מיינות המציגים, ובין לבין נהנו מכיבוד קל לרענון החיך.

מיטיבי טעם ויודעי דבר, שטפו הכוס בין טעימה אחת לשניה על, מנת לא לערבב טעמים וריחות. אולם רוב הנוכחים סיימו טעימה אחת ועברו לשניה בלי הקפדה יתירה על הכללים המחייבים טועם יין חובב.

משם עברתי להוד השרון, לסניף הרשת שהקימה משפחת חינאווי מיפו – Wine & More. במקום היה קהל רב מסביב לשולחן הכיבוד העשיר, בו אפו פיצות ולחמים, הגישו גם סושי ואף ירקות, גבינות וכמובן הרבה הרבה יין.

יעל, מנהלת השיווק של הרשת, הסבירה פנים לאורחים, שחלקם הגדול חברי מועדון הלקוחות של הרשת, שהוזמנו לארוע שהתקיים בכל אחד מסניפי הרשת.

אנדרו, בנו של ג'ורג' חינאווי, מוסד ידוע של מכירת יין ומשקאות חריפים בככר השעון ביפו, שהיתה לי הזכות להכירו בשנות ה-80 כלקוח של אחת החברות שעבדתי בה, סיפר לי על התפתחות הרשת מאז מות האב.

היום משפחת חינאווי שותפה ביבוא יינות צרפתיים, בשותפות עם חברת הגפן שבבעלותה גם "יקב פלם". בחצות נחלצו הפקקים מבקבוקי הבוז'ולה, ונמזג היין הצעיר והעסיסי לכוסות, לשמחת כל הנוכחים ולרקע קריאות לחיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר