חגיגת אביב ביקב כרמי יוסף ברבדו

השלטים המדויקים לאורך הדרך, החיבה והכבוד שיש לדני רובין לבני משפחות ברבדו ושוסייב, ונכונותה של זוגתו להצטרף אליו בשמחה לביקור – בהחלט סיבות להנאה מחגיגת האביב של יקב כרמי יוסף ברבדו

אני, שפקדתי את יקב כרמי יוסף ברבדו פעמים רבות, מצאתי את דרכי אל היקב ביום שישי האחרון – יום שטוף שמש עם רוח אביבית קרירה לעיתים – משום מה, בקלות רבה יותר.

אולי היו אלה השלטים המדויקים והבולטים לכל אורך הדרך שהדר אלרואי ברבדו, מנהלת השיווק והבת של פרופסור בן עמי ברבדו, טרחה לוודא שיוצבו ויכוונו כשורה את הבאים החל מהפנייה בכביש דרך השבילים בין הכרמים ועד לסוכה הצופה אל הכרמים ביקב כרמי יוסף, יקב שהוא אסטייט אמיתי יקב בתוך כרמים.

ואולי בעצם הייתה זו הסיבה השניה שהפכה את הדרך לכאן קלה יותר, והיא נעוצה בחיבה ובכבוד שיש לי לבני משפחות ברבדו ושוסייב, החל  מהמאוד מבוגרים שבהם ועד לצעירים, שכולם בצורה כזו או אחרת, מחוברים לכרמים או ליין.

הוסיפו לסיבות אלה, שאולי עשויות להישמע בנאליות, את נכונותה של זוגתי להצטרף אלי בשמחה לביקור, ומכסת התירוצים שלי הגיעה לקיצה.

בשלושה ימי שישי האחרונים ובחול המועד פסח קיימו אנשי יקב כרמי יוסף ברבדו אירוע מתגלגל שזכה לכינוי "חגיגת האביב".
הפרופסורים והייננים בן עמי ברבדו ועודד שוסיוב תלמידו, לקחו על עצמם, בחלוקת תפקידים, העברת סדרת הרצאות בתווך הסוכה הנמצאת במרכז המבקרים והצופה אל הכרמים, כאשר ריחות פריחה ולבלוב והרבה ירוק בעיניים עם משבי רוח אביבית המבשרת את ראשיתו של הקיץ, מעשירים את האווירה ותורמים לחוויה.

אין ספק שלחגיגה חייבת להיות סיבה, ולפיכך זה בדיוק הזמן לשלב סיור רגלי קצר ומעניין בין הכרמים, המון ידע ורצון להעביר אותו הלאה, אהבה לאנשים וליין, פרופסורה מתקדמת, ושיחה פתוחה חופשית וקולחת, עם תנאים אידיאליים שאין הולמים ומתאימים מהם לטעימת יינות היקב החדשים.
גם את הטעימות ליוו הפרופסורים, כל אחד במועד שנקבע לו, בהסברים על היין, מסעו מהכרם אל הבקבוק, זניו, תנאי ושיטות גידול ענביו, ודרך עשייתו.

כשהגנו רעייתי ואני אל חצר מרכז המבקרים, היו במגרש החנייה מספר מכוניות, וכשקרבנו אל הסוכה שררה במקום דממת הקשבה סקרנית. רק קולו הבוטח של עודד שוסיוב נשמע, בעוד כעשרים מבקרים, מרביתם זוגות צעירים ואוהבים, ישבו מרותקים. אצל חלקם כוס היין הייתה כמעט ריקה, ואילו אצל האחרים שיחקה הכוס משחק תפקידים כפול; פעם על השפתיים ופעם מתחת לאף.

עוד בטרם מצאנו את עצמנו ישובים מצטרפים בהאזנה ובעניין רב לעודד, מיהרה הדר אלרואי ברבדו לאוץ ולמלא את כוסות היין הריקות שלנו בשרדונה צונן ומקורר היטב. בפינת הסוכה הוגש כיבוד קל של פיסות לחם ומתאבנים, קוביות של גבינה, וממרחי תיבול.

ברבדו כרמי יוסף שרדונה 2008 
עשוי 100% ענבי שרדונה. צבעו צלול זהבהב כעין הקש בגוון ירקרק. האף מצוין. נקי וטרופי, ומתאפיין בארומה פירותית עם אננס, מלון ותפוח, בשילוב עם חמאה. בפה מינרליות קלה, חמיצות עדינה, ונגיעות אלון.
שמעתי את עודד מספר אנקדוטה על השרדונה ותרומתו "לזיהוי" בת-זוג אופטימלית. לדבריו: "החמאתיות הכול כך מזוהה לטובה עם השרדונה קיימת בדפוסי הזיכרון שלנו עוד מינקות, וזה טעם אותו מאוד אהבנו כשהיינו קטנים. לפיכך, חשוב שב"דייט" הראשון גבר יזמין את בת זוגו הטרייה לכוס שרדונה. היה והיא תאהב את היין, משמע שהיא מחוברת וזוכרת לטובה את ילדותה. היה ולא, אולי כדאי לקחת איזה צעד אחד אחורה במערכת היחסים, ולראות עם פסיכולוגית משפחתית אם הכול בסדר עם הנערה"…

כרמי יוסף ברבדו מרלו 2007  
עשוי 85% ענבי מרלו ו- 15% ענבי קברנה סוביניון. צבעו כהה עמוק וארגמני, טאנינים רכים, פרי סגול ועמוק, שזיף כהה, אוכמניות ודובדבן עם נגיעות אלון,
יין עם פירותיות נוכחת, גוף מלא ומאוזן, נעים לשתיה. ברקע תבלון מפולפל משהו, ובהמשך רמז לשוקולד מוקה. רעייתי אהבה את המרלו.

כרמי יוסף ברבדו שיראז 2007 
צבעו של השיראז סגול עמוק וכהה. באף שילוב של עץ וטבק ושזיף, עם רמזים לשוקולד. הטאנינים רכים בפה. הפרי מפגין בשלות טובה, והחמיצות נוכחת. הסיומת ארוכה, שבה ומביאה עמה תבלין, שזיף, ורמזים לשוקולד.

כרמי יוסף ברבדו קברנה סוביניון 2007 
צבעו של הקברנה כהה ועמוק. היין עוצמתי ומזכיר קברנה קודמים של היקב בעוצמות שלו. פרי יער בשל, שזיף כהה, נימה ירקרקה, אולי אפילו מנטולית משהו, ונגיעות של וניל ותבלון מפולפל ושחור. גוף מלא, טאנינים רכים ופרי נוכח ובולט. המרקם חלק מאוד, הסיום ארוך.

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר