חגיגת השבועות במתחם היקבים אבידן וססלוב בקיבוץ אייל

בשבת האחרונה לפני חג בשבועות התקיים במקום הפנינג ענק רב משתתפים, שמשך אליו קהל רב של אנשים יפים וחובבי יין שביקשו להעביר טעימות יין לצד טעימות גבינות מאפים שמן זית וזיתים

הפרסום המוקדם אמר כי לקראת חג שבועות יקב אבידן ויקב ססלוב מזמינים את אוהבי היין לערב מהנה של מוסיקה וטעימת יינות, גבינות ושמן זית, בשבת 23.05.09 בין השעות 17:00-21:00 במתחם שבין יקב אבידן ויקב ססלוב בקיבוץ אייל.

ואכן, במתחם המשותף ליקבים אבידן וססלוב נערכו היטב לקלוט את כמות המבקרים הרבה שהחלה לזרום כעשר דקות קודם לשעה חמש אחר הצהרים בשבת האחרונה שלפני חג השבועות, בהפנינג ענק רב משתתפים שמשך אליו קהל רב של אנשים יפים וחובבי יין, שביקשו להעביר טעימות יין לצד טעימות גבינות, מאפים, שמן זית וזיתים.

מצאתי שם את "בריאנה" מאפי בריאות, את "הבוחשות בקדירה" של טליה תדהר צפרוני וענת הר-נוי, שאת כרטיס הביקור שלהן הן הצמידו לשקית בוטנים עם קליפה שמילאו אחר כך את שולחנות ההסבה – מפנקים את הנוכחים לצד טעימות היין באתנחתה קלה,
עמדת הגבינות של MY DEAR – מגבנת עיזים ביתית מבית משפחת פז מכפר נטר הייתה עמוסה לעייפה, ומבקרים רבים המתינו בתור לטעימה קלה או לרכישת צלחת עם פיסות גבינות לאכילה במקום, או להצטיידות הבייתה.

ברקע התנגנה לה מוסיקה נעימה של שני נגנים צעירים. בכניסה לכל יקב מוקמה עמדת קופה, שם ניתן היה תמורת 20 שקלים לרכוש כוס וזכות לטעימת יינות ללא הגבלה, כאשר את טעימות היין ערכו היקבים בתוך חלל היקב ולא בחצר

שני היקבים היו עמוסים בהמון רב, ועל עמדות ההטעמה ניצחו ביקב אבידן שלמה, צינה ושירה אבידן, ואילו ביקב ססלוב נילי ססלוב ועידו אביאני, לצד מטעימה נאה שסייעה בידם.

יקב ססלוב
אמרה לי נילי ססלוב: "אנחנו מטעימים באירוע את שלושת היינות מסדרת אביב: אביב קברנה סוביניון, אביב מריאג', ואביב מרלו, אנחנו מטעימים את האדום קברנה סוביניון 2005, ובתור הפתעה נטעים אחד מהיינות המתיישנים שלנו, וזה יהיה אדום קברנה סוביניון 2001. כך נוכל להציג בפני אורחינו את פוטניציאל ההתיישנות של יינות יקב ססלוב.
האדום קברנה סוביניון 2001 היה יין מיוחד כבר בהתחלה, אבל ייחודיותו בכך ש- 2001 במושגים של יקב ססלוב לא הייתה שנה מוצלחת, ובארי ססלוב לא הוציא יין רזרב מהענבים של אותה שנה, ולפיכך כל הענבים שיועדו לרזרב הלכו לטובת האדום ששלושה קרטונים ממנו יוצאים למכירה מתוך "הספרייה" של בארי ססלוב, וכל בקבוק יימכר ב- 120 ₪. היין יימכר רק ביקב ולחברי מועדון הלקוחות.

אני שואל: נילי, מה חדש ביקב?, והתשובה: "כרגע אין הרבה חדש. עדיין לא הוצאנו את ה- 2006. הוא מבוקבק ועדיין מחכה, אבל טרם הוצאנו אותו לשיווק. בחביות יש כרגע יינות מבציר 2007 ו- 2008.
עידו אביאני האגרונום, המשמש בהעדרה של רוני ססלוב, הנמצאת בלימודים בקנדה, כעוזר יינן, מספר: "יש לנו כרגע כאן כ-100-120 חביות של יין מבציר 2007 והשאר 2008, 2007 היא השנה הראשונה שבקבקנו שיראז מעולה מכרם חדש – כרם עלמה, בחלקה בה חקלאי נטע את הענבים המדהימים הללו במיוחד עבורנו.
ב- 2007 יהיה למה לצפות ביין השיראז קברנה של ססלוב. כבר עתה ניתן לחוש בעוד בוסט לאיכות בצורה באמת יוצאת דופן. התחלנו עם השיראז לפני כמה שנים, ובתור כורם אני יכול להעיד על כך שהמגמה טובה.
מה שחדש ומעניין ב-2008 זה שיש לנו נטיעה חדשה של כרם אורגני בשטח של 45 דונם.
ה- 2006 הוא יין של מלחמה עם תווית חדשה. היין היה כ- 20 חודש בחביות, ושהה בבקבוקים עוד כחודש וחצי לערך לאחר שבוקבק בסוף מרץ. זה יין בן שלוש שנים.
לפני הבציר האחרון טעמנו בארי ואני את היין מתוך החביות, בכדי לראות מה קורה עם היין. ובכן, היין מוכן. הוא לא נושך את הפה, אין לו הרגשה של יין צעיר. אתה מרגיש את הפרי, והעץ נוגע קלות – לא משתלט על היין ולא מאפיל על הפרי".

יקב אבידן
שוחחתי גם עם שלמה אבידן: "אנחנו מטעימים באירוע יינות שמתאימים לתחילת הקיץ, את הפטיט סוליי 2008 – זהו פטיט סוליי בקו המסורתי שלנו, עשוי מענבי שרדונה בציר מאוחר. יין שעשוי בתהליך תסיסה מיוחד שאנחנו מותירים בו במתכוון סיומת מתקתקה. כשהיין הזה מוגש צונן וקריר, הוא יין מענג ומהנה וכייפי לימי הקיץ החמים.
יין נוסף שהושק לראשונה השנה, ומתאים אף הוא לתקופת הקיץ, הוא הפטי רוזה. הוא עשוי מבלנד של גרנאש, קריניאן ופינו נואר, זני ענבים אלו כידוע הם פירותיים, וביין ניתן לחוש בטעמים מאוד מיוחדים של חמוציות ותותים. היין מבציר 2008, והוא למעשה הרוזה הראשון של יקב אבידן. היין זוכה כבר עתה לחיבתם של לקוחות היקב ולהערכה רבה.
שני היינות הללו, מטבע הדברים, נעשים ללא מגע חבית בכדי לשמור על הפירותיות הגבוהה, הרעננות והחיוניות של היינות.
בנוסף מוטעמים היינות מסדרת הבלנד דה נואר – כולם מבציר 2007, כולם לא מסוננים בכדי לא לפגוע באיכות הארומות והטעמים. 
תג סגול – מרלו שיראז פטיט סירה ופטיט וורדו: היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, תג כתום – עשוי קברנה סוביניון, מרלו וגרנאש: אף הוא יושן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, ותג אדום – עשוי פטיט סירה, קברנה סוביניון ושיראז: גם הוא התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. בסדרה הזו אנו מגוונים גם עם זני ענבים, אבל גם עם סוגי חביות כחלק ממגמה של יקב אבידן לשחק עם קשת רחבה של אפשרויות וטעמים. זו גם הסיבה שהיקב בוצר כמות גדולה של זנים בהשוואה ליקבים אחרים".

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר