חגיגת יינות יקבי רמת הגולן והרי גליל על ציר הזמן בדרך היין – מחווה וחוויה

אין ספק שהמגוון של היינות של יקבי רמת הגולן וגליל עמדו כל אחד בזכות עצמו. האפשרות שהציעה רשת דרך היין לדגום יינות של אותה הסדרה על ציר הזמן, העניקה לטועם אמת מידה להעריך את היין

רשת "דרך היין" קיימה ביום שישי אירוע הטעמת יינות אותו ניתן בפירוש להגדיר כמיוחד, לאו דווקא בשל הרעיון או הכותרת "רשת דרך היין מצדיעה לכורמי הצפון" (נו, באמת, די ומספיק לנפנף עם המלחמה ולמנף אותה), אלא דווקא בשל היין הנהדר שהוטעם באירוע זה, כמות הקהל הרבה שפקדה את החנות בה ביקרתי באור יהודה, והכי חשוב: הרשמים המצוינים שיכולתם לשמוע מכל עבר מהיינות שהוטעמו בנדיבות רבה וברצון, ותקתוקה של קופת המכר בחנות, שלא נחה לרגע.

בחומר הפרסומי של דרך היין, נכתב: "הגליל והגולן מהווים חלק נכבד בכרמי הענבים ליין במדינת ישראל, הן בכמות והן באיכות. היינות האיכותיים ביותר של היקבים האיכותיים ביותר מופקים מכרמים בצפון הארץ. על כן החלטנו בדרך היין, להביע הזדהות עם כורמי הגליל והגולן לאחר התקופה הקשה אשר עברה עליהם, ולהציג בפניכם מספר יינות שמקורם בצפון הארץ".
הרשת קיימה בכל סניפיה פסטיבל מיוחד של יינות יקבי רמת הגולן והרי גליל על ציר הזמן, ואני, כאמור, לקחתי חלק בזה שהתקיים בסניף אור יהודה.

מיינות יקב הרי גליל הוטעמו גליל יראון, גליל שרדונה, גליל קברנה סוביניון שיראז.
מיינות יקבי רמת הגולן הוטעמו שרדונה אורגני 2002, 2003, ו- 2004. מסדרת "ירדן" סירה 2000, 2001, ו- 2002, קברנה סוביניון 2000, 2001, ו- 2002, ו- מרלו 2000, 2001, ו-2002.

לכבוד האירוע נפתח בקבוק "מגנום" קברנה סוביניון 2000 שתוכנו הושם בתוך דיקנטר. היין גרם להתלהבות רבה בין הטועמים. זהו יין עשיר ומורכב, העשוי כמעט כולו מענבי קברנה סוביניון עם נגיעה של אולי 1% קברנה פרנק. היין יושן במשך שנה וחצי בחביות שתרמו הן לפוטנציאל התיישנות והן לעומק ולאופי היין. טעמיו וצבעו כשל פטל שחור ודומדמניות, עם גוף מלא ורבדים של טעמי תבלין, אלון וריבה. הסיומת של היין ארוכה ומלטפת את החך.

המרלו 2002 היה אף הוא יין שעורר תשומת לב רבה ואחידות דעים לעניין טעמיו המשובחים. גוף בינוני עד מלא עם פה בשל של שזיף ופרי שחור, חמיצות די גבוהה אך הרמונית מענגת ומרעננת, ניחוח חריכת חבית וזפת – יין שאהבתי ללגום עם כולם.

אין ספק שהמגוון של היינות של יקבי רמת הגולן וגליל עמדו כל אחד בזכות עצמו.
האפשרות שהציעה רשת דרך היין לדגום יינות של אותה הסדרה על ציר הזמן, העניקה לטועם אמת מידה להעריך את היין.

בגדול אעז ואומר, כי היינות של יקבי רמת הגולן, לטעמי בכל אופן, ממוקמים למעלה ברמתם ובאיכותם, כיאות ליינות המגיעים גם מלמעלה בהיבט הגיאוגרפי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר