חדשות בהגנס: שף חדש ותפריט ביסטרו מגוון

התפריט מייצג את הניסיון שצבר השף נתן בוריק במסעדות איטלקיות, ואת אהבתו למטבח הצרפתי ולשיטות הבישול היפניות. המנות עשירות בחומרי גלם עונתיים, ונותנות מענה הן לאוהבי בשרים או דגים ופירות ים, והן לצמחונים

מסעדת "הגנס", על הגבול בין רמת-השרון לתל-אביב (בסמוך לכפר הירוק), מתחדשת. לאחרונה הצטרף אל צוות המסעדה השף נתן בוריק, והתפריט שינה את פניו ומציע כעת מבחר מגוון של מנות ביסטרו. גם צוות המסעדה חדש, ומבטיח כי השהייה במסעדה תהיה לא רק חוויה קולינרית אלא גם בילוי מהנה.

התפריט מייצג את הניסיון אותו צבר בוריק במסעדות איטלקיות, ואת אהבתו למטבח הצרפתי ולשיטות הבישול היפניות. רבות מהמנות משלבות מאפיינים של שניים מהמטבחים עם נגיעות של השלישי. כך, למשל, פילה סלמון ברוטב בלסמי מעודן, המייצג את המטבח האיטלקי הקלאסי, זוכה לצריבה מהירה במחבת עם רוטב סויה כמו במטבח היפני, ומשודך לתוספת של רטטוי ירקות וצלפים האופיינית למטבח הצרפתי, וסלט תרד במרינדה של יוזו ושמן שומשום, הנפוץ בבישול היפני.

"האתגר שהצבתי לעצמי הוא למצוא את השילוב הנכון בין הטעמים, וליצור מנות עם עומק – כדי ליצור 'תעלת טעמים' בחך של הסועד", אומר בוריק, המוסיף כי הוא מקפיד להדגיש את הטריות שבאוכל, ולתת לצבעים לדבר.

התפריט עשיר בחומרי גלם עונתיים, ונותן מענה הן לאוהבי בשרים, דגים ופירות ים, והן לצמחונים. "כל חומר גלם איכותי ראוי בעיני לעלות על הצלחת", אומר בוריק, "ואני מתייחס אליו בכבוד כאילו היה יצור חי". בסופי שבוע מצטרף לתפריט הקבוע גם תפריט ספיישלים מתחלף, כמיטב דמיונו של השף ותרומת צוות עוזריו.

בין המנות בתפריט החדש:
ראשונות – סביצ'ה דג ים במרינדת יוזו, עגבניות, בצל סגול, תפוחי סמית, מלח פירמידות וכוסברה (37 שקל); סשימי סלמון מלווה בסלט קולורבי יפני, ג'ינג'ר כבוש, ווסאבי ומייפל (43 שקל).

עיקריות – פילה דניס צרוב במחבת על ריזוטו פטריות פורטבלו, טימין ופרמז'אנו רג'יאנו (93 שקל); פילה עגל צרוב במחבת בליווי פירה תפוחי אדמה, כמהין שחורות ושעועית חלוטה בחמאת אוכמניות (120 שקל); צלעות טלה בגריל מוגשות בליווי פירה חציל, שום ופטרוזיליה ברוטב עגבניות שרי (115 שקל).

צמחוניות – ריזוטו פטריות עם כמהין שחורות, פטריות פורטבלו, שעועית ירוקה ופרמז'אנו רג'יאנו (59 שקל); ניוקי תפוחי אדמה ברוטב חמאה לבנה וכמהין שחורות, שעועית ירוקה ופירורי לחם (68 שקל).

קינוחים – סופלה שוקולד עם קולי פירות יער וגלידת וניל (32 שקל); סורבה השף (28 שקל), קרם ברולה, מנדרינות ובזיליקום (32 שקל).

"הגנס" מציעה לאורחיה חלל פנימי נרחב ושטוף אור בעיצוב כפרי עם פינות ישיבה שקטות, המשקיף אל חצר עם עצי הדר, מה שהופך את "הגנס" למקום עם אווירה המספק מפלט של רוגע מההמולה האורבנית שבחוץ.

הגנס
רח' משה סנה 199 (בין תחנת דלק "פז" והכפר הירוק), רמת השרון
טל. 03-644-75-75 
www.agnes.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר