חדשים ביקבי בנימינה: Special Reseve סוביניון בלאן, גוורצטרמינר, ויונייה מבציר 2005

כרמי הויונייה של יקב בנימינה ניטעו לפני מספר שנים, תוך הסתכלות קדימה אל העתיד ורצון לחדש ולהרחיב את מגוון הזנים הקיימים ביינות היקב

יינות חדשים ליקבי בנימינה: Special Reseve סוביניון בלאן,
גוורצטרמינר בציר 2005, ויוניהה 2005

סוביניון בלאן 2005 – יין לבן יבש ספיישל ריזרב
ענבי הסוביניון בלאן נבצרו בכרם בגליל במושב כרם בן זימרה. הכרם מעובד תוך הקפדה רבה על איכות הענבים, במטרה לקבל רמות יבול נמוכות אשר יאפשרו מיצוי אופטימלי של איכויות זן הענבים.
הענבים נבצרו בתחילת חודש ספטמבר והועברו ליקב במיכלים קטנים לאחר בציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות. בזמן הבציר הענבים היו בדרגת המתיקות הרצויה עם תכולת חומציות טבעית נאותה אשר נובעת מרמת היבול הנמוכה ומן ההשקיה המועטה בה הושקה הכרם.
ליין 12% כוהל, וארומה המשלבת ניחוח פרי בשל עם עשבוניות מודגשת. טעם היין אלגנטי, רענן עם עשבוניות אופיינית לזן.
היין מתאים להגשה עם מאכלי דגים או גבינות, מתאבנים ומאכלים מוקרמים.
מחיר לצרכן 43 ₪

גוורצטרמינר 2005 – יין לבן חצי יבש ספיישל ריזרב
יין זה הופק מענבי גוורצטרמינר שגדלו בכפר תבור בגליל התחתון. ענבי הגוורצטרמינר אשר מקורם באזורים הקרים של גרמניה ואלזס בצרפת, הבשילו היטב בשמש הישראלית למרגלות הר תבור. הם נבצרו ברמת סוכר גבוהה וחמיצות נאותה בשל הלילות הקרירים בתבור. הענבים נבצרו בשעות הבוקר המוקדמות והועברו ליקב לתסיסה בטמפרטורה של 10 מעלות לאחר סחיטה עדינה.
היין בעל 13% אלכוהול והוא מתאפיין בארומה אקזוטית עשירה המלווה בניחוחות מי ורדים וליצ'י. היין בעל מתיקות קלה בלבד, המאוזנת היטב עם חמיצות מרעננת.
מתאים להגשה לצד מאכלי דגים שונים או כקינוח בתום הארוחה.
מומלץ להגיש צונן בטמפרטורה של 8-10 מעלות.
מחיר לצרכן 43 ₪


ויונייה 2005 ספיישל ריזרב
כרמי הויונייה של יקב בנימינה ניטעו לפני מספר שנים, תוך הסתכלות קדימה אל העתיד ורצון לחדש ולהרחיב את מגוון הזנים הקיימים ביינות היקב.
ויונייה Viognier Special Reserve 2005 מיוצר מ- 100% ענבי ויונייה, זן ענבים איכותי אשר מקורו בעמק הרון בצרפת. ענבי הויונייה נבצרו מכרם במושב עלמה אשר בגליל העליון, בבציר ידני בשעות הבוקר, במכלים קטנים. הגפנים גדלו על אדמת טרה רוסה המשולבת עם אדמה בזלתית. מרקם הקרקע המאוורר תורם רבות לבית השורשים. הכרם נטוע בעמק טבעי אשר מכנס אליו את הטמפרטורות הנמוכות בלילות הקיץ. האקלים הקריר והלחות הנמוכה מאפשרים הבשלה מלאה של הענבים תוך שמירה על רמת חומציות רצויה.
לאחר סחיטת הענבים עבר התירוש לתסיסה בחביות עץ ובסיומה נותר בחביות על מנת להתיישן על-פי השיטה המסורתית Sur Lies ללא תסיסה מלו לקטית ולסיום עבר היין הצללה ומילוי הבקבוקים.
היין עשיר בארומת פרי המורכבת מניחוחות אשכולית ולימון בשילוב עץ עדין. התסיסה הקלאסית של הויונייה היא בחביות עץ אלון, רצוי לא חדשות, על מנת לא להעצים את ניחוחות העץ ולתת דגש למאפייני הזן הטבעיים.
טעמו של היין מתמשך, והוא בעל נוכחות נעימה בחך לאורך זמן.
מומלץ להגישו בטמפרטורה 12-10 מעלות.
מחיר לצרכן 55 ש"ח.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר