חדשים ביקבי כרמל: קברנה סוביניון כרם זרעית 2004, מרלו כרם בן זימרה 2004

קברנה סוביניון כרם זרעית יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים. היין בעל גוון סגול עמוק וארומות של שזיף שחור, קסיס ומרווה. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום ביין, בוקבק היין ללא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד

קברנה סוביניון כרם זרעית 2004
היין מסדרת "כרם" הופק מ- Single Vineyard – כרם זרעית שלמרגלות תל קדש המקראית, סמוך לרמת נפתלי שבגליל העליון.
כרם זרעית נטוע בחלקו הצפוני של עמק קדש, אחד מאזורי הכרמים הטובים בארץ. הקרקע – טרה רוסה חומה בהירה עם ריכוז גבוה של חלוקי נחל. האזור קר מאד בחורף וחמים ויבש בקיץ.
כמות המשקעים הקטנה יחסית לגליל העליון (כ – 400 מ"מ לשנה) בשילוב עם סוג הקרקע, מאפשרים שליטה מצוינת על עוצמת הצימוח. בנוסף לכך, החורף שקדם לבציר 2004 התברך במנות קור רבות ובריבוי משקעים שנמשכו עד פברואר, אז עלו הטמפרטורות לגבוהות מהרגיל וגרמו להקדמת הלבלוב. סיומה המוקדם של עונת הגשמים מנע בעיות של צימוח עודף והביא לגפן מאוזנת וענבים איכותיים.
קברנה סוביניון כרם זרעית יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים. היין בעל גוון סגול עמוק וארומות של שזיף שחור, קסיס ומרווה. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום ביין, בוקבק היין ללא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד, ועל כן עשוי היין לפתח משקע טבעי מסוים במהלך ההתיישנות בבקבוק.
היין מתאים לתבשילי קדרה, אומצות וצלעות טלה.
מחיר מומלץ: 99 ₪


מרלו כרם בן זימרה 2004
יין Single Vineyard המופק מענבי כרם יחידני במושב כרם בן זימרה ברמת דלתון שבגליל העליון.
אזור רמת דלתון מתנשא לגובה 830 מטר מעל פני הים, והנו אחד מאזורי הכרמים הקרים ביותר בארץ. הקרקע בזלתית ומכילה גושי אבן גדולים. חלקת המרלו מתאפיינת בצימוח מרוסן, בגפנים מאוזנות הנושאות יבולים נמוכים המתאפיינים בריכוז טעמים יוצא דופן.
החורף שקדם לבציר 2004 התברך במנות קור רבות ובריבוי משקעים, אולם, הגשמים פסקו בפברואר, והטמפרטורות היו גבוהות מהרגיל דבר שהביא להקדמת הלבלוב. סיומה המוקדם של עונת הגשמים מנע בעיות של צימוח עודף, והביא לגפן מאוזנת וענבים איכותיים. החל מהאביב ועד לבציר לא נרשמו אירועי חום קיצוניים, מה שאפשר הבשלה רציפה ואיכותית.
המרלו כרם בן זימרה הוא יין אדום יבש אשר הופק מענבי מרלו שנבצרו בשבוע הרביעי של חודש ספטמבר. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התבגר היין 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. צבעו ארגמן עמוק והוא בעל ניחוחות מרוכזים ודחוסים של שזיף, פטל אדום ותבלינים. ליין גוף מלא, מבנה מוצק וסיומת ארוכה ומאוזנת. על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום בו, בוקבק היין בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד, על כן הוא עשוי לפתח משקע טבעי במהלך ההתיישנות בבקבוק.
היין מתאים למנות בשר עשירות כגון: אוכף טלה, שוק טלה בתנור, פילה בקר, ועוד.
היין מוכן לשתייה כבר עכשיו, ואף ימשיך להתפתח בבקבוק בשנים הבאות.
מחיר מומלץ: 95-100 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר