חדשים ביקבי עמק האלה: קברנה סירה 2004 וסוביניון בלאן 2005

סוביניון בלאן הינו הסנונית הראשונה מבציר 2005 של יקבי עמק האלה. היין הופק – % 100 סוביניון בלאן ומגיע מבציר לילי, כמו כל היינות של יקבי עמק האלה. המיץ עבר סחיטה טבעית, הצללה טבעית ותסיסה ארוכה במיכלי נירוסטה. חלק מהיין התיישן במיכלי נירוסטה וחלק מחביות.

קברנה סירה 2004
יקבי עמק האלה מוציאים החודש לשוק את קברנה סירה 2004, שהופק מענבים אדומים (70% קברנה סוביניון,30% סירה) ומגיע מבציר לילי, קיץ 2004. הענבים נבצרו בשלבים האופטימליים להענקת מאפיינים זניים מובהקים, והבלנד נעשה לאחר שהייה של שנה בחביות, תוך ניסיון להגיע ליין אלגנטי ועשיר ולתמהיל מדויק של הקברנה והסירה.
היין בוקבק ב-12/12/05 (4,956 בקבוקים).
כהל: 13.5%
חמיצות: 4.9 גרם/ליטר
מתיקות: יבש
צבע היין: אדום-שחור.
ארומה: פירות יער שחורים, אדומים בשלים ושוקולדי מפתה.
גוף: מלא מאוזן, קטיפתי, יין מורכב ובעל מבנה מדוייק.
היין זכה במדליית ארד באשכול הזהב האחרון ובמדליית כסף ב"טרה וינו".
מחיר לצרכן: 118 ש"ח

סוביניון בלאן 2005
סוביניון בלאן הינו הסנונית הראשונה מבציר 2005 של יקבי עמק האלה. היין הופק מענבים לבנים (% 100 סוביניון בלאן) ומגיע מבציר לילי, כמו כל היינות של יקבי עמק האלה. המיץ עבר סחיטה טבעית, הצללה טבעית (בטמפ' של C °10) ותסיסה ארוכה, כחודש, במיכלי נירוסטה. חלק מהיין התיישן במיכלי נירוסטה וחלק מחביות.
לאחר מספר חודשי יישון, נולד יין יבש בצבע קש בהיר, המשלב ניחוחות וטעמים של פירות, כגון ליים, אשכולית ופסיפלורה. היין בוקבק ב-13/02/06 (3,913 בקבוקים).
כהל:13%
חמיצות: 7 גרם/ליטר
מתיקות: יבש
ליין ניחוחות וטעמים של פירות קיץ טריים (לימון, אשכולית, פסיפלורה), גוף בינוני, חמיצות גבוהה וטעם מסיים ארוך וחד. בשל רמות החמיצות הטבעית שלו, יש ליין יכולת התיישנות גדולה מהרגיל. זהו יין קיצי, שאפשר לשתות כאפריטיף או ללוות ארוחה קלילה, והוא מומלץ לשתיה צונן מאוד.
מחיר לצרכן: 69 ש"ח


יקבי עמק האלה שוכנים למרגלות קיבוץ נתיב הל"ה, בלב עמק האלה התנ"כי. ממצאים ארכיאולוגיים, כגון גתות וכרמים, מעידים על כך שכבר בתקופת המקרא נתפס עמק האלה כאזור הכרמים וייצור היין של ארץ ישראל. גם מבחינה טופוגרפית ואקלימית ניכר כי האזור אידיאלי לגידול ענבי יין.
היין אמנם נשען על שורשי המקום וההיסטוריה, אך מסתמך גם על מדע מדויק וציוד משוכלל. מיכלי התסיסה החדשניים הם בעלי יכולת עיבוד בכמויות משתנות, המאפשרים פיקוח על תהליך התסיסה בדיוק לפי מוצאם של הענבים. בסופו של התהליך, מיושן היין בחביות עץ אלון צרפתי, כמקובל ביינות מובחרים. לאורך כל הדרך, עוקב יינן בקפדנות אחר כל שלב בייצור היין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר