חדשים ביקבי רקנאטי: יינן ראשי ושלושה יינות

אנשי יקבי רקנאטי בחרו במסעדת ויולט שבמושב אודים כמקום ההולם לפרידה מהיינן הראשי של היקב – לואיס פסקו, לקבלת פנים ליינן הראשי החדש – גיל שצברג; ולהצגתם של שלושה יינות חדשים. אכן סיבות רציניות למסיבה.

אנשי יקבי רקנאטי בחרו במסעדת ויולט שבמושב אודים כמקום ההולם לפרידה מהיינן הראשי של היקב – לואיס פסקו, לקבלת פנים ליינן הראשי החדש – גיל שצברג; ולהצגתם של שלושה יינות חדשים.
אכן סיבות רציניות למסיבה.

ויולט הנה מסעדת שף בבעלות השף יוסי שטרית (לשעבר סו שף רפאל, לחם ארז, ג'ולסון, לורנס, ארטישוק, אלומה); והמארחים היו לני רקנאטי – יו"ר היקב, נועם יעקובי – מנכ"ל, אורי שקד – שותף, שערכו מסיבת עיתונאים לרגל חנוכתם של שלושה יינות חדשים של היקב אבל כאירוע חגיגי לא פחות של פרידה מלואיס פסקו, היינן הראשי של היקב מאז הקמתו של היקב בשנת 2000, שהודיע לאחר שמונה שנים בתפקיד על רצונו לפרוש ולפנות לקריירה עצמאית חדשה בתחום הייעוץ ליקבים.
זאת לאחר שבמהלך שנותיו ביקב היה פסקו אחראי על יצירת יינות היקב, ולעבודתו ולכישרונו הרב יש חלק מרכזי בהצלחה הגדולה לה זוכים יינות יקבי רקנאטי בארץ ובחו"ל.

עוד כוכב באירוע: היינן הראשי החדש של היקב, גיל שצברג – יינן ותיק ומוערך, המגיע מיקב אמפורה ומביא עמו ידע ומטען אקדמי מאותה אסכולת לימוד כשל לואיס פסקו; שניהם בוגרי המגמה לגפן וייננות באוניברסיטת דיוויס בקליפורניה.

יו"ר היקב לני רקנאטי איחל ללואיס פסקו הצלחה בדרכו החדשה, והודה לו על חלקו הרב במיתוגו המהיר של היקב, ובמיצובו כיקב מוביל בעל יינות איכותיים אשר זכו בהכרה בינלאומית בתחרויות מהקמת היקב ועד היום. ליינן הראשי החדש גיל שצברג אמר רקנאטי: "אני מאחל לשצברג הצלחה בתפקידו החדש, ובטוח כי העבודה איתו תביא את יקבי רקנאטי לגבהים חדשים של איכות ומובילות בשוק היין הישראלי".

מנכ"ל היקב נועם יעקובי איחל אף הוא הצלחה רבה ליינן הראשי המסיים ולחדש הנכנס, ואמר: "אני בטוח כי שנים של לימוד וניסיון של שצברג בתחום היין, משולבות באהבה ובתשוקה לייצור יין, יובילו לתחילתה של תקופה חדשה ביקבי רקנאטי, תוך חיזוק מעמדו כאחד היקבים המובילים בארץ".

את התפריט המשלב טכניקות ומטבח צרפתי עם שימוש בטעמים מהמזרח הרחוק ומהמזרח התיכון, בחרו בקפידה עידו לוינסון, עוזר היינן, ומירב קרן, מנהלת השיווק של היקב. לפתיחה הוגשו מנות לבחירה: קנלוני שרימפס – קנלוני משרימפס עם ברוט סרטנים ופונדו כרישה לבנה. זו המנה בה אני בחרתי, וריחותיו המשכרים של הים ליוו את המנה שהייתה לא פחות מאשר נפלאה. ניתן היה לבחור קלמרי ממולא בחציל שרוף וגבינת פטה – מנה שהגיעה על מצע של יוגורט ועדשים; או בסלט אנדיב עם גבינה כחולה, אגוזים וסלק צלוי – מנה צבעונית טעימה ויפה.

היינות הלבנים שהוגשו מצוננים היטב הוכיחו כי בחירתם מול המנות שהוגשו הייתה ראויה ונכונה:
סוביניון בלאן רזרב 2007 (כרם בן זמרה) – יין פריך יבש ולא מסובך, עם חומציות וארומה טרופית חדה, ומשב נהדר באף של רעננות פירותית שמפצה על מינרליות. היין מבושם וטהור מאוד, לפיכך גם בפה ההנאה מרובה.
היין מביא עמו תפוח ירוק, קיווי, גויאבה ואספרגוס עם עשבוניות קלה ואישיות עוקצנית ירקרקה ומהנה בתוספת ליצ'י, פסיפלורה, אשכולית אדומה. גוף היין קל עד בינוני.
ענבי הסוביניון בלאן של יין זה נבצרו בחלקת כרם בוגר קטנה ומובחרת בכרם בן זמרה שבגליל העליון. הגפנים הבוגרות (בנות 25 שנים) הניבו יבול ענבים מרוכז ועשיר בטעם ובארומה ייחודית לזן זה ולתנאי האקלים והקרקע השוררים באזור.
לואיס פסקו היינן זוקף יתרון רב לאיכות הגבוהה של הפרי העוצמתי והמרוכז המגיע לבשלות בזכות גיל הכרם ומיקומו בטרואר הגלילי, הגובה הרב, אדמת הגעש המנוקזת והאקלים הקר, עם הגפנים הבוגרות בעלות שורשים מסועפים ועמוקים בתוך הקרקע, אשר יצרו ענבים בעלי שלל ארומות טבעיות, אלגנטיות ועוצמתיות. מחיר לצרכן 69 ₪.

רקנאטי שרדונה רזרב 2006 – יין טרופי בשל ורחב, כבד, קלוי, חמאתי. חמיצות טובה ורעננה. נפח טוב, סיום ארוך לאחר התחלה טובה. בולטים אפרסק לבן, אגס לבן, אף מושך לימוני ופרחים, וכן משמש ודבש עם קרמל מעץ החבית. היין בעל מרקם עשיר דבשי משהו.
הפרי והעץ טרם הגיעו לאיזון מושלם, וגם לואיס פסקו מסכים שהיין טרם אמר את דברו, והוא מאמין שלקראת הקיץ יגיע לאיזון מושלם.
הענבים של יין זה מגיעים מכרם בקיבוץ מנרה שבגליל העליון. היין התיישן 9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
מחיר לצרכן 89 ₪.

למנות העיקריות, ושוב לבחירה, הוגשו ניוקי פורצ'יני עם רוטב יין אדום, שמן כמהין וגבינת פרמז'ן; או עלי פוקצ'ו – כרוב סיני – ממולאים בבשר טלה רך, אדום ונימוח בפה כמו כדור המבורגר קטן מידות, שהגיעו מוקפים בפירה תפוחי אדמה שהיה רך, עדין ונימוח בפה; ובצל שרוף.
היין שהוגש עם המנות העיקריות והשתלב מצוין היה רקנאטי סירה רזרב 2005 – פירות יער אדומים ושחורים, מנטוליות מסוימת, רמז לזיתים ותבלון של פלפל לבן. וניל מעושן ולקריץ. ניתן לחוש באדמתיות ואנימליות – כשל בשר טרי, מלווה בארומה פרחוניות של סיגליות. דווקא הצבע אינו אולי הצד החזק של הסירה הנוכחי, וחסר בו הבוהק האופייני של יינות סירה, ולפיכך הצבע בינוני עד אטום – לא סגול בוהק. החומציות בינונית.
ענבי הסירה נבצרו בשתי חלקות שונות במהותן, כמעין בלנד ים-תיכוני של אזור גבוה וקר (כרם היקב בקיבוץ מנרה) ואזור נמוך וחם יותר (כרם היקב בעמק יזרעאל). ענבי הכרם שבעמק יזרעאל (40% מהבלנד) הביאו עמם ארומות וטעמי שזיף ושוקולד, והשלימו את ענבי הסירה הצפוניים יותר, שהביאו עמם ארומות של פרי היער, ציפורן ופלפל שחור. 18 חודשי יישון בחביות עץ אלון צרפתי והונגרי תרמו לבלנד ניחוחות וניל, קפה ועשן.
מחיר לצרכן 95 ₪.

למנות האחרונות בהתאמה עם יין רקנאטי פטיט סירה זינפנדל 2005 – עם אף שמביא עמו ניחוח פירות יער, פלפל וקלייה עם טאנין שמופיע בעיקר לקראת הסוף בסיומת מתובלת ומרירה קלות, הוגשה מנה מתוקה הנקראת "קפה וקקאו" – העשויה מקרם קפה, וופל פולי קפה ומוס קפה לבן. הקינוח השני שהוגש מכונה "פקאן וניל ונענע" – עשוי ביסקויט של פקאן סיני ואורז תפוח, עם קרם וניל וסורבה חלב ונענע.

מערכת "אכול ושאטו" מאחלת ללואיס פסקו הצלחה בדרכו החדשה, וזוכרת בהנאה מרובה את שלל היינות אותם יצר, שטעמיהם ילוו אותנו תמיד.
כמו כן אי אפשר שלא לאחל ולפרגן ולברך את גיל שצברג, היינן הראשי החדש, שגם לו שמורה בלבנו וחכנו הערכה רבה על המורשת הנפלאה שהשאיר בחותמו ביקב אמפורה.
אנחנו משוכנעים שגיל יצליח מאוד יחד עם עוזר היינן, עלם החמודות המקצועי עד מאוד עידו לוינסון, שכאן באתר "אכול ושאטו" זכה לחשיפה ראשונה, ומאז אנו מלווים אותו באהבה והערכה רבה.
כולנו מחכים לטעום את היינות החדשים שיוציאו השניים מבית מדרשו של יקב רקנאטי, ואנו בהחלט מאמינים שיש למה לצפות.
שאפו.


בתמונה: לואיס פסקו, היינן הראשי הפורש
צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר