חדשים ביקב תבור: מסחה 2003, מסחה קינוח אדום 2003

על תבור מסחה – קינוח אדום 2003, מספר אריה נשר היינן: "ריחות בשלים, טעמי פרי חזקים וענבים מלאי עסיס ביחד עם צבע עשיר היו הקו המנחה שלי כשקיבלתי לידי את ענבי המרלו מכרם קטן וותיק בעל יבול קטן בשלהי אוקטובר 2003. הבציר הידני והמאוחר הביא לידי ענבים מצומקים כמעט לגמרי, בעלי רמת צבע ומתיקות גבוהה וריכוז אתרי משכר. כל שנותר לי הוא להפוך את החומר גלם המופלא הזה ליין"

מסחה 2003
סדרת הדגל של יקב תבור המורכבת היין הטוב ביותר שנוצר באותה שנת בציר.
בסדרה זו חופשי היינן לתת דרור לידע הניסיון והיצירתיות שלו על מנת למקסם את התוצאות של היין.
בשנת 2003 נהנה היינן מכרם קברנה סוביניון מבוגרת בעלת יבול נמוך במיוחד (700 ק"ג לדונם) אותה שילב עם מעט ענבי מרלו ושיראז הגדלים בגליל. (75% קברנה, 10% מרלו, 15% שיראז)
הבציר היה מאוחר עם הבשלה פנולית בה הגיעו ענבי הקברנה המרלו והשיראז למיצוי מלא של טעמים וריחות. התירוש תסס 12 יום בטמפ' של 28 מעלות צלסיוס והשריה על הקליפות למיצוי מקסימלי של הארומות והטעמים למשך 4 שבועות.
היין יושן בחביות חדשות מעץ אלון צרפתי מיער אליה((ALIER למשך 18 חודשים.
מועד בציר:15.09.03
פוטנציאל יישון: 5-6 שנים
אלכוהול: 14%
מחיר לצרכן 125 ₪

תבור מסחה – קינוח אדום 2003
מספר אריה נשר היינן: "ריחות בשלים, טעמי פרי חזקים וענבים מלאי עסיס ביחד עם צבע עשיר היו הקו המנחה שלי כשקיבלתי לידי את ענבי המרלו מכרם קטן וותיק בעל יבול קטן בשלהי אוקטובר 2003. הבציר הידני והמאוחר הביא לידי ענבים מצומקים כמעט לגמרי, בעלי רמת צבע ומתיקות גבוהה וריכוז אתרי משכר.
כל שנותר לי הוא להפוך את החומר גלם המופלא הזה ליין".

הבציר הלילי הביא את הענבים ליקב כשהם כבר בשלב התחלתי של הצטמקות, הפרדת השדרות נעשתה לפנות בוקר, ואח"כ הועברו הענבים למיכלי התסיסה תוך כדי חימום הענבים לטמפרטורה של 65 מעלות, למיצוי מלא של ריחות, טעמים וצבע שלא בתהליך תסיסה אלא בתהליך חימום מיוחד (טרמו-ויניפיקציה).
אחרי מספר שעות קוררו הענבים לטמפרטורה של 20 מעלות ונעשתה השריה על הקליפות לקבלת גוון נוסף של צבע אדום לתירוש.
יישון ממושך של שנתיים בחביות צרפתיות משומשות בנות 4 שנים ויותר, נתן ליין רובד נוסף והפכו ליין מלא בשלל טעמים וארומות.
היין מורכב מ-100% מרלו.
הצעת הגשה: טמפרטורה של 6 מעלות.
מחיר לצרכן: 68 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר