חדשים בסדרה האזורית של כרמל גליל עליון: יוהנסברג ריזלינג ורוזה

הסדרה האזורית הנה סדרה של יינות המייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל. יינות הסדרה מופקים מזני ענבים אציליים אשר נבצרים בכרמים מצטיינים הנבחרים בקפדנות בגליל העליון, בזיכרון יעקב ובהרי יהודה. בכרמל אומרים כי היינות מטופלים במסירות, במקצוענות ובדייקנות, על מנת להביא לידי ביטוי את האיכות והאופי המיוחדים של אזורי הגידול

יקבי כרמל מציגים שני יינות חדשים בסדרה האזורית: יוהנסברג ריזלינג גליל עליון 2006, ורוזה גליל עליון 2006.
הסדרה האזורית הנה סדרה של יינות המייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל. יינות הסדרה מופקים מזני ענבים אציליים אשר נבצרים בכרמים מצטיינים הנבחרים בקפדנות בגליל העליון, בזיכרון יעקב ובהרי יהודה. בכרמל אומרים כי היינות מטופלים במסירות, במקצוענות ובדייקנות, על מנת להביא לידי ביטוי את האיכות והאופי המיוחדים של אזורי הגידול.

בציר 2006 של יוהנסברג ריזלינג גליל עליון מהסדרה האזורית – זוכה מדליית זהב בתחרות אשכול הזהב 2007.
ייננים: ליאור לקסר – יינן ראשי, סם סורוקה – יינן.
זהו הבציר השני של היין אשר הצטרף לראשונה לסדרה האזורית בבציר 2005.
יוהנסברג ריזלינג גליל עליון 2006 הוא יין לבן חצי יבש וארומטי, אשר הופק מענבי חלקות כרם מצטיינות בגליל העליון. הענבים נבצרו בבציר לילי בתחילת חודש אוקטובר, והתירוש תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומטי של הענבים. היין מתאפיין בגוון זהוב ירקרק ובניחוחות של פריחת הדרים, תפוח עץ ירוק וליים. הוא בעל אחוז כוהל נמוך יחסית ומתיקות עדינה מאוד (off dry) הנתמכת על ידי חמיצות מרעננת.
היין מתאים למנות כגון סלמון מעושן, גבינות איכות, דגים, ומאכלים מהמטבח האסייאתי.
החורף שקדם לבציר 2006 היה קר יחסית והתברך במנות קור, אך חודש מרץ היה חם מהרגיל דבר שהביא להתעוררות מוקדמת של הגפנים. לאורך עונת הגידול הטמפרטורות היו נוחות בלא אירועי שרב קיצוני.
כמות המשקעים שהייתה נמוכה מהממוצע הרב שנתי, הביאה לעוצמת צימוח מתונה בכרמים וליבולים נמוכים ב – 15% ביחס לבציר 2005. השילוב של תנאי מזג אויר נוחים ויבולים נמוכים גרם להבשלה טובה של הענבים וליינות מאוזניים.
בהתייחס לאזור הגידול – גליל עליון: הכרמים נטועים בגבהים שבין 400 ל– 850 מטר מעל פני הים. האזור מתאפיין בכמות משקעים שנתית גדולה יחסית המאפשרת גידול גפנים מאוזנות עם השקיה מועטה בלבד. שלג בחורף איננו אירוע נדיר באזור. בקיץ הטמפרטורה והלחות נמוכות יחסית ומתאימות ביותר לגידול ענבי איכות. מרבית הקרקעות באזור גיריות, למעט אזור כרם בן זמרה, המתאפיין בקרקע בזלתית.
מחיר מומלץ – 52 ₪

רוזה גליל עליון 2006 בסדרה האזורית
ייננים: ליאור לקסר – יינן ראשי, סם סורוקה – יינן.
יין חדש של כרמל: רוזה גליל עליון מבציר 2006, המופק מענבי כרמים נבחרים בגליל העליון.
יין יבש ומרענן המופק מענבי שיראז, קברנה סוביניון ומרלו. לאחר השריה קצרה עם הקליפות, תסס התירוש במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומאטי של הענבים. היין מתאפיין בניחוחות מרעננים של תות שדה, דובדבן חמוץ ופריחת הדרים, בעל גוף בינוני וחומציות מאוזנת.
היין מתאים לגבינות טובות, ירקות קלויים, בשרים קרים, מוסקה ודגים צלויים או מטוגנים.
מחיר מומלץ: 52 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר