חדשים מבציר 2007 בסדרת פרייבט קולקשן של כרמל

ההתפתחות הטכנולוגית במיכון ובציוד מעמידה היום את יקבי כרמל בשורה הראשונה עם היקבים הגדולים בהיבט זה. בהחלט ניתן להתרשם מהשיפור באיכותם של יינות היקב, וגם מהעקביות ולטובה של מגמה זו

ליקבי כרמל כ-4,800 דונם כרמים בגליל העליון. ההתפתחות הטכנולוגית במיכון ובציוד מעמידה היום את היקב בשורה הראשונה עם היקבים הגדולים בהיבט זה.
עובדה נוספת הראויה לציון היא, שבהחלט ניתן להתרשם מהשיפור באיכותם של יינות היקב, וגם מהעקביות ולטובה של מגמה זו.

חברים שלי ממשפחה דתית מסורתית, נוהגים לקיים את הקידוש בשבת עם יינות הפרייבט קולקשן של היקב. כששאלתי את ינקי ידידי על ההוצאה המשפחתית ליין, הוא השיב בחיוך שהיינות של כרמל מלווים את השבתות והחגים אצלם במשפחה כבר כמה שנים, והוא אפילו התנדב לעשות עבורי איזו כלכלת שוק, לפיה ממוצע של כ- 59 ₪ לבקבוק יין אדום מסדרת הפרייבט קולקשן במכפלה של 48 שבתות בשנה, הוסף חגי ישראל ואירועים משפחתיים משמחים, מגיעים בשנה למשהו כמו 4,000 ₪, וזה בהחלט סכום מכובד.
מוסיף ואומר ינקי ידידי כי הוריו מחבבים מאוד את יינות היקב על שום היותם מאוד נגישים לשתייה עכשווית, פירותיים, עם מיצוי טוב של צבע ופרי, וכמעט ללא נוכחות של עץ חבית, ואפילו ניתן למצוא בהם איזון.

סדרת היינות "פרייבט קולקשן", מיוצרת ביקבי כרמל מראשית שנות השמונים. עד מחצית שנות התשעים היא הייתה ידועה כסדרת רוטשילד. דיוקנו של הברון אדמונד דה רוטשילד, מייסד יקבי כרמל, מלווה את תוויות הסדרה. ליינות בציר 2007 החליטו ביקב כי מתבקש וראוי מיתוג חדש של תוויות הבקבוקים, ונגיעות של זהב עשיר עם שחור הוסיפו לבקבוקים הדר נאה.

ראוי לציין שמדובר ביינות "אמצע הדרך" ללא יומרות מרובות, אך ישנם רבים הטוענים כי הסדרה כולה, ובכלל יינותיהם של יקבי כרמל מהסדרות הנמוכות ועד יינות סדרת הדגל, זוכים לעדנה בשנים האחרונות בזכות מהפכת האיכות שחלה ביקב וההשקעה בציוד ומיכון מודרני מהמילה האחרונה.

ליאור לקסר הוא היינן הראשי של יקבי כרמל, ואצלו תפיסת העולם גורסת שיין טוב מתחיל בכרמים ובענבים טובים, וכפי שציינתי: ב- 4,800 דונם כרם יודעים להפיק יינות לסדרות הגבוהות – "הסדרה האזורית" וסדרת "הכרם", וגם לסדרת הפרייבט קולקשן. כרמים אלו נבחרים מראש ומטופלים בהתאם. וכמחצית מהענבים שמיועדים לסדרות הגבוהות "אזורית" ו"כרם" מוצאים את דרכם לפרייבט קולקשן, מאחר והיקב בוצר מראש כמות כפולה של ענבים.

קברנה סוביניון פרייבט קולקשן 2007 
100% ענבי קברנה סוביניון מהגליל העליון ומהרי יהודה.
עם השלמת התסיסה התבגר היין במשך שמונה חודשים במיכלים ובחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. היין מתאפיין בגוף מלא, בניחוחות פירותיים עשירים של דומדמניות, שזיף בשל ומוקה. 
מחיר לצרכן: 62 ₪

מרלו פרייבט קולקשן 2007 
100% ענבי מרלו מהגליל העליון והרי יהודה. ליין גוף מלא וניחוחות עוצמתיים של דובדבנים, סיגליות ותבלינים. היין התבגר במשך שמונה חודשים במיכלים ובחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. 
מחיר לצרכן: 58 ₪

שיראז פרייבט קולקשן 2007 
100% ענבי שיראז מהגליל העליון ומרמת ערד. עם השלמת התסיסה התבגר היין במשך שמונה חודשים במיכלים ובחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. היין מתאפיין בגוף מלא, בגוון סגול עז ובניחוחות מורכבים האופייניים לזן השיראז עם בוקה נעים ברקע. 
מחיר לצרכן: 55 ₪

שלושת הבקבוקים בסדרה נושאים את התווית החדשה שעוצבה לאחרונה והם ילוו את יינות הסדרה מעתה.
היינות בכשרות המהודרת של בד"צ מהדרין בראשות הגר"א רובין והגר"ש קוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר