חדשים מדלתון: קברנה סוביניון רזרב 2005 ודלתון רוזה 2007

קברנה סוביניון רזרב 2005 הנו ערבוב של יינות מחמישה כרמים מובחרים מהאזורים מירון, כרם בן זמרה, עלמה ודלתון. הכרמים מטופלים במהלך העונה תוך הקפדה על יבולים נמוכים ואיזון הגפן. בציר 2005 התאפיין בעונת הבשלה אחידה יחסית עם טמפרטורות קרובות מאוד לממוצע. הענבים נבצרו בשבועיים הראשונים של ספטמבר

קברנה סוביניון רזרב 2005
היין הינו ערבוב של יינות מחמישה כרמים מובחרים מהאזורים מירון, כרם בן זמרה, עלמה ודלתון.
הכרמים מטופלים במהלך העונה תוך הקפדה על יבולים נמוכים ואיזון הגפן. בציר 2005 התאפיין בעונת הבשלה אחידה יחסית, עם טמפרטורות קרובות מאוד לממוצע.
הענבים נבצרו בשבועיים הראשונים של ספטמבר, כאשר כל כרם נבצר במועד המתאים לו ותהליך הכנת היין נעשה בנפרד.
הענבים הובלו ליקב בתוך דקות ספורות מרגע הבציר. עם הגעתם הם רוסקו והועברו למיכלי התסיסה. התסיסה נמשכה כ-10 ימים שבהם עורבב היין עם הקליפות מספר פעמים ביום. ערבוב זה מאפשר מיצוי צבע מירבי ושומר על רעננותו של היין המתהווה. היין היבש מועבר לתקופת יישון של כשנה בחביות צרפתיות, ברובן חדשות. לאחר מכן נבחרים היינות המובחרים לסדרת הרזרב. היינות מעורבבים ומועברים שוב לשהייה של 8 חודשים נוספים בחביות.
היין בעל צבע אדום עמוק. באף מורגשים ניחוחות של שזיפים, ציפורן, וניל ומנטה. בפה מורגשת קטיפתיות וסיומת ארוכה. זהו יין המתאים ליישון ארוך טווח.
היין מתאים לליווי מנות עשירות כגון קדירות בשר, סטייק פילה או גבינות קשות.
מחיר: 120 ₪


דלתון רוזה 2007
היין מיוצר מענבי קברנה סוביניון. הענבים רוסקו והושארו על הקליפות למשך 12 שעות, כך התקבל מיץ בעל צבע ורוד וניחוח פירות רענן. לאחר מכן הותסס המיץ בתסיסה קרה שנערכה כ-3 שבועות, וזאת על-מנת לשמר את ארומות הפרי תוך שימוש בשמרים המיועדים לייצור יין רוזה. התסיסה הופסקה לפני סיומה על-ידי קירור, על מנת להשאיר ביין מעט סוכר.
זהו יין חצי יבש המאופיין בניחוח עלי ורדים, תות שדה וסוכריות. היין בעל חומציות נעימה ומעט מתקתקות, שהופכים אותו למשקה קיץ. יש להגיש מצונן היטב.
מתאים כפתיח לארוחה, לליווי מנות עתירות שומן כגון פאטה כבדים או גבינות שמנות מסוג ברי.
מחיר: 39 ₪






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר