חדשים מיקב דלתון: סוביניון בלנק פומה ‏2004; קברנה סוביניון דלתון 2003

כרמי סוביניון בלנק של יקב דלתון נמצאים ברמת דלתון בגובה 800-850 מטר מעל פני הים. הענבים נהנים מהאקלים הקר והמושלג בחורף ומימים חמים אך מתונים בקיץ

יקב דלתון, הממוקם במרום הגליל, מציג לקראת ראש השנה לראשונה יין סוביניון בלנק פומה 2004 ,ובציר חדש של קברנה סוביניון דלתון 2003.

סוביניון בלנק פומה ‏2004
הכרמים:
כרמי סוביניון בלנק של יקב דלתון נמצאים ברמת דלתון בגובה 800-850 מטר מעל פני הים. הענבים נהנים מהאקלים הקר והמושלג בחורף ומימים חמים אך מתונים בקיץ. הענבים ליין זה נבצרו בשבוע האחרון של חודש אוגוסט ובתחילת חודש ספטמבר.

תהליך הכנת היין:
הענבים מגיעים ליקב תוך זמן קצר מהבציר ומרוסקים ונסחטים מידית תוך הקפדה על קירור המיץ. תהליך התסיסה נעשה תוך שמירה על טמפרטורות נמוכות על מנת לשמור על מירב הארומות של הפרי. עם סיום התסיסה היין מועבר לחביות עץ אלון צרפתי שם הוא שוהה על משקעיו, על מנת לתת לו את המאפיין המעושן של סגנון ה"פומה".
תקופת היישון בחביות קצרה מאוד, כ-3 חודשים, ובתומה היין מסונן ומוכן למילוי.

טעימה:
על האף עולים ניחוחות של ליצ'י, מלון ומעט אשכוליות המאוזנים על ידי ניחוח מעושן קל מהחבית. בפה היין מעוגל, בעל חומציות מאזנת עדינה ושפע של טעמי פירות.

היין מתאים להגשה כשהוא מצונן מעט 12-14 מעלות.
יין זה מתאים במיוחד לשתייה עם מנות פיקנטיות ואף חריפות בסגנון המטבח התאילנדי. כמו כן הוא מתאים לשתייה עם עוף בגריל ועם דגים מעושנים.
אלכוהול: 12.0%
מחיר: 34 ש"ח


קברנה סוביניון דלתון 2003
הכרמים:

ענבי קברנה סוביניון ליין זה מגיעים כולם מאזור רמת דלתון שבגליל העליון. הכרמים מטופלות לאורך השנה בטיפול קפדני שנועד להבטיח ריכוז של טעמים וצבע. האקלים הייחודי לאזור מתאפיין בחורף קר מאוד ומושלג ובטמפרטורות מתונות בימי הקיץ ולילות קרים. תנאים אלה אידיאליים לגידול ענבי יין, והם שנותנים ליין זה את ייחודו.

תהליך הייצור:
הגפנים נבצרו בימים האחרונים של חודש ספטמבר ובתחילת חודש אוקטובר והאשכולות הועברו ליקב באופן מיידי. הענבים רוסקו ולאחר מכן עברו למכלי התסיסה שם עורבב המיץ עם הקליפות כמה פעמים ביום כדי להפיק את מירב הצבע, ותהליך התסיסה החל. עם תום התסיסה היין נסחט והחל תהליך התסיסה המאלו-לקטית שמעדן ומרכך את היין. אחריו הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות לתקופה של 12 חודשים. עם תום ההתיישנות יצא היין מהחביות כשהוא מורכב יותר ונעים לשתייה.

טעימה:
קברנה סוביניון דלתון הנו יין עשיר, בטעמי פרי ומאוזן היטב. היין מציג אפיונים ברורים של זן הקברנה סוביניון, ניחוחות של מנטה אוכמניות ודובדבנים בשילוב ניחוח וניל וקרמל הנובעים משהייה ממושכת בחביות.
מומלץ להגיש בטמפרטורה 16-18 מעלות צלזיוס.
היין מתאים ללווי גבינות קשות וחריפות, צלי בקר אפוי בתנור ומאכלי בשר כבש.
אלכוהול: 14.0%
מחיר: 56 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר