חדשים מיקב צרעה: שורש לבן 2007 וגבעת החלוקים רוזה 2007

שורש לבן 2007 הופק מענבי גוורצטרמינר הגדלים בחלקה הגבוהה ביותר בכרם שורש, בגובה של 700 מטרים מעל פני הים. זן הגוורצטרמינר הינו זן מגוון שניתן להפיק ממנו יינות יבשים ומתוקים כמקובל בחבל אלזס שבצרפת. מענבים אלו הופק בשנת 2006 יין הקינוח OR שזכה לשבחים רבים. "שורש לבן 2007" הינו יין לבן יבש

יקב צרעה חונך שני יינות חדשים: "שורש לבן 2007" ו"גבעת החלוקים רוזה 2007".

שורש לבן 2007 הופק מענבי גוורצטרמינר הגדלים בחלקה הגבוהה ביותר בכרם שורש, בגובה של 700 מטרים מעל פני הים. זן הגוורצטרמינר הינו זן מגוון שניתן להפיק ממנו יינות יבשים ומתוקים כמקובל בחבל אלזס שבצרפת. מענבים אלו הופק בשנת 2006 יין הקינוח OR שזכה לשבחים רבים. "שורש לבן 2007" הינו יין לבן יבש.
בעזרת הגידול הקפדני של הגפנים, היבול הנמוך של הענבים (450 ק"ג לדונם), ותהליך הסחיטה העדין הופק יין מאוזן, בעל ריכוז טעמים וניחוחות.
המחיר: 89 ₪.

כרם שורש נטוע במספר של חלקות קטנות המפוזרות על פני שטח הררי מבותר. הפרשי הגובה בין החלקות וסוגי האדמה השונים, ביניהם טרה-רוסה, חוואר מוצא, מרבצי המאובנים וסלעי גיר המבוקעים ברבדים לעומק, מאפשרים התאמה של הזנים השונים לדרישותיהם לסוגי קרקע ולאקלים.
סוגי האדמות מעצימים את תרומתו של הטרואר, ומעניקים ליין קשת רחבה של ניחוחות וטעמים, יציבות ואיזון המייעדים את היין להתיישנות ארוכה.

גבעת החלוקים רוזה 2007 הופק מענבי קברנה סוביניון שבחלקת הנטיעות המרווחות בכרם גבעת החלוקים.
בשנת 2007 הבשילה חלקת כרם זו באיטיות, והחומצה הטבעית נשארה גבוהה, מה שהיטיב עם יצור יין רוזה מאוזן.
התירוש הושרה בקליפות הענבים למשך כ- 12 שעות עד לקבלת צבע ומורכבות רצויים.
לאחר תסיסה איטית בטמפרטורות נמוכות, התקבל יין בעל ניחוחות פרחוניים ומינרליות מודגשת, האופייניים ליינות מכרם גבעת החלוקים.
המחיר: 79 ₪.

כרם גבעת החלוקים הינו הכרם הוותיק ביותר של יקב צרעה. השם ניתן לגבעה המתרוממת בגדה הצפונית של נחל שורק הקדום, על שם תבנית חלוקי הנחל שנסחפו והתגלגלו במורד הנחל ונערמו לגבעה.
"גבעת החלוקים" מבציר 1999 היה היין הראשון בישראל שנקרא על שם הכרם ממנו נולד.

מחזונו של רוני ג'יימס, מקים ומייסד יקב צרעה, שהלך לעולמו בחודש פברואר: "עיצוב דמותו של היין נתון מרביתו ככולו להשפעות "הטרואר". משם שואבת הגפן את החיות, הטעמים, הצבע והניחוחות. האקלים בא לסייע ומוסיף פעימה משלו.הכורם והיינן חשים מקרוב את הדופק וברוח היצירה השורה בהם, תורמים את חלקם. יחד, האדם והטבע, מעניקים לנו יצירה מושלמת. כאדם, גם היין הינו תבנית נוף מולדתו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר