חדש-ישן מיקבי כרמל: פטיט סירה Old Vines הרי יהודה 2006 מהסדרה האזורית

היין יוצר מענבי גפנים בוגרות במיוחד (בנות 35-40 שנה) מאזור הרי יהודה. כאשר הכרם נבחר וטופח במיוחד עבור יין זה

יקבי כרמל חונכים את יין הפטיט סירה Old Vines הרי יהודה 2006 מהסדרה האזורית; פרי יצירתם של סם סורוקה – יינן, וליאור לקסר – יינן ראשי.
היין, שזכה במדליית זהב בתחרות Terravino 2008, יוצר מענבי גפנים בוגרות במיוחד (בנות 35-40 שנה) מאזור הרי יהודה. כאשר הכרם נבחר וטופח במיוחד עבור יין זה, ממנו הופקו כ-11,000 בקבוקים בלבד.

בכרמל אומרים כי הפטיט סירה Old Vines הוא עוד אחד מהפרוייקטים המיוחדים בסדרה האזורית. זהו הבציר השלישי בו מופק יין זה.
לאחר תסיסה והשרייה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים.  ליין גוון סגול שחור בוהק וניחוחות פירותיים של אוכמניות וסיגליות, עם תבליני עץ אלון ועור ברקע. יש לו מבנה מוצק, גוף מלא וטעם גדוש עם סיומת ארוכה.

על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום בו, בוקבק היין בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד, ועל כן עשוי לפתח משקע טבעי במהלך ההתיישנות בבקבוק.
ביקב ממליצים לשתות את היין עכשיו (לצד נתח בשר טוב) או בשנים הקרובות.

על זן הפטיט סירה
וכך אומרים לנו הייננים של כרמל: פטיט סירה הוא אחד הזנים המסתוריים והמסקרנים. למרות שמו, הפטיט סירה אינו קטן ואינו סירה. המשותף לשני הזנים (הפטיט סירה והסירה) הוא המקור – האזור הים תיכוני של דרום עמק הרון בצרפת (שם הוא נקרא דוריף על שמו של ד"ר דוריף, אשר הפיץ אותו בדרום מזרח צרפת בשנת 1880).
למרות שבמשך שנים נטו לחשוב שאין שום קשר בינו לבין הסירה, מחקר שנערך באוניברסיטת דיוויס קליפורניה בשנת 1977 מצא ע"י בדיקות DNA שלפחות רוב הגפנים שזוהו כפטיט סירה הן כן תולדת הכלאה בין הסירה האצילי לזן דרום צרפתי נוסף בשם פלורסן.
תפוצת הפטיט סירה בעולם מצומצמת. הוא נעלם כמעט מכרמי צרפת אך ניטע בשטחים נרחבים בקליפורניה בשנות ה- 70 וה- 80 של המאה העשרים. הזן נטוע גם באוסטרליה ובדרום אמריקה, בארגנטינה ואף בברזיל ובמקסיקו. בישראל יש לו ייצוג קטן אך מכובד החל משנות השבעים של המאה העשרים. עיקר הנטיעות שלו בארץ הן באזורי הגידול המסורתיים.

הסדרה האזורית של יקבי כרמל
סדרת יינות המייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל, אשר מופקים מזני הענבים הקלאסיים לצד זנים ייחודיים. הענבים נבצרים בכרמים מצטיינים הנבחרים בקפדנות בגליל העליון, בזיכרון יעקב ובהרי יהודה. כל אחד מהכרמים זוכה לטיפול פרטני לאורך כל עונת הגידול.
יינות הסדרה האזורית מטופלים כך שיביאו לידי ביטוי את האיכות והאופי המיוחדים של זני הענבים ושל אזורי הגידול.

מחיר מומלץ: 80 ₪
להשיג בחנויות יין, מסעדות, ובתי מלון מובחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר