חדש באתר אכול ושאטו: פורום בטיחות מזון

פורום בטיחות המזון מנוהל על שף ידי שמואל מולדובן, שף צה"ל לשעבר, תברואן מוסמך ומומחה לבטיחות מזון, בעל ניסיון של שנים רבות בתחום

בעקבות הפרסומים הרבים על תופעות של מזון שלא מטופל כראוי, בעלי חיים משוטטים בקרבת מזון ונוגסים במוצרי מזון, הרעלות מזון ומחלות מעיים שנגרמות כתוצאה מקלקול מזון, ואי הידיעה אם המזון שאוכלים בבית או מחוצה לו נקי מזיהומים ובטוח באכילה, אנחנו פותחים ב"אכול ושאטו" פורום מיוחד שיעסוק בכל תחום בטיחות המזון.

פורום בטיחות המזון מנוהל על ידי שף שמואל מולדובן, שף צה"ל לשעבר, תברואן מוסמך ומומחה לבטיחות מזון, בעל ניסיון של שנים רבות בתחום.

שמואל מולדובן אומר: "בטיחות מזון באה להבטיח לנו שהמזון שאנו צורכים טופל כראוי מהיבטי היגיינה ותברואה, והוא בריא, נקי מזיהומים וחיידקים, אם כי אין אפשרות להבטיח זאת באופן מוחלט.

הגולשים לאתר מוזמנים להציג שאלות בכל הקשור לתחום תברואת המזון, ניקיון, היגיינה האישית וייצור המזון, ושמואל מולדובן מבטיח תשובות נטולות אינטרסים, וכן פתרונות אופרטיביים.

שמואל מולדובן מציין: "גם כאשר צורכים "מזון בריאות" וחושבים כי המזון הבריא הזה הוא אכן בריא ואינו מזיק; יש לדעת כי המזון בריא אולי מההיבט התזונתי, הוא דל שומן, עתיר בסיבים וכדומה, אבל לא בטוח שהוא נקי מזיהום בקטריאלי, פיזי וכימי. לא בטוח שהוא הוכן בתנאי תברואה נאותים. אפשר בכלל שהוא מלוכלך ומזוהם בחיידקים, והחמור ביותר הוא שהצרכנים לא יודעים זאת".

"נכון; אי אפשר להכין מזון בתנאים סטריליים וגם אין כוונה כזו, אבל אנחנו לא חייבים לאכול מזון "מלוכלך", מוסיף מולדובן. "המילה בטיחות מוגדרת כחופש מסיכון, מפציעה או מנזק. בטיחות מזון באה להבטיח לנו שהמזון שאנו צורכים טופל כראוי מהיבטי היגיינה ותברואה, והוא בריא, נקי מזיהומים וחיידקים, אם כי אין אפשרות להבטיח זאת באופן מוחלט.
לכן, כל שאנו יכולים לעשות הוא לברור היטב את המסעדה שפנינו מועדות אליה. ואל תתרשמו ממראה אולם האוכל; לרוב הוא מעוצב, נוצץ ומושך, ואינו מעיד על המטבח.
וכשאנחנו מייצרים את המזון לצריכה עצמית ולצריכת בני משפחתנו בדגש לתינוקות,ילדים וקשישים, טוב שנייצר את המזון בתנאים נאותים, ונקטין בכך את הסכנה שהמזון שבא אל פינו יהיה מלוכלך ומזוהם.
אז איך מייצרים מזון נכון, ואיך מקטינים סיכונים כך שהתוצר הסופי יישאר טעים ולא מזוהם? בדיוק לשם כך הקמנו ב"אכול ושאטו" את פורום בטיחות המזון".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר