חדש באתר מפה: רשימת המסעדות בעלות תו חברתי שמספקות תנאים הולמים לעובדים וגישה לנכים

חלק מהמסעדות ובתי הקפה חוסכים בהוצאותיהם על ידי פגיעה בזכויות המינימליות של העובדים, על ידי ביסוס השכר או חלקו על טיפים, כפיית תקופת התלמדות ללא תשלום על עובדים חדשים, דחיית מועד תשלום משכורות, ודרכים נוספות

כשאתם יושבים במסעדה או בבית קפה, האם חשוב לכם שהמלצר, הטבח או הברמן נהנים מתנאי תעסוקה הולמים? השארת טיפ נדיב היא אחת הדרכים לדאוג לנותני השרות, אבל לא תמיד זה מספיק.
חלק מהמסעדות ובתי הקפה חוסכים בהוצאותיהם על ידי פגיעה בזכויות המינימליות של העובדים, על ידי ביסוס השכר או חלקו על טיפים, כפיית תקופת התלמדות ללא תשלום על עובדים חדשים, דחיית מועד תשלום משכורות, ודרכים נוספות.

בצאתכם לבלות, יש לכם אפשרות להחליט האם תשבו במסעדה או בית קפה המתחייבים לספק לעובדיהם את התנאים הקבועים בחוק.

אתר הבילויים והפנאי מפה www.mapa.co.il ערך מיפוי של כ-120 מסעדות ובתי קפה בישראל המחזיקים בתו החברתי, המעיד על עמידה בתנאי התעסוקה לעובדים ונגישות לנכים. התו ניתן ללא תשלום על ידי עמותת "במעגלי צדק" כדי להביא לשינוי בערכים החברתיים במדינת ישראל. הרשימה המלאה של מקומות האכילה שמחזיקים בתו החברתי מופיעה בקישור: www.mapa.co.il/tav.

המסעדות ובתי הקפה שמחזיקים בתו החברתי עומדים בשורה של קריטריונים בסיסיים: תשלום שכר מינימום ומעלה, העברת המשכורות לעובדים במועד, החזר הוצאות נסיעה לעובדים, תשלום דמי ביטוח לאומי, תשלום גם לעובדים מתלמדים, מתן יום מנוחה שבועי לפחות לעובדים וגישה לאנשים עם מוגבלויות. העמותה מפעילה מתנדבים שבוחנים האם העסקים המחזיקים בתו עומדים בתנאים עליהם התחייבו.

התו החברתי מצטרף לשורה של פילוחים נוספים שקיימים באתר מפה, ובהם כשרות המסעדה, עלות המנות, חניה נוחה, אופציה לצמחונים, רשימת מומלצי מפה, האם המסעדה ידידותית לילדים, האם יש בה חיבור לאינטרנט אלחוטי, והאם היא נגישה לנכים.
כל אחת מהמסעדות מופיעה על גבי מפה, וניתן לקבל את מסלול ההגעה אליה מכל נקודה בארץ. כמו כן מופיעים באתר חוות הדעת ודירוגי גולשים שביקרו במקום. כל המידע המופיע באתר מפה הינו מערכתי, ולדברי בעלי האתר אינו כולל שום פרסום או תוכן שיווקי גלוי או סמוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר