חדש בקולנוע: אפקט המים

אגאת וסמיר בבריכה. אפילו הסיכוי הישראלי-פלשתינאי נכנס לבריכת הסרט
סרטה של סולווג אנספך (Sólveig Anspach) נקרא במקור L'effet aquatique אבל אפשר היה לקרוא לו 'יחד' (Together) או 'הפרויקט הישראלי-פלשתינאי'

תקציר הסרט: סמיר הערבי-צרפתי, מנופאי בן 40 (פעם אחת רואים אותו בתחתית המנוף – זה לא סרט על בעיית המנופאים) מתגורר בעיר מונטריי (פרבר מזרחית לפריז, עיר שינה משמימה). הוא מתאהב מעל הראש באגאת – המורה לשחייה בבריכה המקומית, ומחליט להירשם לשיעורי השחייה שלה למרות שהוא שחיין מצוין. הוא גם עושה תעלול החלפת שם המדריכה שלו על לוח התכנון (פלאנינג – במבטא צרפתי) לאגאת, אבל השקר שלו לא מחזיק מעמד יותר משלושה שיעורים. למרות שהוא מציל צעירה שטבעה בבריכה בשעת לילה כשהבריכה סגורה (לא נגלה את כל מה שקרה שם), מתברר כי אגאת שונאת שקרנים. עם קשר ובלי קשר היא טסה לאיסלנד לקונגרס הבינלאומי למורי שחייה, וסמיר המאוהב טס אחריה. מכאן והלאה הכל קומדיה של טעויות בנופי איסלנד – חציו השני של הסרט נראה ככזה שזכה למימון ממשרד התיירות האיסלנדי.

הטעות המרכזית בקומדיית הטעויות: סמיר נכנס לאולם, מתיישב במקום היחיד הפנוי – כמובן של הנציג הישראלי שמאחר לכנס (דגל ישראל צץ כבר בתחילת הסרט על הקיר מאחורי עמדת ההרשמה לבריכה). אגאת, מנחת המושב, מעבירה בכוונה את רשות הדיבור לסמיר כדי שיספר איזה פרויקט מיוחד בתחום בריכות שחייה מתבצע בישראל, ומן הסתם חושבת שתפיל אותו בפח. בנאום מהוסס ומקוטע באנגלית שבורה סמיר מספר על פרויקט ישראלי-פלשתינאי לבניית בריכת שחייה משותפת, אותו המציא במקום. כשהוא נשאל מה שם הפרויקט, הוא חושב, מצמיד את שתי כפות ידיו ואומר: Together (יחד). הוא לא רק גורף תשואות ושבחים, אלא הופך לגיבור הכנס, מה שכמובן משגע את אגאט.

את כל השאר – ויש הרבה שאר, כולל אובדן זיכרון, מכשפה איסלנדית ומה לא, נשאיר לכם לראות בעצמכם בבתי הקולנוע. לא סרט גדול, אבל מי צריך סרטים גדולים כשיש קומדיה חביבה כזאת, שזכתה בפרס SACD   במסגרת שבוע המבקרים בפסטיבל קאן 2016, ובהצלחה אצל הצופים ומהמבקרים בפסטיבל הקומדיות הצרפתיות 'או לה לה!', שעתה יוצא בהפצה לבתי קולנוע בישראל.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר