חדש בקפיטריה של בית הספר: הקולה יורדת מהמדפים, במקומה יגישו מיץ גזר

כמענה ללחצי הורים מודאגים מהתזונה הלקויה של ילדיהם במוסדות החינוך, מוקמת בימים אלה רשת קפיטריות NoonMoon, המציעה תפריטים מאוזנים בייעוץ צמוד של מומחה קליני לתזונת צעירים. הרשת החדשה הודיעה כי תסרב להציב על מדפיה קולה או שאר משקאות המכילים צבעי וגם לא תמכור מזונות המכילים כימיקלים או שומן רווי

המודעות הגוברת לצורך בשמירה על תזונה נכונה בכלל, ואצל ילדים בפרט, גרמה בשנים האחרונות להורים רבים להפעיל לחצים כדי לשנות את המזון המהיר המוגש בקפיטריות של בתי הספר. כמענה ללחצי ההורים, מוקמת בימים אלה רשת הקפיטריות , אשר תפתח לראשונה בישראל קפיטריות בריאות, המציעות תפריטים מאוזנים בייעוץ צמוד של מומחה קליני לתזונת צעירים, במספר בתי ספר.

הרשת החדשה הודיעה כי תסרב הציב על מדפיה קולה או שאר משקאות המכילים צבעי מאכל, ובמקומם ימכרו משקות טבעיים העשויים מפירות וירקות טריים. את הבורקסים המסורתיים יחליפו סלטים טריים או סנדביצ'ים מקמח שחור מלא, עם תוספות שיספקו את כמות הויטמינים והסיבים התזונתיים המומלצת לצעירים. הרשת מתחייבת לכך שכל מוצר שיימכר בה יהיה נקי מכימיקלים ומשומן רווי.

"לא קל להיות תלמיד בית ספר או תיכון ולהקפיד על תזונה נכונה כשפיתויים כגון שוקולד, ממתקים וקולה נמצאים בהישג יד בקפיטריה הקרובה, ובעצם אין להם אלטרנטיבות", מסביר אריאל שבח, יוזם הפרוייקט החדש . "לא רק שמדובר בהרגלים לא בריאים, שהצעירים יצטרכו להיגמל מהם בגיל מבוגר יותר, אלא גם רמות הסוכר הגבוהות פוגעות ברמת הקשב והריכוז בכיתה. מעבר לכך, מנהלי בתי ספר והורים תומכים ביוזמה על מנת להתמודד טוב יותר עם מגמת ההשמנה שמביאה עימה תזונת הג'אנק פוד".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר