חדש בתפריט הקינוחים של ברקרולה: קינוח בריאות מגרעין "הטונקה", שזיף דרום אמריקאי

שווה להסתכן: שף קונידטור, עמר זרניצקי מגיש בברקרולה קינוח חורפי מסקרן שמכיל את גרעין הטונקה האקזוטי, גלעין ארומטי של שזיף דרום אמריקאי

שווה להסתכן: שף קונידטור, עמר זרניצקי מגיש בברקרולה קינוח חורפי מסקרן שמכיל את גרעין הטונקה האקזוטי, גלעין ארומטי של שזיף דרום אמריקאי.

זרניצקי התוודע לראשונה לנפלאות הטונקה בביקור והשתלמות בפריז, במסעדה של גי סבואה, שם הוא טעם אותו בטארט שוקולד מריר. בברקרולה הוא מגיש גרסה אישית: קרם של טונקה עם מוס שוקולד חם ושטרויזל של פולי קקאו לצד גלידת טונקה (45 שקל).

טונקה הוא גלעין של שזיף דרום אמריקאי, שחור מצומק ובעל ארומה חזקה של שקדים מרציפן ומעט וניל. למרות הניחוח המהפנט, נדיר אם תמצאו טונקה על הצלחת שלכם, אולי מפני שבצורתו הגולמית נחשב הגרעין כמסוכן למאכל ואכילתו בכמויות רבות עשויה להוביל למוות, בגלל כמות גדולה של קומארין, שהוא חומר נוגד קרישה, הנמצא בגרעין. ה-FDA האמריקאי אסר על אכילת הגרעין הטרי.

הניחוח הדומיננטי הייחודי לו, הפך את הטונקה למצרך רצוי, הן כתבלין והן בתעשיית הבשמים והטבק. כדי להפוך את הגרעין לאכיל לבני אדם משרים את הגרעין באלכוהול במשך 24 שעות ומייבשים אותו. תהליך זה מותיר כמויות קטנות יותר ובלתי מזיקות של קומארין. התוצאה: חומר גלם/ תבלין בעל ניחוח מרציפן ושקדים ייחודי, בו משתמשים מיטב השפים בעולם.

ברקרולה
רחוב עתיר ידע 13 א.ת החדש כפר סבא 09-7669606
א-'ה' החל מ- 12:00 עד אחרון הלקוחות, יום שישי- 9:00 עד אחרון הלקוחות
שבת משעה 12:30 עד אחרון הלקוחות


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר