חדש: חוברת מתכונים מן הצומח להזנת ילדים

מתכונים מהצומח להזנת ילדים בגנים ובבתי ספר
בחוברת מגוון של מזונות שילדים אוהבים, ביניהן קציצות עדשים וקישואים, שוארמה צמחונית, בולונז צמחוני, פסטה הפתעות, שניצל סויה, קוסקוס עם ירקות וגרגירי חומוס

 

ממתכוני החוברת לילדים
יוזמה והפקה: הדיאטנית ליהי יפה, השף איתי פרקש והנטורופטית מאיה חריש – נציגי השף ג'יימי אוליבר בישראל

בימים אלה מופצת בגני ילדים, צהרונים וחברות קייטרינג הפועלות כמפעלי הזנה לילדים, חוברת מתכונים מיוחדת עם מתכונים ל-12 מנות המוגדרות כבריאות ומזינות לילדים, המבוססות על מזון מן הצומח.

החוברת באה להציע מגוון גדול של מנות צמחוניות מזינות עבור היום הצמחוני במוסדות החינוך, וכן כדי לתת מענה לילדים המבקשים מנה מן הצומח. כל המתכונים באישור דיאטנית, הותאמו ונוסו בהצלחה על ידי ילדים. המתכונים מותאמים להכנת 100 מנות.

בחוזר המנכ"ל של משרד החינוך מחודש אפריל 2016, מופיעה הנחיה מפורשת על יום אחד בשבוע בו תוגש מנה צמחונית של קטניות מבושלות כמנה עיקרית, במרכז הצלחת. הנחייה זו עולה בקנה אחד עם המלצות משרד הבריאות בישראל, לאמץ תזונה בריאה, מקיימת וידידותית לסביבה, וכזו היא התזונה הים תיכונית. כלומר – כמויות גדולות של מזונות טבעיים ובלתי מעובדים מן הצומח, כגון ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים ואגוזים, וכמויות קטנות של מזון מן החי – ביצים, חלב ומוצריו, דגים, עוף ובשר.

ממתכוני החוברת החדשה
ממתכוני החוברת החדשה

מיקי חיימוביץ', יו"ר עמותת יום שני ללא בשר בישראל ומיוזמי החוברת, אומרת: "אני מדברת הרבה על הנזקים הסביבתיים האדירים שתעשיית הבשר אחראית עליהם ועל הצורך לצמצם את צריכת הבשר – והשאלה העיקרית שאני מקבלת היא: אבל מה אוכלים במקום בשר? לאחר שיצא חוזר המנכ"ל התעוררה השאלה מה מגישים לילדים ביום הצמחוני? החוברת באה לתת רעיונות ומתכונים להסעדה המוסדית לילדים. הרגלי תזונה אנחנו מפתחים בגיל צעיר – והחשיפה של ילדים למגוון של מזונות מהצומח, צבעים וטעמים חשובה ביותר."

בחוברת מגוון של מזונות שילדים אוהבים, ביניהן קציצות עדשים וקישואים, שוארמה צמחונית, בולונז צמחוני, פסטה הפתעות, שניצל סויה, קוסקוס עם ירקות וגרגירי חומוס.

את החוברת יזמו והפיקו בשיתוף פעולה נציגי Meatless Monday בישראל ("שני ללא בשר"), הדיאטנית ליהי יפה, מומחית לתזונה צמחית של עמותת 'תנו לחיות לחיות', וכותבי המתכונים – השף איתי פרקש והנטורופטית מאיה חריש מ- Food Revolution, נציגי השף ג'יימי אוליבר בישראל.

 

 מוזמנים לפנות לפרטים וקבלת החוברת: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר