חדש מבית טבע דלי: שווארמה מהצומח על בסיס סייטן

השווארמה הטבעונית עשויה סייטן מתובל במרקחת תבלינים הכוללת בין היתר כורכום וקינמון, המעניקים למנה את טעמה המקורי

חברת טבע דלי, משווקת מוצרי בריאות מהטבע, מציעה סדרה חדשה של מוצרים העשויים סייטן, אשר מהווה מקור עשיר לחלבונים מהצומח.
השווארמה הטבעונית עשויה סייטן מתובל במרקחת תבלינים הכוללת בין היתר כורכום וקינמון, המעניקים למנה את טעמה המקורי.

הסייטן, בעל מרקם דמוי בשר, עשוי מחלבון שמצוי בנבט החיטה. יתרונותיו המרכזיים של הסייטן טמונים בערכיו התזונתיים: הוא מהווה מקור עשיר לחלבון מהצומח, דל קלוריות ונטול שומן. להכנת השווארמה משתמשים בשמן קנולה איכותי.

מקור הסייטן במזרח הרחוק, שם התפתח על מנת להוות מקור חלבונים מהימן ותחליף בשר עבור הנזירים הבודהיסטיים. מאז צבר הסייטן אהדה רבה בארצות המערב, בעיקר בקרב צמחונים, טבעונים, חובבי בריאות ואניני טעם.
על אף שהוא מהווה תחליף בשר מזין ובריא, הוא ידוע גם בתור מוצר בעל טעם בפני עצמו. כיום ניתן לראות אותו בתפריטים של מסעדות בריאות ושל מסעדות טרנדיות.

בישראל ניתן למצוא את הסייטן בחנויות טבע. "טבע דלי" היא החברה היחידה שמייצרת ומשווקת אותו לציבור הרחב. הוא נוצר מחלבון חיטה ומקמח מלא בידי קהילת הכושים העבריים מדימונה, שמבססים את כל תזונתם על מזון טבעי ובריא מהצומח, נטול מרכיבים מן החי.
לצד הטופו מהווה הסייטן את חומר הגלם החלבוני הבסיסי והחשוב ביותר במטבחם, ובשנים האחרונות הוא תופס את מקומו גם במטבחי צמחונים וטבעונים וחובבי בריאות. הודות לטעמו הנייטרלי ומרקמו  הוא משמש חומר גלם שניתן להעניק לו קשת רחבה של טעמים ולבשלו בשלל צורות.

ניתן לרכוש אותו בחנויות הטבע, במרכולים מובילים וברשת חצי חינם. בנוסף לכך ניתן למצוא את השווארמה במסעדת "בודהה בורגר" בתל אביב.

לשמור בהקפאה.
350 גרם. מחיר לצרכן: 17.00-20.00 ש"ח
כשר פרווה בהשגחת הרבנות דימונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר