חדש מוודקה פרפקט: עראק אור עקיבא

טעמו של העראק משתנה מאיזור ייצור אחד למשנהו, ותלוי באיכות חומרי הגלם. העראק הישראלי מכיל רק 40% אלכוהול, לעומת 45% בעראק לבנוני, דבר המעניק לו ארומה ייחודית וטעם מעודן בהרבה

"וודקה פרפקט" מציגה את משקה האניס "עראק אור עקיבא", המיוצר על בסיס זן מובחר של אניס: אניס כוכב או אניס זהב, ומבוסס על תמציות טבעיות המופקות משומר וטימין.
טעמו של העראק משתנה מאיזור ייצור אחד למשנהו, ותלוי באיכות חומרי הגלם. העראק הישראלי מכיל רק 40% אלכוהול, לעומת 45% בעראק לבנוני, דבר המעניק לו ארומה ייחודית וטעם מעודן בהרבה.

בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט זוכים המשקאות האלכוהוליים על בסיס האניס לפופולריות רבה. משקה שטרם זכה לעדנה המגיעה לו, הוא משקה האניס הרשמי של העולם הערבי – העראק. חרף העובדה שדבק בו דימוי עממי ואפילו זול, מדובר במשקה משובח אשר רזי תהליך הייצור שלו הם מסורת עתיקת יומין של מאות שנים. עראק טוב ואיכותי מזוקק בדרך-כלל שלוש פעמים, בשיטת הזיקוק הדודי ובמזקקת סיר. למרות טעמו המתקתק של העראק, לאחר תהליך הזיקוק אין מוסיפים לו סוכר, כך שמדובר במשקה "יבש" לחלוטין, אם כי מזיע: תהליך סחיטת השמנים מצמח האניס או מכוכב האניס מתבצע באמצעות הכנסת פירות האניס או זרעי הכוכב ללחץ אדים גבוה. בחום הרב מתחילים הפירות והזרעים "להזיע" והשמנים מטפטפים מתוכם. ואכן, פירוש המילה "עראק" בערבית הוא זיעה.

העראק נחשב למשקה אפרטיפי שנהוג לשתות לפני הארוחה, למרות שאחוז האלכוהול בו מאוד גבוה. הצורה הקלאסית לשתות עראק היא בכוס גבוהה בתוספת 5-4 קוביות קרח ומים קרים עד לגובה שפת הכוס. בצורה זו מתמתן אחוז האלכוהול במשקה ל- 25%-20% בלבד.
העראק הישראלי יכול לשמש גם כמרכיב במגוון עשיר של קוקטיילים.
העראק יכול להימזג כמעט עם כל משקה קל, כאשר שילוב מרענן הוא עם מיץ אשכוליות אדומות ונענע, היוצר לונג דרינק עוקצני בניחוח ים תיכוני.

מחיר עראק אור עקיבא, בקבוק 0.7 ליטר: 20 שקל.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר