חדש מיקבי רמת הגולן: גמלא סנג'ובזה 2003 וגמלא מרלו 2003

רמת הגולן הוא אזור גדול צפוני בישראל ונחשב טוב במיוחד לגידול ענבי יין איכותיים. באזור גדול זה בו הטמפרטורות הן קרירות ביותר, אדמה בזלתית ואוורירית

בימים אלה יוצאים יקבי רמת הגולן עם שני יינות אדומים חדשים מסדרת גמלא: גמלא סנג'ובזה 2003 וגמלא מרלו 2003.

גמלא סנג'ובזה 2003
גמלא סנג'ובזה 2003 הוא יין בעל אופי זני מובהק, עם גוף בינוני וסיומת ארוכה. היין הינו יין ארומטי המציג ניחוחות מושכים של פרי גרגרי יער, דובדבנים ופרחים מיובשים, יחד עם רובדי תבלינים וניל ואלון.

גמלא סנג'ובזה מוכן לשתייה עתה, אולם ישתפר בתוך כשנתיים של יישון בבקבוק, וישמור על תכונותיו עד לשש שנים מיום הבציר. היין מתאים לכמעט כל סוג של פסטה, וכן למנות בשר וכבש רבות, כמו לדוגמא צלעות כבש בגריל שהושרו במרינאדה של גמלא סנג'ובזה, בצלי שאלוט, שום, פלפל שחור, מעט עלי מנטה קצוצה דק, שמן זית ומעט חרדל.

הבציר:
חורף קר ורטוב במיוחד, עם כשליש יותר משקעים מהממוצע, קדם לחודשי מרץ ואפריל קרירים. לאחר חודש מאי, שהיה חם מהרגיל, הטמפרטורות התייצבו לשארית העונה של 2003. מזג האויר יוצא הדופן ביציבותו והטמפרטורות המתונות הובילו לבציר בן 17 שבועות, ארוך משידענו אי פעם. התנאים האופטימליים וקצב הבציר הנינוח אפשרו לבצור כל חלקת כרם בשיא הבשלות והטעם.
גמלא סנג'ובזה 2003 מופק מענבים שגדלו בכרמי יונתן שבמרכז רמת הגולן ואל רום שבצפון רמת הגולן. היין יושן למשך שנה בחביות עץ אלון קטנות.

אזור גידול:
רמת הגולן הוא אזור גדול צפוני בישראל ונחשב טוב במיוחד לגידול ענבי יין איכותיים. באזור גדול זה בו הטמפרטורות הן קרירות ביותר, אדמה בזלתית ואוורירית. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ – 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף. יקבי רמת הגולן ממוקמים בעיר קצרין אשר במרכז הגולן.

גמלא סנג'ובזה 2003 ישווק במסעדות, בחנויות היין, ברשתות השיווק ובחנות היין במרכז המבקרים של יקבי רמת הגולן.
מחירו לצרכן 62- 64 ₪.


גמלא מרלו 2003

גמלא מרלו 2003 מתאפיין בניחוחות של תבלינים, דובדבנים ושזיפים לצד רמז לניחוח קליפת תפוז ומאפיינים נעימים של עץ אלון ווניל.
היין מהנה לשתייה כעת, ובתנאים נאותים יוסיף להתיישן היטב במהלך שבע שנים מהבציר. היין ילווה היטב מגוון רחב של מאכלים כגון פסטה ברוטב תבלינים עשיר, סטייק ישר מהגריל, או חצילים ברוטב פרמזן.

גמלא מרלו 2003 מורכב מענבים שגדלו בכרמים במרכז ובצפון רמת הגולן. היין התיישן במשך כ-9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות.

נתוני אזור הגידול והבציר זהים לאלה של גמלא סנג'ובזה 2003.

גמלא מרלו 2003 ישווק במסעדות, בחנויות היין, ברשתות השיווק ובחנות היין שבמרכז המבקרים של יקבי רמת הגולן.
מחירו לצרכן 62- 64 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר