חדש מיקב גוש עציון: נחל הפירים 2005

ביקב מייצרים כ- 40,000 בקבוקי יין וגם ליקרים ושיכר, מרביתם לייצוא לארה"ב ולמכירה בארץ. כל המוצרים על טהרת הכשרות. לצד היקב הוקמו מרכז מבקרים ומסעדה חלבית

חברת "הכרם" החלה לאחרונה, ולקראת חג הפסח הממשמש ובא, לשווק את יינותיו של יקב הבוטיק גוש עציון.
שריאל שני, מנהל תחום היין בחברת "הכרם", אומר: "בצד יינותיהם של יצרני יין מהמובילים בעולם, אנחנו שמחים לצרף לפורטפוליו שלנו ולצדם של יקבי בוטיק ישראלים מהמבטיחים ביותר, גם את יקב גוש עציון שמציע חבילה מפתה ביותר לצרכן הישראלי – שילוב של ייננות מתקדמת משלב נטיעת הכרמים, אופי מודרני ומוקפד, מגוון רחב של מוצרים ומחירים מצוינים. כל יינות היקב כשרים למהדרין לפסח".

שרגא ותמר רוזנברג הם בעלי יקב עציון בשותפות עם יקב תשבי ומשקיע אלמוני מחו"ל, וחיים בישוב אפרת כבר כ- 20 שנה. שרגא התמחה בעבודה סוציאלית וניהל בית אבות, ואילו רעייתו תמר היא הנדסאית בניין בהשכלתה והכשרתה .
בשנת 1995 החליט שרגא לטעת כרמים בגוש עציון, בשיתוף עם הקיבוצים ראש צורים, כפר עציון, מגדל עוז, והישוב בת עין.
כיום, נטועים בגוש עציון כ- 500 דונם של כרמי יין הכוללים כ- 12 זני ענבים. ביקב מייצרים כ- 40,000 בקבוקי יין וגם ליקרים ושיכר, מרביתם לייצוא לארה"ב ולמכירה בארץ. כל המוצרים על טהרת הכשרות. לצד היקב הוקמו מרכז מבקרים ומסעדה חלבית.

בתחרות טרהוינו 2008 האחרונה שהתקיימה באילת, הוכתר יין נחל הפירים 2005 כזוכה במדליית זהב, ועל פניו, נכון לפחות לכרגע, זה היין הבולט ביותר של היקב.
פתחתי את בקבוק היין ביום שישי האחרון לצד ארוחת צהרים טובה ודשנה עם בני משפחתי. צבעו ארגמני נוטה לכהה. באף אדמתיות, פרי טוב חמוציות ופטל, גוף היין בינוני, ובפה מתיקות מדומה, וניל ונגיעות חבית שאינה משתלטת. הסיומת בינונית ופירותית.
היין בהחלט נעם לחכם של בני המשפחה, והוא התאים היטב גם לארוחה הבשרית.

נחל הפירים 2005 הוא בלנד אותו מכנים ביקב "בורדולזי" על שום הזנים המרכיבים אותו. 60% ענבי קברנה סוביניון, 25% ענבי מרלו, 10% ענבי קברנה פרנק ו- 5% ענבי פטיט ורדו. היין התיישן 14 חודשים בחביות עץ אלון.
המחיר לצרכן 82 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר