חדש מישראל אהרוני: פסטה, נודלס ומה שביניהן – אטריות על דרך המשי

"פסטה, נודלס ומה שביניהן" הוא יומן מסע, מחקר קולינרי, ספר בישול, מסע שורשים אישי, אלבום צילום ייחודי ותיעוד של תרבויות שונות המתמזגות אלו באלו – והכל בספר אחד שהופק בהידור רב ובתשומת לב לפרטים הקטנים

פסטה, נודלס ומה שביניהן
אטריות על דרך המשי
מאת ישראל אהרוני
צילומים נלי שפר
הוצאת כתר
המחיר 110 ₪


ישראל אהרוני, השף שכולנו מכירים מהטלוויזיה ומהמדור השבועי במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות, ויוצא עם שותפו לדרך – הצלם נלי שפר, למסע בדרך האוכל על דרך המשי.

"פסטה, נודלס ומה שביניהן" הוא יומן מסע, מחקר קולינרי, ספר בישול, מסע שורשים אישי, אלבום צילום ייחודי ותיעוד של תרבויות שונות המתמזגות אלו באלו – והכל בספר אחד שהופק בהידור רב ובתשומת לב לפרטים הקטנים.

הספר מתחקה דרך האוכל אחרי אבני יסוד של התרבות האנושית, כאשר הסיפור של האטריות לסוגיהן על דרך המשי ההיסטורית הוא סיפור עתיק, ארוך, מורכב ומסועף ביותר, עם פיתולים מפתיעים בעלילה. יש בו את כל המרכיבים של הרפתקה אמיתית שנעה על ציר מעניין ביותר של מקום וזמן.

הסיפור, מימים רחוקים ועד ימינו שלנו, מועבר דרך מתכונים מגוונים אותם אסף והביא אהרוני, ובעזרת הצילומים המרהיבים של נלי שפר, המספרים את סיפורה של הפסטה.

ישראל אהרוני הוא מן השפים המובילים בארץ, מחלוצי המטבח העילי בישראל ומן התורמים העיקריים להתפתחות התרבות הקולינרית שלנו. כאמור, לאהרוני יש טור אוכל זה 15 שנים במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות, חיבר ספרי בישול רבים – ליתר דיוק זהו ספרו ה-18 במספר.
אהרוני, הבעלים (בשותפות) של מסעדות יאן-יאנג בתל-אביב ופת קואה בהרצליה, בהחלט נחשב לבר-סמכא בנושאים קולינריים.

נלי שפר הוא צלם תרבות האוכל המוביל בישראל. בוגר מכללת הדסה במגמת צילום ובעל תואר שני בקולנוע וטלוויזיה. תצלומיו מעידים תמיד על עין רגישה ומקצועית ועל חוש לקומפוזיציה, צבע, תנועה ואור, ואנו נהנים מכך גם בספר זה.

קשה לחלק את פרקי הספר באופן מסורתי, למרות שיש פרקים וכותרות. תמצאו כאן סיפורים ומתכונים לכיסנים למיניהם, המון אטריות, רביולי ותבשילי פסטה – מתחשק להכין פסטה עם שרימפס, קלמרי ושום; מרק דושפרה בוכרי (מוצאו של אהרוני) עם מנגולד, חומוס ולימון; ראו פסטה רחבה עם זוקיני לימון ומוצרלה. יש בספר גם מאכלי אטריות מהמטבח היהודי והמזרח אירופאי – איתם מגיעים לאטריות מתוקות עם חמאה ופרג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר