חדש ממזרח ומערב: שמן בוטנים כשר

שמן הבוטנים נפוץ יותר מכל במטבח האסיאתי, ובמיוחד בבישול סיני. תדירות השימוש בו במטבח האסיאתי דומה לשימוש בשמן זית במטבח הים-תיכוני

"מזרח ומערב מזון" החלה לייבא לארץ שמן בוטנים כשר CARA TERRA, המשמש לתיבול, לבישול ולטיגון.
שמן הבוטנים נפוץ יותר מכל במטבח האסיאתי, ובמיוחד בבישול סיני. תדירות השימוש בו במטבח האסיאתי דומה לשימוש בשמן זית במטבח הים-תיכוני. בארה"ב משמש שמן הבוטנים בעיקר לטיגון עמוק, ובחברה אומרים כי שמן בוטנים הוא הבחירה המועדפת לטיגון עמוק בשל נקודת השריפה הגבוהה שלו (הנקודה בה מתחיל השמן להישרף ולהעלות עשן), המאפשרת טיגון לאורך זמן ומניעת ריחות לוואי של שריפת השמן.

בקרב חובבי בישול מיוחסת לשמן בוטנים הערכה כמו זה הניתנת לשמן שומשום, לחמאת גי הודית ולשמן זית איכותי. הודות לטעמו המעודן הוא מתאים גם להכנת מיונז ורטבים שונים, לתיבול תבשילים ולמאכלים מוקפצים.

על-פי נתוני היצרן (אוליטליה), שמן בוטנים מופק מתמצית של בוטנים מזן Arachys hypogaea. בוטנים מכילים כמות גבוהה של חומצת אומגה 9 וחומצת אומגה 6, החיונית לבריאות הגוף. השמן מכיל tocopherols, תרכובת עשירה בויטמין E ונוגדי חמצון. הודות לכך נחשב שמן הבוטנים לבעל ערך תזונתי גבוה. טכניקת הייצור של שמן הבוטנים משמרת את התכונות הטבעיות של הצמח שממנו הוא מופק.

תכולה: 1 ליטר. כשר בהשגחת OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

להשיג ברשתות המזון ובמעדניות בכל רחבי הארץ וברשת חנויות "מזרח ומערב":
תל-אביב – הכרמל 17 (שוק הכרמל); חיפה – החלוץ 1 פינת הנביאים, הדר; ירושלים – הרב שמואל ברוך 19. טל. 1-599-500960

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר