חדש ממחלבות גד לשוק המקצועי: ריקוטה סלטה

ריקוטה סלטה הינה גבינה קשה, המתאימה לגירוד, עשויה 100% חלב כבשים, מומלחת, מיושנת, ומכילה 14% אחוזי שומן. הגבינה עוברת תהליך כבישה בייצור איטלקי מסורתי והמלחה עדינה, שלאחריה תהליך ייבוש, ההופך את מרקמה ליציב

מחלבות גד ממשיכה לחזק מעמדה בעולם הגבינות האיטלקיות בארץ, ולאחר שהכירה לשוק הישראלי את הריקוטה פרסקה הפופולרית בקרב השפים, שהינה גבינה ייחודית למחלבות גד, היא מציעה עתה לשוק המקצועי גבינה ייחודית נוספת: ריקוטה סלטה (Ricotta salta), כלומר ריקוטה מלוחה בתהליך ייצור מיוחד.

ריקוטה סלטה הינה גבינה קשה, המתאימה לגירוד, עשויה 100% חלב כבשים, מומלחת, מיושנת, ומכילה 14% אחוזי שומן. הגבינה עוברת תהליך כבישה בייצור איטלקי מסורתי והמלחה עדינה, שלאחריה תהליך ייבוש, ההופך את מרקמה ליציב.

טעמה של הריקוטה סלטה עדין, והיא בעלת מרקם המאפשר שימוש בה במספר אופנים בהתאם להגשה ולמתכון: גירוד מעל סלטים או מנות חמות כגון פיצות ופסטות, קילוף או פריסה לשילוב בפס הקר לסלטים, מנות פתיחה וברוסקטות. הגבינה מהווה גם חלופה לגבינת פרמזן.

ריקוטה סלטה תשווק בקרב מגוון בתי העסק איתם עובדת מחלבות גד בשוק המקצועי, כמו מסעדות, בתי קפה, פיצריות וקונדיטוריות.
אחוזי שומן: כ-14%. משקל: 500 גרם (מגיעה במארז של 4 יחידות) כשרות: בד"צ מהדרין.

המלצת גד למנות בשילוב ריקוטה סלטה:
ברוסקטה פיקנטית ים תיכונית
רצועות חציל שרוף על לחם קלוי, יחד עם זיתים ירוקים מרירים ואורגנו טרי, ומעל לכל צ'ילי חריף ורצועות ריקוטה סלטה.

סלט סגול
סלט צבעוני של נבטי חמנייה, סלק, תותים, פטל, ומעל מפוזרים תלתלי גבינת ריקוטה סלסה, שמעניקה לצבעוניות המתוקה נגיעה של מליחות.

פריטטה סלטה
אומלט איטלקי. שילוב של ביצים, בטטות, ברוקולי ואספרגוס היוצרים יחד פריטטה תפוחה, ומעליה ריקוטה סלטה מגורדת שמעניקה למנה טוויסט.

ספייסי פיצה
פיצה חריפה עם גבינת ריקוטה סלטה מיושנת, ועליה שיני שום קונפי, פלפלי טינקרבל קטנטנים, וכקישוט נקודות שרי אדומות. מנה מיוחדת שמגדירה מחדש את הפיצה האיטלקית.

ניוקי אביבי
מנה מרעננת וטרייה של ניוקי,עם זוקיני וטימין, ומעליה פיסות של ריקוטה סלטה, שמעניקה לכל המנה מראה וטעם.

צילום דן לב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר