חדש מסנפרוסט: לקט קטניות לחמין

לקט קטניות לחמין
מוצר ראשון מסוגו במקפיא, הכולל בסיס של קטניות ומתאים לכל סוגי החמין

לקראת החורף והבישול הגובר של מאכלי קדירה וחמין, מציעה חברת סנפרוסט לראשונה לקט קטניות לחמין, המכיל חומוס, שעועית אדומה ושעועית לבנה. לפי החברה, הלקט מהווה בסיס טוב ונוח לכל סוג של חמין וחוסך את הצורך בהשריית הקטניות.

סדרה הקטניות של סנפרוסט כוללת עדשים ירוקות מבושלות, גרגירי חומוס מבושלים, ושעועית לבנה מבושלת. משקל האריזה 800 גרם.

טליה לביא דיאטנית קלינית, יועצת לסנפרוסט, אומרת: "ההמלצה הרווחת היא לשלב קטניות בתפריט היומי של מבוגרים ושל ילדים לאורך כל השנה. הקטניות עשירות בסיבים תזונתיים ובמינרלים כמו סידן, ברזל ומגנזיום, הן מכילות פחמימות מורכבות, המתפרקות בגוף בקצב איטי, ויוצרות תחושת שובע ממושכת. שילוב קטניות בתזונה היום יומית מהווה מקור טוב לחלבון מן הצומח, ומשלים ערכים תזונתיים גם עבור קהלים הנמנעים מצריכת מזון מן החי. 2016 הוכרזה באו"ם כשנת הקטניות הבינלאומית, לאחר הבנת היתרונות הרבים שלהן, והיותן פתרון לצורך בשיפור התזונה ובריאות הציבור שעולה בקרב התרבויות השונות ברחבי העולם."

חמין עם לקט קטניות סנפרוסט
חמין עם לקט קטניות סנפרוסט

חוות דעת אישית של רני רוגל, עורך אכול ושאטו

קיבלנו מסנפרוסט שתי שקיות של המוצר החדש, ובהתאם לחורף שנחת עלינו במלוא עוזו, החלטנו להכין חמין לשבת בצהרים. אז היו לנו כמובן בשר (שפונדרה ללא עצם ועצמות מח של רשת הבשר "מעדני גורמה", ושני קישקע שקנינו גם כן בסניף רעננה של הרשת), תפוחי אדמה, שקית גריסים מתובלים, ביצים, בצל מטוגן כגורם חשוב, מלח ופלפל שחור. רגע, מה חסר? השעועית אדומה והלבנה וגם גרגרי חומוס, שמשרים לילה קודם במים לילה במים ומרתיחים כדי להתחיל מעין ריכוך וכיפוי (כך קוראים להוצאת הקצף המתהווה על פני המים), וזמן בישול, ואז אינטגרציה עם סיר החמין. אז זה לא היה לנו.

פתחנו שתי שקיות לקט קטניות לחמין, שפכנו תכולתן לשני סירי החמין שלנו, ערבבנו עם הבצל, ומעל בנינו את כל מרכיבי החמין. הרתחה, בישול, והעלאה לפלטה עד שבת בצהרים. כן, את הקישקע הוספנו בשבת בבוקר – כדי שלא יספוג מים ויתפרק כדרכו של קישקע סורר. וזה היה טעים. לא סיפרנו לאף אחד על שקיות השעועית/חומוס, ואף אחד לא הרגיש בהבדל כלשהו ולא שאל. החמין הצליח מעל למצופה, ועוד משהו לא פחות ערך: סליחה, אבל בלי גזים. או בגלל השף המהולל (אני) או בזכות סנפרוסט. לכו תדעו.

 

2 תגובות

  1. חבל על הכסף. מה הבעיה להשרות שעועית במים קרים ללילה או במים חמים ל-4 שעות ?
    ממילא החמין מתבשל ארוכות.
    אם זה היה מכיל תפו"א – כמו זה של שופרסל – וחוסך קילופים …. וגם גריסים אז בכלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר