חוגגים אוקטוברפסט 2018 בישראל

בויקיפדיה כתוב שאוקטוברפסט (Oktoberfest, "פסטיבל אוקטובר") הוא פסטיבל בירה שנערך מדי שנה בעיר מינכן בבוואריה שבגרמניה, מאמצע ספטמבר עד יום א' הראשון של אוקטובר. הפסטיבל שנחשב לגדול בעולם מבחינת מספר המשתתפים נמשך כ-16 ימים. את הבירה שותים בכוסות 1 ליטר והוא מלווה באוכל תואם וטועם לכמויות הבירה הגדולות. אנחנו אימצנו את הפסטיבל ומקיימים אותו בדרך כלל אחרי חגי תשרי ובמהלך אוקטובר ברחבי הארץ

האפטר פרטי של האוקטוברפסט – BEER FEST בבאר שבע

 

כמדי שנה חוגגים במסעדות קבוצת קמפאי בבאר שבע את פסטיבל ה- BEER FEST שיתקיים בין התאריכים 28.10-1.11 במסעדות הספריה, קפאסה, כפרה, קמפאי וצ'יצ'י מדי יום  החל מהשעה  18:00. הפסטיבל במסעדות יכלול תפריט ספיישל של השף דרור שושן, פרט למסעדת כפרה שתגיש מנות ספיישל של שף המסעדה יוסי נחמן. את תפריטי הספיישל ילוו מגוון רחב מאוד של בירות. בכל אחת מהמסעדות יוגשו בנוסף לבירות הרגילות עוד 6 בירות ספיישל. מחירי הבירות בכלל המסעדות בפסטיבל: שליש ליטר – 20 ₪, חצי ליטר – 27 ₪, ליטר – 50 ₪, 2 ליטר – 95 ₪, 3 ליטר – 140 ₪, מגש טעימות של 5 סוגי בירה – 200 מ"ל לכוס – 60 ₪. בנוסף יהיה אפשר לרכוש כוס פולי קרבונט ממותגת ב- 10 ₪.

כפרה – סמילנסקי 25. 08-665-4854; הספריה – יצחק נפחא 25, מתחם מבנה. 08-665-5120; קפאסה – חיל ההנדסה 6, מרכז מקס (ביג). 08-665-5122; קמפאי –  חיל ההנדסה 1, מרכז מקס (ביג). 08-665-5999; צ'יצ'י – חיל ההנדסה 1, מרכז מקס (ביג). 08-665-5999

 אוקטוברפסט בקצרין  – פסטיבל צלילי בזלת הרביעי

צילום עמית ארד
צילום עמית ארד

פארק קצרין יארח את פסטיבל "צלילי בזלת" הרביעי בקונספט המשלב עשרה סוגי בירה מתוצרת מקומית וויסקי של מזקקת רמת הגולן, לצד מוזיקת אינדי, אווירה ולוקיישן מיוחד. פארק קצרין, יום ד' 31.10, שעה 20:0, יום ה' 1.11 שעה 20:00. בתכנית הערב הראשון  גרשון לייזרסון ותזמורת הכלייזמר הישראלית עם 14 נגנים, יהודה והקיסרים בחאפלה מחשמלת, וטרנטה גרוב משין (בתמונה) במסיבת גלוב גרוב. בערב השני תזמורת מקמאת עם 16 נגנים שמביאים קצב מהמזרח עד המגרב, ופול טרנק בהופעה. הכניסה חופשית  מגיל 18 בהצגת תעודה מזהה.

פארק קצרין – 04-6961350, דף הפייסבוק פארק קצרין

חגיגות אוקטוברפסט באוסקר ווילד

צילום אפיק גבאי
צילום אפיק גבאי

רשת הפאבים האיריים אוסקר ווילד מציינת את חגיגות האוקטוברפסט בין התאריכים 4-11 באוקטובר. במסגרת החגיגות מנות ספיישל מהמטבח הגרמני ומבחר בירות גרמניות קלאסיות ממבשלות וותיקות, הופעות חיות, אווירה בווארית, תלבושות מסורתיות ועוד המון הפתעות. הבירות הגרמניות יגיעו ממבשלות וותיקות כמו ווינשטפן- WEIHENSTEPHAN  – קלאסיק, וויטוס, פסטביר, ויוצעו במחירים מיוחדים: 1 ליטר בירה – 45 ₪, חצי ליטר בירה – 28 ₪, שליש – 18 ₪ . בין מנות הספיישל: נקניקיית פרנקפורט בלחמנייה עם כרוב כבוש וחרדל דיז'ון – 29 ₪, פרצעל עם מטבלים – 16 ₪.

אוסקר ויילד פאב אירי – סניף פתח תקווה השחם 36, 03-6205090; סניף חולון הרוקמים 26 פינת הלהב, מרכז עזריאלי א.ת. חולון, 03-7785550

חגיגת הבירה הבווארית בשוק לוינסקי עם אוקטוברפסט פופ אפ ביר גארדן באוזריה נקסט דור

השפים אוראל קמחי (מימין), אביבית פריאל ועינב אזגורי חוגגים אוקטוברפסט של בירה ואוכל. צילום אילן ספירא
השפים אוראל קמחי (מימין), אביבית פריאל ועינב אזגורי חוגגים אוקטוברפסט של בירה ואוכל. צילום אילן ספירא

עם סוף חגי תשרי החגיגות לא נגמרות, כי מיד יגיע לשוק לוינסקי וברחבי הארץ חג הבירה הגרמני – האוקטוברפסט. לכבוד המאורע הביאה ויינשטפן הביאה מהדורה מוגבלת של BRAUPAKT   – בירה שהינה תוצר של שיתוף פעולה בין מבשלת ויינשטפן הגרמנית למבשלת הבוטיק האמריקאית Sierra Navada – חיבור בין עולם ישן לעולם חדש. שהוביל ליצירת סגנון בירה המשלב בין סגנון החיטה הגרמני והמסורתי של ויינשטפן המאופיין במתקתקות פירותית, יחד עם טעם וארומה כשותית המאפיינת את מבשלות ה- craft האמריקאיות. הטעם שנוצר הוא בירת חיטה פירותית כשותית עם סיומת מיוחדת.

צילום אילן ספירא
צילום אילן ספירא

חגיגות האוקטוברפסט יתקיימו ברחבי הארץ במשך כל חודש אוקטובר.  יריית הפתיחה לחגיגות תהיה ב- 4.10 במסעדת אוזריה נקסט דור, שתהפוך לפופ אפ ביר גארדן ברוח ויינשטפן.כאשר שלושה שפים יחברו להכנת מנות מיוחדות לכבוד האירוע, בסימן שיתוף הפעולה בין המבשלות. שף עינב אזגורי (קפה נורדוי), שף אוראל קמחי (פופינה), והשפית אביבית פריאל (אוזריה ואוזריה נקסטדור).

צילום אילן ספירא
צילום אילן ספירא

את המנות ניתן יהיה להזמין במשך כל חודש אוקטובר במסעדת אוזריה נקסט דור:  אביבית פריאל – פלמקוכן – פיצה בווארית עם קרם פרש ואספרגוס 56 ₪, נקניקיות קנקרז על כרוב כבוש ביתי וחרדל מתובל 58 ₪;  עינב אזגורי – סלט הרינג כבוש עם פרעצל וחמאה 46 ₪, שניצל עגל עם תפוחי אדמה וחרדל 68 ₪; אוראל קמחי – תבשיל שפונדרה, ברביקיו סלקים על פנקייק תירס 58 ₪, פרוסות אנטריקוט צלויות, איולי חלפיניו כבוש-טלה 62 ₪.

את המהדורה המוגבלת של הבירה ניתן יהיה למצוא גם ברחבי הארץ בברים נבחרים: ביר גארדן – כפר סבא, ביר גארדן דיזינגוף – תל אביב, , ג’נט – ירושלים, קישן – גבעת חיים, הוביט – זיכרון יעקב, הנשיא 1 – אשקלון, נולה סוקס – חיפה.

אוזריה נקסט דור, זבולון 25, תל אביב. ב׳-ה׳ 19:00- אחרון הלקוחות, שישי צהריים – 12:00- אחרון הלקוחות

PAULANER Oktoberfest Bier Festival

צילום אנטולי מיכאלו
צילום אנטולי מיכאלו

במקביל לחגיגות האוקטוברפסט, פסטיבל הבירה הגדול בעולם, הנערכות במינכן, פסטיבל אוקטוברפסט של פאולנר מגיע לתל אביב ולהוד השרון’ עם מגוון מתחמים חווייתיים אשר יציעו מסיבת בירה בווארית מסורתית בליווי חגיגת טעמים בדומה לפסטיבל במינכן. פסטיבל אוקטוברפסט במתחם הביר גרדן של פאולנר במתחם שרונה תל אביב יתקיים בתאריכים 17-18/10, בימים ד׳ ו-ה׳ החל מהשעה 18:00. במסגרת הפסטיבל יתקיימו הופעות חיות, יוקמו דוכני לונה פארק ודוכני נקניקיות ועוד. במתחם יוגשו מנות דגל בוואריות הכוללות נקניקיות מסורתיות של שף הביר גרדן צביקה ויינר, לצד סוגים שונים וייחודים של בירה פאולנר ובראשם בירת האוקטוברפסט שהובאה במיוחד ממינכן לפסטיבל עם כוס מהודרת. מתחם הביר גרדן יכלול ספסלי עץ לישיבה המונית משותפת ושתייה מכוסות מיוחדות שהובאו לפסטיבל.

צילום אנטולי מיכאלו
צילום אנטולי מיכאלו

פסטיבל אוקטוברפסט עם הביר גרדן של פאולנר בקניון שרונים בהוד השרון יתקיים בתאריכים 24-26/10, בימים ד'-ה' החל מהשעה 18:00 וביום שישי החל מ-10:00. במסגרת הפסטיבל יתקיימו הופעות חיות, יוקמו דוכני לונה פארק, אטרקציות לילדים, דוכני מזון לילדים, דוכני נקניקיות ועוד. במתחם יוגשו מנות דגל בוואריות הכוללות נקניקיות מסורתיות של שף הביר גרדן צביקה ויינר, לצד סוגים שונים וייחודים של בירה פאולנר ובראשם בירת האוקטוברפסט שהובאה במיוחד ממינכן לפסטיבל עם כוס מהודרת. מתחם הביר גרדן יכלול ספסלי עץ לישיבה המונית משותפת ושתייה מכוסות מיוחדות שהובאו לפסטיבל.

 צילום אנטולי מיכאלו

צילום אנטולי מיכאלו במסגרת חגיגות האוקטוברפסט בישראל, פאולנר משיקים את בירת האוקטוברפסט – הבירה המקורית מפסטיבל האוקטוברפסט המתקיים מדי שנה במינכן. פאולנר אוקטוברפסט היא בירת לאגר בהירה עם 6% אלכוהול, העשויה מלתת שעורה בווארית מובחרת, קלה לשתייה ומרווה במיוחד. הבירה עשויה בתהליך בישול איטי במיוחד הנמשך מספר חודשים ממרץ ועד אוגוסט. היא מבושלת פעם אחת מדי שנה במיוחד עבור פסטיבל האוקטוברפסט ולכבוד מיליוני המעריצים שמחכים לה.

אוקטוברפסט נוסח lager & ale בשרונה עם בירות על חשבון הבית

המקום מעוצב כמו בלונדון ומתנהל כמו בלונדון כשהלקוח מזמין את המשקאות ישירות מהברמן המקצועי בעמדת הבר. צילום אמנון פאר

רשת הברים הלונדונית lager & ale שעלתה לא מזמן לארץ ומציעה בירה במחירים של לונדון, מציינת את פסטיבל הבירה העולמי עם בירות חופשי על חשבון הבית וללא כל הגבלה, דיג'י אורח מידי ערב ועוד המון הפתעות, במתחם עם שולחנות וספסלי עץ כמו באירופה. הפסטיבל יימשך 16 ימים החל מ- 22.9 עד 7.10, כאשר בכל ימים אלה ניתן יהיה ליהנות פעמיים ביום משתית בירה חופשי מתוך מבחר של 15 בירות מהחבית, בין השעות 14:00 – 15:00 ו- 20:00 – 21:00.

צלחת נקניקים וצלחת גבינות. צילום אנטולי מיכאלו
צלחת נקניקים וצלחת גבינות. צילום אנטולי מיכאלו

הרעיון המרכזי במקום הוא העצמת חווית השתייה על ידי קשר בלתי אמצעי, כך שהלקוח מזמין משקאות ישירות מהברמן המקצועי בעמדת, הבר וחווה את תהליך ההכנה ללא תיווך של מלצרים. בין המשקאות: קוקטיילים, סנגריות, סיידר אלכוהולי, יינות ומשקאות קלילים נוספים, ותפריט אוכל בהובלת השף יאיר פיינברג המבוסס על טרנדים מובילים מקטגורית אוכל הרחוב בעולם.

אוקטוברפסט ברשת ביירן מרקט – בירה פאולנר בשקל

צילום שי בן אפרים
צילום שי בן אפרים

רשת הסטריט פוד הגרמנית "ביירן מרקט" המונה שישה סניפים בפריסה ארצית, יוצאת בחגיגת אוקטוברפסט בין התאריכים 1.10-7.10. במשך שבוע ימים תוכלו ליהנות בכל סניפי הרשת ליהנות מבירה  גרמנית קלאסית פאולנר (1/3) בגרסה מיוחדת עבור האוקטוברפסט במחיר של 1 ₪ בהזמנת ארוחה (נקניקייה ותוספת). הנקניקיות המגוונות של הרשת נעשות על ידי השף עופר בן אור ואביו שגיא בן אור – מומחים לבישול גרמני קלאסי, מבשר טרי איכותי. עוד בתפריט המבורגר ביירן, כריכי שניצלים, ארוחות ילדים.

פרטים נוספים בדף הפייסבוק של ביירן מרקט

חגיגות אוקטוברפסט בשקד אקספרס

צילום מני שקד
צילום מני שקד

גם בחודש אוקטובר לא חוזרים בשקד לשגרת חול, וממשיכים לחגוג. חודש אוקטובר יוקדש בשקד אקספרס לחגיגות האוקטוברפסט –  חג הבירה העולמי. במהלך כל החודש יוגשו שוט של גלידה בטעם בירה ופיצוחים על חשבון הבית, לכל מזמין כוס או בקבוק בירה. אפשר יהיה גם ליהנות ממחירים מיוחדים על מגוון הבירות, כמו לדוגמא: ויינשטפן בקבוק – 26 ₪; טובורג – שליש 22 ₪, חצי 26 ₪; צ'ייסר גלידה בירה פיצוחים על חשבון הבית. תקף במהלך כל חודש אוקטובר.

בנוסף תיערך מדי שבוע קבלת שבת בכל יום שישי, אשר תכלול בירה, מוזיקה ואווירה של שוק הפשפשים. החל מיום שישי 12.10 בשעות 13:00-16:00. כשר.

שקד אקספרס – יהודה מרגוזה 8, מתחם שוק הפשפשים יפו

פסטיבל בירה אוקטוברפסט מול החוף

בהשראת פסטיבל הבירה אוקטוברפסט הנערך מדי שנה בגרמניה, כפר הקניות והבילויים מול החוף וילג' – על כביש החוף בכניסה לחדרה, יקיים פסטיבל דומה של בירה ואוכל בסגנון ים תיכוני . מול החוף וילג' משתרע על 40 אלף מ"ר, ופועלות בו חנויות מתחומי האופנה, הבילוי, הפנאי וההסעדה. במסגרת הפסטיבל שיתקיים ב- 17-18.10 בשעות 18:00-23:00, יוצבו 30 משאיות אוכל (פוד טראקס), שיציעו  חוויה קולינרית ממגוון מטבחים ובירות של מבשלות בירה בוטיק. רקדניות ורקדנים בתלבושות בוואריות מסורתיות יקבלו את פני האורחים בפסטיבל.

בין משאיות האוכל: משאית של מסעדת המוציא של אבי לוי,  משאית של דרך הגריל – השף דן הולנדר, פיצה בלה, גדי'ס פוד טראק (נקניקיות בוטיק), דיגמיס פוד טראק (כריך קובני), לה קולומביאנה (מאכלים קובנים), מטבח גלילי (חומוס עם תוספות), בביס (מטבח גיאורגי), קוקו מיט אנד גריל (בשרים ), טברנה אקספרס (אוכל יווני), גריל קינג (מעורב מחלקי פנים), טראק קוקטיילים, טוי באר (מתוקים). בנוסף, בערב הראשון של הפסטיבל יופיע טריפונס בחגיגת טברנה יוונית, ובערב השני תופיע עינת שרוף בחגיגה ישראלית עם ריקודים על השולחנות.

טיב טעם חוגגת אוקטוברפסט עם מגוון בירות מהארץ והעולם

צילום אלעד גוטמן
צילום אלעד גוטמן

רשת טיב טעם יוצאת לקראת חגיגות אוקטוברפסט במגוון מבצעים והטבות במחלקת הבירה, על בירות מהארץ ומהעולם. לפי הרשת, היא מציעה חווית קניה ייחודית במחלקות בירה עשירות, ומגוון בירות הרחב ביותר בישראל. המבצעים (חלקם רק לחברי מועדון) מתקיימים ב- 40 סניפי הרשת גם בשבת וחג ובאתר המכירות טיב טעם בקליק  ובאפליקציה "טיב טעם בקליק" עד 14.10.18.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר