חוגגים את סוף הקיץ בפסטיבל התיירות בתים פתוחים בעמק חפר

מבחר תערוכות, תצוגות ומיצגים, יקבים, בתי קפה ומסעדות (במחירי מבצע), מוזיאונים, אתרים היסטוריים, אטרקציות ספורט, בתי מלאכה, משתלות, פינות ליטוף, פארק סחלבים, גלריות וסיורים בטבע. 27-25 באוגוסט 2010. הכניסה חופשית

לקראת סוף החופש הגדול, 25-27 באוגוסט 2010, יקיים מרכז התיירות של עמק חפר והשרון, פסטיבל של תיירות, נופש, תרבות ואמנות. פסטיבל "בתים פתוחים בעמק חפר" מתקיים בחלק הצפוני של אזור השרון (בין חדרה בצפון ונתניה בדרום – 30 דקות מת"א), ופותח למבקרים עשרות הצעות מעניינות, אטרקציות, מופעים ובילויים לכל בני המשפחה.

במסגרת הפסטיבל תוכלו ליהנות עם כל המשפחה ממבחר של טיולי טבע רגליים על גדות נחל אלכסנדר, ביקור בחופי הים הקסומים, סיור ביקבים באזור, בילוי
בבתי קפה ומסעדות במחירים מפתיעים, סיורי גלריות ומוזיאונים הפתוחים לקהל הרחב, ביקור עם הילדים במרכזי תיירות חקלאית, פינות ליטוף, סיורים באתרים היסטוריים, ביקור במשתלות, מבחר חנויות, סדנאות ובתי מלאכה הפתוחים למבקרי הפסטיבל, ביקור בפארק הסחלבים הייחודי, ואפשרות גם לסיורים של קבוצות בקיבוצים והמושבים שבאזור.

פרטים נוספים באתר 

היקבים, מסעדות, בתי קפה, בשלנים ביתיים ואטרקציות בפסטיבל "בתים פתוחים עמק חפר" 25-27 לאוגוסט:

"מיידל'ה" במושב בורגתה, בבעלותם של אורלי ומוטי מזרחי, מזמינים ליהנות מאוכל טוב באווירה כפרית מזמינה – עם כל המשפחה. ארוחות בוקר עשירות וארוחות ערב חלביות. בימי שישי גם מכירה של לחמים מיוחדים, חלות מתוקות לשבת, פשטידות, קישים עוגות עוגיות קראנצ'ים, ריבות תוצרת בית – כל זה נעשה במקום במאפייה הביתית של אורלי בתנור אבן. 
מיידלה – בית קפה ופטיסרי, כשר, מושב בורגתה טל' 09-8987250

אגדת הלחם בכפר הראה – חנות המאפייה של מחלבת "יעקבס" מציגה מגוון לחמים טריים, עם דגנים וסיבים, תוספת של פירות יבשים, מיני עשבי תבלין.
מוצעות גם הגבינות של מחלבת "יעקבס", הסברים על הלחמים השנים וטעימות ממגוון המאפים שבמקום.
אגדת לחם – לחמים טריים, כפר הרא"ה, עמק חפר (שילוט בכניסה למושב).  04.6251266

10% על כל הגבינות במחלקת "יעקבס" לרגל פסטיבל "בתים פתוחים" בעמק חפר – מחלקב "יעקבס" בכפר הרא"ה מייצרת כ-25 סוגים שונים של גבינות איכותיות וייחודיות, כולל גבינות קשות, חצי קשות בשלות, גבינות עובשים וכמובן גבינות רכות ויוגורטים. 
מגוון רחב של גבינות, החל מקצו'טה, פקורינו, רוקפור, איטליקו, קממברט, גאודה, תום, מנצ'גו, אופיר, סנט מור, שחר, גבינת שמנת, לבנה, עז-מה, וכלה בגבינות יוגורט צאן, פטה, צפתית, קרם פרש ועוד.
מחלבת יעקבס מושב כפר הרא"ה, טלפון 04-6366111, א'-ה' 8:30-17:00, יום ו' וערב חג 8:30-14:00. בשבת ובחג סגור.

יקבי בוטיק בפסטיבל עמק חפר
"יקב אלכסנדר" במושב בית יצחק
הוקם בשנת 1996 על ידי יורם שלום ונושא את שם אביו – מורו והשראתו לעשיית יין, אלכסנדר שלום ז"ל.
ביקב אלכסנדר נמשכת מסורת עשיית יין בת 100 שנה שהחלה בתוניסיה שם ייצרו הסב והאב, ברונו ואלכסנדר (סנדרו) יין ביתי. היינן יורם שלום שינק את אהבתו ליין בילדותו לצד מפגשים עם כורמים מאזור כרם בן זמרה הם שהביאו אותו להקמת היקב. 
עשיית היין של יקב אלכסנדר משלבת מסורת, אמנות ויצירתיות בעשיית יין עם טכנולוגיה חדשנית וציוד מתקדם. 
לפרטים נוספים ותאום ביקור במקום: יורם שלום (מנהל היקב),  054-4350180 או  09-8822956. www.alexander-winery.com

ביקור ביקב ויתקין משולב עם טעימות יין 
יקב ויתקין מציע ליהנות מטעימות יין חופשיות, המציגות את המיטב והאיכותי שבבצירי היקב. יקב ויתקין הנחשב לאחד המרתקים בתעשיית היין הישראלית בזכות התמחותו בייצור יין ישראלי ומקורי מזנים שטרם מימשו את פוטנציאל עצמם. ביקב ויתקין תוכלו למצו: קריניאן, וויונייה, פינו נואר, גוורצטרמינר, קברנה פרנק, יוהנסברג ריזלינג, פטיט סירה, ועוד יינות ב-4 סדרות: סדרת הפרימיום של יקב ויתקין "ויתקין" (המורכבת מ: קריניאן, קברנה פרנק, פטיט סירה, ריזלינג ופינו נואר) סדרת הבלנדים של יקב ויתקין, "מסע ישראלי" (בסדרה שלושה יינות: מסע ישראלי אדום, מסע ישראלי ורוד ו- מסע ישראלי לבן) סדרת יינות הקינוח (ויתקין בציר מאוחר וויתקין מחוזק). בקרוב יושק היין הראשון בסדרת הסופר פרמיום החדשה של יקב ויתקין. 
לפרטים נוספים: שרונה-052-5866655

טעימות יין ביקב סמרה ("יקב גרז") מכפר יובל
ביקב "סמרה" ("יקב גראז") מייצרים רק 600 בקבוקי יין אדום יבש בשנה. לרגל הפסטיבל מזמין היקב לגלות את תרבות היין ותהליך ייצורו. במקום ישמחו לארח אתכם ללא תשלום נוסף, להציע טעימות חינם מיינות הבוטיק במקום – כולל קברנה סוביניון, מרלו, סנג'ובזה וקריניאן המיוצרים מכרמים ברחבי הארץ.
ניתן לרכוש במקום גם מהדורות מיוחדות של היקב במחירים מיוחדים לפסטיבל. יקב סמרה ("יקב גרז"), רח' שלדג 52 בחופית. לפרטים נוספים ותיאום ביקורים ביקב (מומלץ בשעות אחה"צ) : אהובה 052-8331657 ואריה 052-4766948.

מסעדת "זינגר'ס" 
בבעלותו של עופר זינגר, המסעדה בבבורגתה משלבת בין חוויה גסטרונומית והפארק הגדול של פסלי יגאל תומרקין. 
לאחרונה השיק המקום תפריט חדש בניצוחו של אלון ראובן פור, המשלב נגיעות ים תיכוניות קייציות  עם מנות מסורתיות של זינגר'ס – כמו ההמבורגר, בשרים ודגים. 
לפרטים נוספים: טל': 050-7404411 או באתר המסעדה ב-Rest. 

"הרואה בקפה" 
קפה ועוגה אצל שושנה שיקלר, "הרואה בקפה" המפורסמת שעשתה לעצמה שם בכל האזור בזכות העוגות שהיא פורשת על השולחן. בחצר המשק בכפר הרוא"ה אווירה משפחתית וכפרית. תפריט בית קפה עשיר בעוגות טריות, מבחר של סלטים, טוסטים, פסטות, מרקים, ומיני תה וקפה. 
"הרואה בקפה", א-ה בין השעות 23:30-09:00, יום ו' 13:45-08:00 לפרטים נוספים: 04.6251454

משחקיה מיוחדת לילדים ב"מטבח של גרציא" בקיבוץ העוגן
"המטבח של גרציא" הוא בית קפה ומעדנייה של אוכל ביתי איכותי וקונדיטוריה בעבודת יד – חלבי. 
ארוחות בוקר מהנות, לחמים ועוגות, קציצות לצהריים, גביעי יוגורט עם פירות טריים וגרנולת הבית. המקום שייך למיכל גרציאני, שפית המתמחה בקייטרינג ואוכל מוכן הביתה. בעוד ההורים נהנים מהמטעמים, יוכלו הילדים להתרוצץ וליהנות ממרחבי הדשא. 
א'-ה' 07:30-18:00, שישי 07:30-15:00. חניה בשפע. לפרטים נוספים: 09-8943942 או www.gratzia.co.il

חומוס ואוכל לבנוני אצל סולי מכפר ויתקין
בכפר ויתקין מחכים לכם סולי ותמר, שהחליטו להפוך את ביתם למסעדה לבנונית מובחרת. תפריט לבנוני אותנטי כולל טבולה, קובה בשרי וצמחוני, סלט חצילים, וכמובן מסבחה (חומוס עם גרגרים), מאפי בצק.
לפרטים נוספים אצל סולי בכפר ויתקין: 054.2024699

הפיצה בר של "שבתאי" מכפר ויתקין
המקום נוסד בשנת 2008, כאשר רועי שבתאי – מוסיקאי יוצר הגיע לעבוד ב״גבינות משק יעקבס״. לאחר שנה של עבודה במחלבה, שם למד על חלב, יוגורט, גבינות בקר ועיזים החליט שבתאי לשלב בין האהבה החדשה לאהבה הקודמת שלו.. מאפים פריכים. התוצאה היא פיצה עם מתכונים שמשלבים בין בצק הנאפה בתנור עצים מיוחד, גבינות טריות וייחודיות, ושילובי טעם מעודנים. כיום הוא מציע את הפיצות גם כשירות משלוחים.
בשישי בצהריים גם הופעות חיות בחוץ של הרכבים מגוונים.
לפרטים נוספים שבתאי כפר ויתקין: 09-8665536

טעמים מתוקים אצל עירית ברן "בייקרי" בבת חן
בבת חן, בביתה של מעצבת התכשיטים עדי אדר, תפגשו את הקונדיטורית עירית ברן, המציעה לכם לצלול לעולם של טעמים מתוקים ומעוצבים. עירית, קונדיטורית המתמחה באפייה ומתוקים מיוחדים. 
רח' הרותם 22 בבת חן. ניתן לתאם ביקור דרך [email protected] או
בטל': 050-8833414. ליצירת קשר עם עירית ברן: 054.9798334

טעימות וסדנאות אפייה ובישול ב-Tummy- הבית הקולינרי בביתן אהרון
במרכז המבקרים חוות "צהוב ירוק" תפגשו את תמי, בעלת קייטרינג חלבי, סדנאות אפייה, סדנאות אפייה לילדים: בימים 25/8-26/8 ב- 11:00 בבוקר ו-17:00 אחה"צ (בתשלום סמלי). במקום ניתן ליהנות מקפה ועוגה, עוגות למכירה (לקראת הסופ"ש) ומבחר של טעימות. מומלץ לדאוג מראש לתיאום השתתפות בסדנא, במספר: 054.2000635, או ww.tummys.co.il

קולקציות דבש בוטיק במכוורת אופיר בכפר חוגלה 
משפחת אופיר מתמחה מזה חמישים שנה בייצור דבש טבעי ואיכותי. 
כוורות מרמת הגולן על גבול הלבנון ועד הערבה. את הדבש אוספת המשפחה בעיקר מפרדסים עצי אקליפטוס, אבוקדו ופרחי בר, ולאחר מכן אורזת את התוצרת בצנצנות איכות. במרכז הרדייה בכפר חגלה תוכלו להיכנס ל"כוורת" העשייה של המשפחה – שם בני משפ' אופיר ישמחו לספר לכם אודות תהליך ייצור הדבש, לטעום מהזנים השונים, ולרכוש צנצנות דבש במחירים מיוחדים לפסטיבל.
לפרטים נוספים www.dvashofir.com. תיאום סיורים ופעילויות בטל': 04.6251281, אייל: 050.2334333, בתיה: 050.23334366

בית היין – קיבוץ מעברות
במרחבים של קיבוץ, על מרפסת קסומה המשקיפה על נוף עמק חפר, שוכן מבנה אותנטי ששימש את הקיבוץ כחדר קירור טבעי בתחילת שנות ה-50. 
לרגל פסטיבל עמק חפר אתם מוזמנים לבחור את בקבוק היין שלכם היישר מהחנות, ממגוון ענק של מאות בקבוקים מכל העולם, להתיישב במרפסת וליהנות. במקום מציעים קפה משובח, תפריטים מגוונים בסגנון כפרי, ודגש על תוצרת איכותית וטרייה.
ליצירת קשר: בית היין, קיבוץ מעברות. טל' 09-8972057

חוויה של אוכל בקיבוץ
קייטרינג "בורדו" מקיבוץ משמר השרון מציע חוויה קולינרית ישראלית אותנטית, לצד ביקור ואכילה בחדר האוכל של הקיבוץ  –  36 ₪ לארוחה מלאה כולל שתייה עד 45 ₪ לארוחה בשרית.
שעות פתיחה בימי הפסטיבל ג'-ד' 10:00-15:00, ה' 10:00-19:00 , ו' 9:00-14:00. לפרטים נוספים: 09-8983305/6 או www.bordo.org.il

עוצרים לארוחה בחדר האוכל של קיבוץ גבעת חיים איחוד 
לחדר האוכל של הקיבוץ מארח קבוצות ומשפחות בתפריט מיוחד לרגל הפסטיבל. בתפריט: מרק עוף עם אטריות ומרק היום, :אורז, תפ"א אפוי, פסטה ברוטב. ירקות סיני, גזר ואפונה, כרוב אדום מאודה, רטאטוי.
מבחר סוגי סלטים קרים כמו סלט גזר ואננס, סלק, חסה, סלט חצילים, סלט טחינה, סלט ירקות, חמוצים, כרוב לבן, כרוב אדום, סלט קולסלו, סלטי חצילים.
מבחר מנות עיקריות: שניצל הבית ושניצל עם שומשום, קציצות בקר ברוטב עגבניות, עוף צלוי, סטק הודו מתובל, שיפוד ברוטב, חציל ממולא בשר, דג מרלוזה ומנה צמחונית של בורקס פיצה. וגם: לחם, מים, סודה, מיץ ומנה אחרונה. לפרטים: 04-6369585

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר