חוויה מתוקה ו- OSTA-ELIAK ביקב וילה וילהלמה

את המידע על מחיר יין הקינוח של יקב וילהלמה והתמורה שאתם מקבלים אולי עדיף היה לשמור בסוד וקרוב לחזה, ויותר נכון לארנק, ולא להדליף אותו ולספר לכל אחד

פניתי הבוקר לבקר את מוטי גולדמן, איש יקב וילהלמה (מוטי גולדמן – בעלים, עמרם סורסקי – יינן) בכדי לחדש את מלאי יינות הקינוח שלי.

את המידע על מחיר יין הקינוח של יקב וילהלמה והתמורה שאתם מקבלים אולי עדיף היה לשמור בסוד וקרוב לחזה, ויותר נכון לארנק, ולא להדליף אותו ולספר לכל אחד; אבל האמינו לי שב- 35 ₪ אתם מקבלים חצי עולם ומלואו בנפח של 500 מיליליטר.

יין הקינוח של וילה וילהלמה עשוי כולו על טהרת ענבי מוסקט אלכסנדרוני (16% אלכוהול), ואני קניתי וחידשתי לי היום את המלאי הביתי עם מספר בקבוקים מבציר 2004.

מדובר ביין קינוח שיעניק לכם חוויית שתייה נפלאה בזכות ארומה נהדרת ופרחונית באף, המזכירה קליפות של תפוזים ומנדרינות עם ניחוחות פריחה. הפה נותן תחושה של גוף מלטף. החומציות תומכת ולא צורבת, היין מתוק, אבל בפירוש באיזון ולא יותר מדי.
לסיומת המפתה מתווספים טעמים של דף לדר מיובש של משמש מתוק. צבע היין יפהפה: זהב עם נגיעות צהובות. הגוף מלא, עשיר וסמיך, משלב פירות טרופיים וענבים ירוקים עם מתיקות ופירותיות, המשלימים נהדר סיומת מתוקה ומהנה עם הרבה מאוד טעם של עוד.

והאמינו לי, כשהקיץ בפתח, נגישותו של יין הקינוח הזה לצד פירות יער כמו דובדבנים או פרוסת אננס ומחירו הנמוך והשווה לכל נפש, יחד עם הכמות הגבוהה היחסית בתכולה בבקבוק מול מה שהיקבים האחרים מציעים ובאותה קטגוריה, יהוו עבורכם, ובמיוחד לחובבי יינות הקינוח, קנייה יותר מאשר כדאית.

וכה אומר היינן עמרם סורסקי על יין זה: "ליצירת יין משובח דרושים ענבים מעולים, ידע והרבה אהבה. אזור השפלה שאדמותיו חצי כבדות, לחות בינונית, והפרשי טמפרטורה ניכרים בין היום לבין הלילה, הינו המתאים ביותר לגידול ענבים ארומטיים כענבי המוסקט אלכסנדרוני. הענבים נבצרו בסיום העונה LATE HARVEST, ותססו עם קליפתם בטמפרטורה נמוכה במשך שבוע. התסיסה הופסקה על ידי ברנדי ענבים שהוסף לתירוש היין, כשחלק ממתיקות הענב נשארה ביין. בעשותי יין זה, שילבתי מסורת בת מאות שנים עם טכנולוגיה מודרנית של העולם החדש, ידע וניסיון אישי של 48 בצירים שעשיתי מאז 1959 במיטב יקבי ישראל. יין זה מוגש לאוהבי היין הקלאסי ואלו המלווים את יינותיי. זו פגישה מחודשת עם טעמים עזים ואומנות עשיית יין אישית ואופנתית".

מסמר הבוקר
אבל יין הקינוח לא היווה היום את מסמר הבוקר, שכן על השולחן עמדו בקבוקים קטנים ומצודדי עין של ליקר ברנדי אותם לא ראיתי בעבר ביקב, ועל הקיר תמונה של איש שלא הכרתי.
מוטי גולדמן סיפר כי מדובר באליקום אוסטשינסקי, שעמרם סורסקי היינן העריץ והחליט לקרוא על שמו ליקר ברנדי חדש של היקב.

ובכן, בדקתי עבורכם מיהו אותו אדם נערץ שאוהביו ומכריו הקרובים כינו אותו "אליאק".בשנת 1953 נבחר אליקום אוסטשינסקי לנהל את אגודת הכורמים – יקבי כרמל מזרחי, כאשר החליף בתפקיד את ד"ר אריה (ליאו) זוסמן, הסבא של רני רוגל מאכול ושאטו.
אוסטשינסקי ניהל את היקב במשך כמעט כשלושים שנה.
עמרם סורסקי תלמידו הקדיש את הברנדי ליקר על שמו: אוסטה –אליאק (OSTA-ELIAK), והוא כותב עליו כך: "הברנדי ליקר היוקרתי מוקדש לזכרו של ד"ר אליקום אוסטשינסקי, בפי אוהביו "אליאק", שהיה איש אשכולות, בן דור הנפילים, שהטביע את חותמו על ענף היין בארץ ישראל. על ידיו של הדוקטור, מורי ורבי יצקתי יין בראשית דרכי כיינן בהערצה ובהוקרה. עמרם סורסקי".

ברנדי ליקר OSTA-ELIAK
כשאתם מסיימים ארוחה דשנה וטובה, מבקשים לנוח, ללטף את הכרס, להתרווח על הכורסא, לפתוח איזה פטיפור בלגי יקר ומתוק, לפעמים אותה שעה הגשם דופק חזק על החלון והרוח עושה שמות בצמרות העצים, קחו לכם לגימה מהברנדי ליקר החדש OSTA-ELIAK של וילה וילהלמה.

לאלו מכם שאוהבים ליקרים מחוזקים כדיז'סטיף, זה אולי יזכיר לכם קוואנטרו או גראנד מרנייה, ואפילו בן דוד רחוק כמו הליקר סברה הישראלי; ליקרים עוצמתיים שמביאים עמם מנת אלכוהול גדושה על בסיס פירות הדר.

אבל משהו בברנדי ליקר OSTA-ELIAK ייקח אתכם למחוזות אחרים. יש כאן ניחוחות עדינים אבל מאד מוחשיים של פרי הדר – תפוז וקלמנטינה ומנדרינה, אלכוהול שמטפס גבוה ומהר אל תוככי מערות האף, עם תחושה חלקה עגולה ומתקתקה בדיוק על המידה. צבעו ענברי עמוק, נוטה לכתום עז.

בטעימה, אל ארומות הפרי הנפלאות חשים בשילוב של רמז של עץ חבית עם נגיעות ווניל וארז עם ארומה של ברנדי. המרקם חם, עושה נעים וטוב בגובה החזה, ונותן תחושה קטיפתית ומלטפת עם רכות לכיוון סיום ארוך מפתה ונעים, וטעם של לגימה נוספת ומתבקשת.

הברנדי ליקר של וילה וילהלמה אינו זול, ומחירו של בקבוק ביקב עומד על 270 ₪, אבל התמורה תשדרג עבורכם כל גלידה טובה, ארוחת ברווז בתפוזים, או קינוח של קרפ סוזט, כתוספת לאפייה, בישול, קוקטייל, או סתם כמו שהוא, או עם נגיעה של קוביית קרח.
מסתבר כי לייצורו של הברנדי ליקר הושרו פלחי מנדרינות בברנדי ולא באלכוהול, ולאחר מכן רקח היינן תוספות ותבלינים עד למוצר המוגמר – והתוצאה תדבר עבורכם בעד עצמה.


יקב וילה וילהלמה
מושב בני עטרות (צומת הטייסים)
טל. 054-4564526 , 03-9721988

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר