חוויה של ביקור במרכזי המבקרים של מקורות

חברת מקורות מזמינה את הציבור הרחב למרכזי המבקרים בחוה"מ פסח וביום העצמאות תשס"ח

הציבור מוזמן לבקר במרכזי המבקרים של חברת "מקורות":
בחוה"מ פסח: ימים שני עד חמישי, 21-24/4/08 בין השעות 15:00-09:00
ביום העצמאות – ביום חמישי ה-8/5/08 בין השעות 15:00-09:00

במרכז המבקרים "מעיינות הירקון" מציעה חברת "מקורות" מסע מרתק לסיפורם של המים במדינה. במבנה הממוזג (המכיל עד כ-80 איש) מועברת הרצאה בליווי המחשות על מקורות המים במדינה ועל אספקתם לתושבים.
כאן מתוודעים המבקרים לעובדה המעניינת כי יש סוגי מים שונים: מים שפירים, מים מותפלים, מי שפכים מטוהרים ומי קולחים, מי שיטפונות ומי מעיינות, מי אקוות ומים עיליים, מים מלוחים ומים מליחים. לא כל הסוגים נועדו לשתייה, אך "מקורות" דואגת כי כולם יהיו שמישים.

לאחר צפייה בסרט, נערך סיור בתחנה ההיסטורית התת-קרקעית. הסיור משלב מבט אל טונות של בטון ופלדה, גושי ברזל עצומים שהם מנועי ענק של ספינות, ומסע היסטורי מרתק אל שנות ה-50, המציג את סיפור הקמת מפעל "ירקון-נגב" באמצעות תערוכת צילומים חווייתית.
באולם הדיזל מוקרן סרט על המפעל, שממשיך לספק מים עד היום.

לקינוח מתקיים סיור קצר במעיינות הירקון, החבויים מעבר לכביש, בתוך סבך האשלים והצומח. דרך צינור העובר מתחת לכביש מגיעים לשביל הצופה אל המעיינות ולתצפית לכיוון תל-אפק הסמוך (אנטיפטרוס) ולמבצר התורכי.

הביקור באתר "מעיינות הירקון" נמשך כשעה ומחצה. לתיאום ביקור והדרכה יש להתקשר מראש לטלפון מספר: 9388961–03

מרכז המבקרים "אתר ספיר"

מרכז המבקרים באתר ספיר ממוקם צפון-מערבית לחוף הכנרת, צמוד לאכסניית הנוער "כרי דשא".
ההדרכה במרכז ניתנת מול דגם-חתך של "המוביל הארצי", הממחיש כל שלב ותחנה לאורך הדרך. ההסברים מלווים בסרטים בנושא בניית "המוביל הארצי", איכות המים, חיסכון במים ועוד.
הביקור כולל סיור בתחנת השאיבה החצובה בהר. בתחנה 4 יחידות שאיבה ענקיות, שמעלות את מי הכנרת ממפלס של 209 מטר מתחת לפני המים לגובה של 50 מטר מעל לפני הים.

משך הביקור כשעה וחצי.

בנוסף ניתן לבקר במצפור צ'רה. חברת "מקורות" הקימה את המצפור בגיחון נחל עמוד חוצה את התעלה הפתוחה המהווה חלק ממערכת המוביל הארצי.

משך הביקור כחצי שעה. יש לתאם את הביקורים מראש בטלפון מס' 04-6714770

מרכז מבקרים "תחנת שמחה"

"תחנת שמחה" היא מהתחנות המרכזיות של "מקורות" בנגב, השולטת על חלוקת המים השפירים ומי הקולחים לשדות ומטעים, עיירות, קיבוצים ומושבים, מפעלי תעשיה, פארקים ואתרי תיירות.
התחנה נמצאת על כביש דורות–רוחמה.

הביקור בתחנה כולל שורה של פעילויות: הסבר איך מגיעים המים אל הברז; סקירה על מצב משק המים, על מקורות המים באזור ועל חלוקת המים המגיעים מן הצפון אל אזורי הנגב השונים; צפייה בסרט; הדרכה וסיור במנהרת המשאבות, שהוסבה למוזיאון היסטורי מרשים.

עוד בשטח התחנה תצוגת אביזרי מים משנות ה-50 ואילך, הממחישה את התפתחות האמצעים הטכנולוגיים: מגופים, שסתומי אל-חזור, שסתומי אוויר, מתקנים לסגירת מגופים, מדי מים, אמצעי פיקוד וקשר. אביזרים רבים פותחו ושולבו במתקני "מקורות", על בסיס הניסיון שנצבר בשטח.

במקום גם גן ארכיאולוגי יפה ומיוחד, של מוצגים מתחומים שונים. משך הביקור באתר כשעה. יש לתאם את הביקורים מראש

בטלפון מס': 08-6620666, 08-6620650


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר