חוויית בשר בכפר ג'יש (גוש חלב)

סטייק ניו יורק לצד קונפי עגבניות ותפוחי אדמה. צילום אפיק גבאי
מסעדת Hunter house (בית הצייד) של השף באשיר סלימאן מכפר ג'יש (גוש חלב), מציעה קונספט וניחוח של בית ציידים אמריקאי, עם ממגוון נתחי בשר מיושנים מעגלות, אשר נעשים מול עיני הסועדים על גריל עצים הולנדי מיוחד במרכז המסעדה

כשמגיעים לכפר ערבי מחפשים תמיד את המסעדה שתגיש את החומוס הכי טוב, או את הארוחה המזרחית עם מגוון הסלטים הערבים המיוחדים. מסעדת השף האנטר האוס (Hunter house) – בית הצייד, בכניסה לכפר ג'יש (גוש חלב), שונה בנוף המסעדות הללו בכפר, והיא מביאה חוויה קרניבורית לחובבי הבשר, ובעיקר אווירה של בית ציידים אמיתי – למרות שאין כאן בשר צייד. זו אווירה לא שגרתית, שכאילו נלקחה מאגדה אמריקאית ישנה.

השף באשיר סלימאן. צילום אפיק גבאי
השף באשיר סלימאן. צילום אפיק גבאי

המסעדה שוכנת במבנה אבן עתיק בכניסה לכפר, יש לו תקרת עץ טבעי, כסאות ענקיים מעץ טבעי, ואת הקירות מעטרים חפצים שונים של עולם הצייד כמו ראש של צבי, רובים, כובע צייד, משקפת, מצלמה, עורות, תיק ציידים, ואלמנטים נוספים. על השולחנות קערות של בוטנים בקליפה, שהסועדים מוזמנים לפצח ולהשליך את הקליפות לרצפה, כשהאגדה מספרת שפעולה זו מביאה מזל לאנשים. ההיצע מתבסס על נתחי בשרים גדולים משובחים שמגיעים מעגלות, ומטופלים במקצועיות על ידי השף והבעלים באשיר סלימאן, שיש לו 17 שנות ניסיון בתחום המסעדנות, תואר בוגר סוג 5 בטבחות בהולידיי אין טבריה, ופעילות כמרצה ללימודי טבחות בעמל הישגים.

 נקניקיית עגל וטלה בייצור עצמי. צילום אפיק גבאי

נקניקיית עגל וטלה בייצור עצמי. צילום אפיק גבאי

המסעדה החדשה היא חלום של השף סלימאן והראשונה שלו. הוא בחר בקונספט של בשר משובח ואווירה כפרית של ציידים בשל אהבתו לתחום. התפריט מציע נתחי בשר כמו טומהוק, פרייב ריב, פורטהאוס או סטייק טיבון, וכן נתחים רגילים כמו פילה, אנטריקוט, סינטה, ושייטל שיושנו כחודש בטמפרטורה מבוקרת בין 0-2 מעלות במקרר יישון המוצג בכניסה למסעדה כך שהסועד יוכל לבחור את הנתח המתאים לו ביותר.

לאחר מכן הנתחים יעלו אחר כבוד לאסכלה וייצלו על אש גלויה בשני מצבים: נתחים של 1 קילו ומעלה ייצלו על אש קטנה וממושכת, וסטייקים כמו טומהוק, טיבון, פורטהאוס וצלעות – על אש גבוהה. בנוסף ממוקם במרכז המסעדה גריל הולנדי חברתי שצורתו קונוס, המונח על גזעי עץ טבעי, ומעליו פלטה בעובי של 2 ס"מ שעליה צורבים את הנתחים והירקות הנלווים.

נתחי סינטה על הגריל ההולנדי. צילום אפיק גבאי
נתחי סינטה על הגריל ההולנדי. צילום אפיק גבאי

התפריט כולל סלטים ירוקים שילכו טוב עם הבשר כמו: סלט בריאות- עשבי תיבול טריים, חמוציות, צנוברים ושקדים; סלט קפרזה רענן; וסלט פטוש (מחירם 35 ₪) מנות ראשונות כמו ברוסקטה טרטר פילה עגל (28 ₪); קרפאצ'ו סינטה עגל (38 ₪); נקניקיות צ'וריסוס תוצרת עצמית (33 ₪); לעיקריות נתחים מובחרים כמו סטייק טיבון – פילה סינטה (28 ₪ ל-100 גרם), סטייק טומהוק (30 ₪ ל – 100 גרם), סטייק אנטריקוט 300 גרם (95 ₪); פורטהאוס (30 ₪ ל-100 גרם); צלעות טלה (110 ₪). המנות מוגשות עם תוספת לבחירה: פירה, אנטי פסטי, צ'יפס, מג'דרה ותפו"א.

נתח פורטרהאוס.  צילום אפיק גבאי
נתח פורטרהאוס. צילום אפיק גבאי

כקינוחים תמצאו כאן את הכנאפה המוכרת (38 ₪), או קונטיסה – עוגת שוקולד, קוקוס, ופיסטוק בחלב (33 ₪). את הבשר ילוו יינות של היקבים מוני ודלתון, ובירות  מהחבית ארדינגר ובקס.

מסעדת hunter house (בית הצייד), בכניסה לכפר גי'ש (גוש חלב) ליד בניין המועצה. טלפונים 04-8722708; 052-6621001. פתוח א'-שבת 12:00-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר