חוות נאות משפחת נחימוב – גבינות עיזים אי-שם בדרום

מה לו לזוג ממוצא ארגנטיני, שכבר בגיל 20 וקצת ניהלו את מסעדת הבשרים "אל-גאוצ'ו" באילת, להעתיק את מגוריהם לא הרבה צפונה אל תוך המדבר, ולהתחיל לייצר וגם להצליח, גבינות איכותיות ומשובחות?

בחופשת הפסח התקיים זו הפעם הרביעית פסטיבל ימי גורמה ויין בנגב. במסגרת זו הנגב הזמין את אורחיו לטעימות של גבינות ויין, מסלולי גורמה בסצנה גסטרונומית מקומית, הכוללים גם קמפינג ולינה, אטרקציות לילדים והרבה חוויה מדברית.

בעוד אנו עושים דרכנו על "דרך היין" העתיקה, פנינו למודיעין 144 בשאלה על מספר הטלפון של משפחת נחימוב גדי ולאה, ועל חוות נאות גבינות עיזים, אך לא היה במודיעין כל פרט מזהה על המשפחה או על המקום.
גם מכשיר ה- GPS שברכב פלט בבדיחות הדעת "דני תסתדר לבד"… אולם מאוחר יותר, כשהבחנו בשילוט דרכים עצמאי על אם הדרך בכביש 40 לכיוון שדה בוקר, והתחלנו עוקבים באדיקות אחר השלטים עד לחץ ההכוונה ימינה אל תוככי שבילי הגישה אל החווה אותם יצרו גלגלי כלי הרכב על אדמת המדבר, הבנו שהשד המדברי אינו נורא כל כך, וההתמצאות קלה שבקלות.

גדי ולאה נחימוב חלמו תמיד על חיים בחווה. הזוג, שלו חמישה ילדים, החליט באוקטובר 2003 להקים "חוות בודדים" ברמת נגב, את חוות נאות – גבינות עיזים.
מה לו לזוג ממוצא ארגנטיני, שכבר בגיל 20 וקצת ניהלו את מסעדת הבשרים "אל-גאוצ'ו" באילת, להעתיק את מגוריהם לא הרבה צפונה אל תוך המדבר, ולהתחיל לייצר וגם להצליח, גבינות איכותיות ומשובחות?

החווה כולה נראית כמו מאחז צבאי באמצע שום מקום, או כמו איזה מחנה זמני בדואי שהיום הוא שם ומחר תיקחהו הרוח למקום אחר.
בחווה מגדלים עיזים, מייצרים ומוכרים גבינות, וגם מארחים – ובכיף.

גבינות העיזים של משפחת נחימוב מתאפיינות בטעם עיזי ייחודי. הטעם עשוי להשתנות בכפוף לעונות השנה, סוג העיזים מהן מופק החלב, וגם הטאץ' האישי ונגיעת האמן של הגבן החלבן.
בחווה תמצאו חנות ולצידה מקומות ישיבה וסככה מוצלת, הצופה אל מרבץ העיזים, שכלב רועים אימתני, נבחן ובעל ייעוד, אינו מאפשר לכם אפילו להתקרב לגדר של הדיר.

כ- 150 עיזים חיות בדיר של חוות נאות, מגדיות זעירות ועד לעיזות אמהות מניבות חלב, אשר נותנות כ- 2-4 ליטר חלב ביום. תזונתן של העיזים מוקפדת ומתחשבת במצבן הגופני, והטיפול היומיומי מתבצע כאן במקצועיות ואהבה רבה.

החווה מציעה חדרי אירוח מיוחדים, הצופים אל הנוף המדברי הפראי והקסום עם הרבה שקט, מנוחה ובתנאים מפנקים.
תוכלו אף לשלב את ביקורכם בחווה בתיאום מראש, הן כיחידים והן כקבוצות, וגם לשמוע את סיפור ההתיישבות של "חוות הבודדים" בנגב בתיבול נגיעות אישיות ומקומיות.

את הידע להכנת גבינות רכש הזוג במחלבות בוטיק בספרד, וגם בחוות הגבינות "הר הרוח" בארץ.
במגוון הגבינות המיוצר בחווה תוכלו לבחור בין גבינת קממבר פחם, גבינת נעם בסגנון קממבר, משקה יוגורט עיזים טבעי סמיך וקר, גבינה טרייה מתובלת בקצח, וגבינה טרייה עם בצל ותבלין סומק.

טעמנו וגם רכשנו גבינת "הגר" – גבינה טרייה במליחות עדינה טבעי המיוצרת על טהרת חלב עיזים מפוסטר בתוספת מלח וללא חומרים משמרים, 250 גרם ב- 21 ₪, אותה הנחנו על לחם שעורה אותו בצענו לפרוסות עבות ולא שוות בקריעת יד, ונהנינו מכל רגע.

היה שווה.

לאה וגדי נחימוב
חוות נאות – גבינות עיזים
מועצה אזורית רמת הנגב
טל. 054-4218788/9
WWW.NAOTFARM.CO.IL

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר